Vaadinko liikaa mieheltäni, mielipiteitä?

  • Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti
Pienestä saakka univajeessa
Asia nyt kuitenkin on niin, että kun niitä jälkeläisiä tekee, niin niillä se koulu saattaa alkaa kasilta, jolloin herätys on seiskalta.... Ja niiden lasten elämä on varmasti huomattavasti helpompaa, kun ovat pienestä pitäen tottuneet ns. Normirytmiin. Lapset on kuitenkin kovin vaikea totuttaa siihen, jos vanhemmat nukkuu aamu yhteentoista. Joskus vois näitäkin juttuja ajatella vähän pidemmälle...
Ihmisellä on sisäinen kello, ja se toimii jokaisella omalla tavallaan. On ihmisrääkkäystä repiä pelkän tavan vuoksi ylös lasta, jolle on synnynnäisesti vaikeaa herätä aikaisin.
 
rytmiliike
Alkuperäinen kirjoittaja Pienestä saakka univajeessa;29815263:
Ihmisellä on sisäinen kello, ja se toimii jokaisella omalla tavallaan. On ihmisrääkkäystä repiä pelkän tavan vuoksi ylös lasta, jolle on synnynnäisesti vaikeaa herätä aikaisin.
Eipä sitä etukäteen tiedä, millainen sisäinen kello kullakin ihmisellä on, sillä iltakukkujan lapsella voi olla hyvinkin aikainen herätys sisäänrakennettuna... Ja usein tuntuu olevankin :) Eikä se koulu tule alkamaan kunkin kullannupun sisäisen kellon mukaan.
 
juuuu
Alkuperäinen kirjoittaja pkeaåeagjko;29815176:
Et varmaan ole koskaan ajatellut, että toisilla on erilainen unirytmi kuin sulla? Itse en pysty edes nukahtamaan ennen puoltayötä, yleensä menee 1-3 asti ja nukun 9-11 asti. On kuule kokeiltu elää "normaalirytmissä" muttei siitä paskaakaan tule. Vaihdoin suoraan duuniakin jotta pystyn tekemään vaan iltaa tai yötä.
Kyllä olen ajatellut, olen itsekin iltaihminen. Mutta en ole koskaan tavannut vauvaa, joka jaksaisi odottaa aamupuuroa klo 12 saakka, vaikka osa tuntuu niin luulevan. Iltatyö ja yötyö on toki aikuiselle vaihtoehto, mutta lapset kuitenkin pääsääntöisesti nukkuvat öisin, eivätkä voi aamuisin yksinkään valvoa. Kyllä se iltapäivän puolelle nukkuminen usein on ongelma pienten lasten kanssa ja viimeistään pk ikäisten ja koululaisten kanssa, mistään klo 9 en edes puhunut.
 
"vierailija"
Onko mies aina ollut tuollainen? Mitä ennen raskautta olet ollut mieltä noista peli-illoista? Kyllähän se niin on että kun lapsia tulee, ei vanhemmat voi enää tulla ja mennä kuinka tahtovat. Lapset tai sinä heräätte kun mies kulkee yöllä kotiin. Kyllä sen sitten huomaa miten arki vauvan kanssa alkaa rullaamaan.

Jos sua tosissaan vaivaa asia niin kyllä miehen kanssa siitä täytyy voida puhua vaikka se miehelle olisikin epämiellyttävää.
 
Univajeessa pienestä saakka
Eipä sitä etukäteen tiedä, millainen sisäinen kello kullakin ihmisellä on, sillä iltakukkujan lapsella voi olla hyvinkin aikainen herätys sisäänrakennettuna... Ja usein tuntuu olevankin :) Eikä se koulu tule alkamaan kunkin kullannupun sisäisen kellon mukaan.
Mutta ennen koulua on aika monta vuotta, jolloin uni on todella tärkeää kehittyville aivoille. Ihan sulaa hulluutta, jos pöllöihmisten perhe repii itsensä aikaisin ylös ja kiukuttelee puoli aamua vain siksi, että siten muka tottuisi jotenkin yleiseen rytmiin. Erikseen sitten tilanteet, joissa on pakko herätä.

Minun kokemukseni taas on, että lapsilla on useinkin samantapainen rytmi kuin vanhemmillaan.
 
iergjwlrig
Asia nyt kuitenkin on niin, että kun niitä jälkeläisiä tekee, niin niillä se koulu saattaa alkaa kasilta, jolloin herätys on seiskalta.... Ja niiden lasten elämä on varmasti huomattavasti helpompaa, kun ovat pienestä pitäen tottuneet ns. Normirytmiin. Lapset on kuitenkin kovin vaikea totuttaa siihen, jos vanhemmat nukkuu aamu yhteentoista. Joskus vois näitäkin juttuja ajatella vähän pidemmälle...

