Vaatetusapua (surkeita kuvia)

  • Viestiketjun aloittaja "hippo"
  • Ensimmäinen viesti
"hippo"
Hautajaiset tulossa, mitä vedän päälleni? Kuvat ovat harvinaisen onnettomia ja housut ovat väärät, en aio laittaa noita venyneitä liepakkeita, kun nyt vaan ne uudet tulisivat postissa..! Eli yläosaa lähinnä mallailen. Käykö näistä joku?

Ekana poncho. Sen alle tarvii laittaa pitkähihainen musta paita, ettei se näytä noin naurettavan lyhyeltä ranteiden kohdalta.



-------------------------------------------------------------------------------------
Sitten pitkä violetti ohut neuletakki (alla vartalonmyötäinen lantiolle ulottuva paita) - Takakuva näkyy olevan väärä, seuraavasta asusta. :| Takissa on kiinteä vyö, jonka saisi solmia taakse, mutta en oikein välittänyt siitä niin.


--------------------------------------------------------------------------------------

Viimeisenä sama neuletakki, mutta alla lähes takin kanssa saman mallinen musta tunika kiiltävillä koristeilla.


---------------------------------------------------------------------------------------

Jos nämä eivät käy, on kaivauduttava taas kaapille ja napsittava lisää kuvia.
 
Vika on kaikkein epäsoveltuvin mun mielestä. Eikö sulla ole mustaa jakkua? Tai edes saman tyylistä neuletakkia kuin tuo liila tummassa värissä?

Ei nyt auta tähän, mutta kyllä kaikilla olisi hyvä olla musta mekko kaapissa. Se on varmaan monikäyttöisin vaate mitä voi olla, käy töihin, bileisiin, hautajaisiin, häihin, synttäreille ja muihin juhliin, ihan riippuen miten sen asustaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
"xXx"
Hmm... Musta toi poncho ei vaan sovi niinkin "juhlavaan" tilaisuuteen kun hautajaiset, sitten taas tuo tuo violetti neuletakki ei kyllä (mun mielestä) pirteän värinsä puolesta ole oikein käypä..

Itse olen hautajaisiin laittanut mustat suorat housut ja mustan jakun, alla valkoinen kauluspaita. Synkät vaatteet synkkään tilaisuuteen :/ Enkä ole kyllä kenelläkään nähnyt neuletakkia saati ponchoa päällään, miehillä on kuitenkin tumma puku ja naisilla vastaavasti tumma puku, vanhemmilla rouvilla näkyy "pyhämekkoa" (tummaa) ja nuoremmilla hame/housut+jakku-yhdistelmää. Mutta ehkä se on vaan meidän suvun tyyli?
 
rietas
Ei nyt auta tähän, mutta kyllä kaikilla olisi hyvä olla musta mekko kaapissa. Se on varmaan monikäyttöisin vaate mitä voi olla, käy töihin, bileisiin, hautajaisiin, häihin, synttäreille ja muihin juhliin, ihan riippuen miten sen asustaa.
Niin. Se tylsä ja tätimäinen kotelomekko olisi oikeasti joka vaatekaapin perusasu ja pelastaja. Siitä saisi erilaisin asustein vähällä vaivalla joka tilanteeseen sopivan -ja ei-tätimäisen (paitsi jos tarvitsee olla tätimäinen).

Hmm. Totta. Pitäisi itsekin satsata hyvälaatuiseen mekkoon.
 
"Vieras"
Ei millään pahalla, mutta mikään ei mielestäni ole tarpeeksi siistin oloinen. Eivätkä oikein ole ehkä sinulle parhaan mallisiakaan?
Ei sulla ole mustaa jakkua? kauluspaitaa?voi olla myös valkoinen paita, mustien jakun ja housujen kanssa?
 
"hippo"
Meillä on perinteisesti käynyt suvun piirissä myös tumma violetti. Tuo neuletakki on kerran päällä pidetty (ristiäisissä) ja on hyvässä kunnossa, kuvanlaatu vain on pa*ka. Mulla on olemassa mustakin neuletakki, mutta se on ihan liian arkinen mielestäni. (tosin olen silti ollut hautajaisissa se ylläni aikoinaan) Mekkoon en mahdu, se on ostettu kaksi lasta sitten.

Ilmeisesti mun on lähdettävä kauppaan, kun saan ne housut ensin käsiini.
 

Yhteistyössä