vaasan keskussairaala

criss
Itse synnytin vaasan keskussairaalassa 05/04.
Kokemukset ei olleet ihan niitä parhaita... :ashamed:
Synnytyksessä kätilö oli aivan ihana! siitä isot +++++
Mutta sitten ku päästiin osastolle niin palvelu olisi siellä ilmeseti ollut parempaa jos olisin ollut ruotsinkielinen... :'(
No minut melkein se yksi vanhempi nainen siellä pakotti imettämään vaikka sanoin ettei se onnistu millään!!
Väitettiin etten ollut antanut lapselleni ruokaa ku mentiin alas kahville ja juuri oli lapsi saanut ruokaa.. oli kuulemma ollut nälkä.. siitä yksi suuttui.. Mulla oli venäläinen lääkäri joka ei osannut kuin venäjää ja ruotsia.. Palvelua omalla äidinkielellä oli aika vaikea saaha..=(

Eniten pettynyt olin siihen ettei minun toiveita kuunneltu ainakaan tässä imetysasiassa! Melkein sain suututtettua yhden naisen siellä ku sanoin etten halua... Veri lensi rinnoista ja oli kipeät! Ei näyttänyt sitä haittaavan.....

Toivottavasti sulla tulee olemaan paremmat kokemukset siitä paikasta ku mulla..=) Tsemppii!!

:flower: :flower: :hug: :hug:
 
Iitaliinu
Synnytin tytön 11/04 kyseisessä paikassa. Mulla aikasta hyvät kokemukset sieltä tosin yhdyn edelliseen vanhemmasta naishoitsusta siellä jonka mielestä aivan väkisin pitäisi imettää, itselläni myös nännit verillä. Toivottavasti saat omaksihoitajaksi mian en muista sukunimeä (nuori ja vaalee) mutta oli tosiiiii ihana ihminen oikeen symppis!! Toivottelen onnea hyvin se menee :flower:
 
mamma x 3
Moi! olen synnyttänyt ko. sairaalassa kolmasti, viimeksi 09/04. Joka kerta olen saanut hyvää palvelua. Varsinkin ekalla kerralla, kun olin aivan "vihreä", enkä tiennyt mistään juuri mitään. Seuraavilla kerroilla osasin jo itsekin hoidella lapseni ilman apua. Hoitajat ja kätilöt ovat aina sattuneet olemaan meille sopivia persoonia. Enkä keksi valittamista synnytyslääkäreistäkään, en edes ent. venäläisestä, kehuisin mieluimmin. Vain yksi lastenlääkäri saisi mun puolestani häipyä muualle.

Sairaalahan on imetysmyönteisellä linjalla, joten siihen puuhaan kannustetaan. Eihän se välttämättä siellä oloaikana lähde hyvin alkuun, mutta omasta asenteesta riippuu paljon. Moni muukin asia...

Mene synnyttämään avoimin mielin, aina ei suju kuten suunnittelisi etukäteen. Kätilöillä on tosi hyvin ideoita ja homma hanskassa. Ja aina hoitoa saa, vaikkei lääkäri puhuisikaan juuri sitä omaa murretta.

Sinä päätät miten lapsesi hoidat, vaikka olisitkin sairaalassa. Synnytyksessä olet vain pääosassa ja käsikirjoitus on tehty jossain muualla. Joten jännää siitä tulee! Tsemppiä! :wave:
 
Hei!
Olen kuullut aika paljon huonoa kyseisestä sairaalasta, varsinkin osastopuolelta, mutta antaisin sellaisen neuvon, koska olet uudelleensynnyttäjä, että luota itseesi, yritä suodattaa huonot kommentit, olen kuullut että siellä voi olla hieman tökeröä käytöstä.. voisikohan johtua tuosta kielimuurista.. no kuitenkin, luota itseesi ja pysy kovana omissa toivomuksissasi ja tuntemuksissasi. Tsemppiä sinulle!
 
no nyt on omaakin kokemusta.

ihana paikka, sekä sali että osasto. varmasti osaston puolella on porukka vaihtunut paljon, oli monet hoitajat nuoria. itse oon siis kuullut aiemmin pelkkää p*****. vain yksi vanhempi hoitaja oli hiukan rutinoitunut eikä ollut ihan sympaattisimmasta päästä. no ainakin yllätyin positiivisesti :)
 

Yhteistyössä