Toki oletuksien tekeminen voi joskus sekoittaa pään. Missä kohtaa väitin, että minulla on lapsia?
 
"Kemeli"
Melkein vannoisin, että mies jatkaa tuota hommaansa vielä lapsen syntymän jälkeenkin. Äiti siis istuu kitisevän vauvan kanssa yksin kotona illat ja yöt. Päivällä mies tietenkin nukkuu ja äiti puuhailee kotihommia ja hoitaa vauvaa. Ei tuosta oikeasti mitään tule, sano mun sanoneen.
 
jjjzzz
Aika usein toiselta vaaditut asiat on liikaa.
Itselleen voi asettaa vaatimuksia/ehtoja. "En siedä sitä että en saa nukutuksi, kun olen yksin" jotakin on tehtävä asialle, joko muuttaa itseä tai yrittää neuvotella toisen kanssa siitä miten tärkeää minulle olisi että hän tulee ajoissa. "En siedä sitä että vietämme niin vähän aikaa yhdessä", neuvottelu jos se ei johda tuloksiin omien päätelmien tekeminen jne.
 
"vieras."
Kaikenlaisten luuserien kanssa naiset menevät lisääntymään. 26-vuotias ei ole enää mikään pojankloppi, joka voi venyä yökaudet kavereilla ja nukkua päivät. Jos ei tuohon ikään menessä ole aikuistunut sen vertaa, että käy töissä/koulussa ja elää normaali-ihmisten aikaan, niin ei se lapsikaan sitä muutosta todella tuo tullessaan.

Ja ihan turha AIKUISTEN ihmisten nitistä että " mutkun mun sisäinen kello on sitä ja tätä". Halloo! Yhteiskunta pyörii just siten, että aikuiset käy töissä, aamulla herätään ja illalla mennään nukkumaan. Helkutin vetelykset.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Kysymys
Joo, kiitos kaikille vastauksista :)

Ei hän siis nuku sillain myöhään tai mitään sellaista, herää yhdeksän maissa ja hoitaa kotona päivittäin asioita, siivoaa tekee ja tekee ruokaa yms. Ei nyt ollut kyse kuin tästä kotiin tulemisesta myöhään arkipäivisin ja siitä onko typerää vaatia toiselta tuollaista, että tulisi aikaisemmin. Emme kumpikaan käytä alkoholia tai ei hän koskaan notku viikonloppuisin baareissa, kun joku tuosta "dokailusta" mainitsi. Ei tämä oo aina ollut tälläistä, mutta jonkun aikaa nyt sen jälkeen kun muutettiin lähemmäs yhtä sen kaveria, joka valvoo ja pelaa jotain ihme roolipelikorttipelejä :D

Ja se joka kysyi, että oliko pakko tehdä lapsi niin koemme miehen kanssa lisääntymisen ainoana oikeasti ja tiedettävästi merkityksellisenä asiana ihmiselle, jos miettii elämän tarkoitusperää. Lapsi oli toiveissa pitkään ja vihdoinkin se meille on tulossa. :)

Miehen kanssa siis juteltiin nyt aamulla paremmin ja olikin hyvä että kerrankin keskusteltiin tilanteen ulkopuolella. Saatiin sillai selvyys asiaan, ja tästä lähtien lupasi kuunnella munkin toiveita ja tulla aikaisemmin arkena kotiin jos on jossakin.
 
Kysymys
Eli ei käy töissä. Kiva tulevaisuus sitten teillä, kun mies on yöt ja illat muualla, ei käy töissä eli ei oo rahaa, rahat menee viinaan ja vauva tulossa.
:----D heh, joo hän ei oo nyt tällä hetkellä töissä, mutta palaa kesäkuussa työelämään, ei siis tarvitse olla huolissaan raha-asioistamme ja kuten mainitsin, emme kumpikaan käytä alkoholia :D
 
Pienestä saakka univajeessa
Jostakin syystä tämän palstan vastaus on aina sama.

