Vaatteiden koot! *turhis*

Onko kukaan huomannut vastaavaa kuin minä... Käytin ennen esim. HM kokoa 36 paidoissa, housuissa jopa 38. Nyt paitojen pitäisi olla kokoa 32 ja housujen 34. En tiedä johtuuko tämä alati lihovasta yhteiskunnasta missä elämme, mutta minun on normaalipainoisena mahdoton löytää enää hyvin istuvia vaatteita! Pituus on 164cm, paino 56kg eli BMI on se ihanne 21. Olen kyllä atleettinen ja paino koostuu pääosin lihaksesta, mutta kyllä minun vaatekokoni tulisi olla se 36, että oikeasti sorjat tytöt löytävät itselleen vaatteita!! Näin on ennen ollutkin, en saanut 34 kokoisia vaatteita päälle kiskomallakaan. Minulla ei esimerkiksi hennesiltä ostettu 34 kokoinen mekko pysy päällä, kun oletus on se että rinnat ovat ainakin kokoa D...:( Äsken Nelly.comista tilaamani mekko taas pussitti vatsasta ja kyljistä, sitä olisi pitänyt kaventaa n. 5cm että se olisi istunut jotenkuten. Mutta enpäs osaa kaventaa enkä käyttää ompelukonetta. Koko oli XS ja pienin tarjolla oleva. Enää urheiluvaatteissa koot ovat samat kuin aina ennen, eli oma kokoni on S ja pienemmät eivät mene enää päälle. Näin mielestäni kuuluisikin olla..

Eli jos siis luulet laihtuneesi pari kokoa vaatteissa, näin tuskin on. Muilla samanlaisia "turhia" ongelmia? Ps. En ole laihtunut/lihonut grammaakaan viimeisen kolmen vuoden sisään.
 
papukaijan ruokottomat puheet
Olen huomannut.

Mulla on 90-luvun alussa ostetut shortsit, kokoa 36 ja eivät ainakaan viime kesänä mahtuneet jalkaani. Viime kesänä ostin ainakin yhdet 'tavalliset' housut (ei farkut) ja olivat kokoa 34.

Tänä kesänä tilasin jenkeistä kokoa 2 olevat farkut (vastaavat suomalaista numerokokoa 32, siis EI tuuma). Hukun niihin, mutta pidän vyön kanssa, kun muutoin ovat tosi ihanat!

Olen 166cm pitkä. Viime kesänä 55kg, tänä kesänä 52kg. Vaatteiden ostaminen lastenosastolta kutsuu... :whistle:
 

Yhteistyössä