Mies, joka harrastaa pelaamista kaverin luona on täysin epäkypsä ja kelvoton isäksi. Jos saman viikkotuntimäärän käyttää salilla pullistellen, on asia ihan toinen. Kaljoittelukin on pienempi pahe kuin pelaaminen.
 
ghjj
Hei kun.. mun mielestä se on oikeesti todella törkeetä manipulointia ja (miesten kohdalla vastaavassa tilanteessa puhuttais sairaaloisesta narsismista), jos ainoina vapaailtoinakin puoliso on kellon kanssa naputtamassa, että "joo toki saat muka omaa aikaa, mutta tulet kotia sillon kun minä sanon".

Jos sää heräät siihen kun se tulee kotia, nii opettele käyttää korvatulppia.

Onko Oikeesti Aikuisten Oikeesti liian paha, jos muuten täydelliselle kuullostava mies haluaa pelata yhtenå iltana? Hei ja vaan pelata, ei edes ryypätä, aiheuttaa huolta, törsätä rahoja, hävittää avaimia jne.
Mies nyt kuitenkin varmaa jo sen verran on muuttanut tapojaan, että peli-illat on aina kaverin luona.
 
"Vvieras"
Kunkin parisuhde toimii tavallaan ja kunkin on itsekseen mietittävä mitä hyväksyy ja mitä ei, muistaen silti kompromissin tekemisen jalon taidon. Ja ei, kompromissi ei tarkoita, että toinen luovuttaa, vaan että molemmat antavat jotakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Univajeessa pienestä saakka;29815304:
Mutta ennen koulua on aika monta vuotta, jolloin uni on todella tärkeää kehittyville aivoille. Ihan sulaa hulluutta, jos pöllöihmisten perhe repii itsensä aikaisin ylös ja kiukuttelee puoli aamua vain siksi, että siten muka tottuisi jotenkin yleiseen rytmiin. Erikseen sitten tilanteet, joissa on pakko herätä.

Minun kokemukseni taas on, että lapsilla on useinkin samantapainen rytmi kuin vanhemmillaan.
Tai sitten ei, mun agraarirytmissä elävillä vanhemmillani on vieläkin vaikeuksia käsittää mun nokturnaalista elämääni :D Hyvä ku ei oo lapsia, olisin kuitenki onnistunu synnyttään aamuvirkun :snotty:
 
Vierasss
Alkuperäinen kirjoittaja laput silmillä;29816721:
Nyt luit kyllä väärin, ap just sanoi tuossa yllä, ettei mies käytä alkoholia.
Mua ällöttäis myös otus, joka käyttää aikansa pelaamiseen, pelaa yökaudet jossain luihukavereidensa kanssa.
 
Vierasss
Alkuperäinen kirjoittaja Pienestä saakka univajeessa;29816782:
Jostakin syystä tämän palstan vastaus on aina sama.

Mies, joka harrastaa pelaamista kaverin luona on täysin epäkypsä ja kelvoton isäksi. Jos saman viikkotuntimäärän käyttää salilla pullistellen, on asia ihan toinen. Kaljoittelukin on pienempi pahe kuin pelaaminen.
Salilla käyminen, liikkuminen ja ulkoilu on kivoja harrastuksia, netissä pelaaminen ja/kaljoittelu eivät ole. Tykkään liikunnallisesta, tekevästä miehestä. Tykkään katsella kun mies esim. pihassa kaivaa jotain.
 
Pienestä saakka univajeessa
Tai sitten ei, mun agraarirytmissä elävillä vanhemmillani on vieläkin vaikeuksia käsittää mun nokturnaalista elämääni :D Hyvä ku ei oo lapsia, olisin kuitenki onnistunu synnyttään aamuvirkun :snotty:
Myönnetään, että mun äiti on juuri tuollainen agraarinen aamuvirkku. Mutta isä, minä, sisarukseni ja lapseni kannamme kaikki varmaan jotakin dominoivaa aamu-unisuusgeeniä. Joukkovoimalla olemme torjuneet äitini paheksunnan.
 
Pienestä saakka univajeessa
Salilla käyminen, liikkuminen ja ulkoilu on kivoja harrastuksia, netissä pelaaminen ja/kaljoittelu eivät ole. Tykkään liikunnallisesta, tekevästä miehestä. Tykkään katsella kun mies esim. pihassa kaivaa jotain.
Jaa. Minusta salilla käyvät miehet taas ovat ällöttäviä, hyötyliikunta on ok. Kaljoittelusta en myöskään välitä. Mutta kavereiden luona pelaaminen on mielestäni tosi neutraali asia. Vähän sama kuin kävisi kaverin kanssa leffassa. Voihan siinä vierähtää aikaa, mutta sitähän harrastukset ovat. Ajanvietettä.
 

Yhteistyössä