Vadelmasorbetti? Salmiakki?

Enpäs taas kaupassa tajunnut, et esim. pakastemarjoja ei saisi syödä. Mites vadelmasorbetti? Menee todella hermot näiden rajotusten kanssa.
Ja mites salmiakki ja laku? Lakritsajuuri on iso no-no, mutta kai nyt salmiakkia voi vähän syödä? Hermot menee... :kieh:
 
kyllä kaikkea voi vähän syödä. Minä en ole paljon katsonu mitä syön :ashamed: ja ihan terve tuo minun tytär siitä huolimatta on ja niin on tämä tulevakin ultrien mukaan =) Ja mikäs pakastemarjoissa muka on ettei saa syödä :ashamed: Mie ainakin olen syönyt!
 
kaipa vadelmasorbetti on ihan ok.. oon ymmärtäny että ulkomaiset vadelmat on kiellettyjä mut onko se sorbetti kotimaista? ja salmiakkii ja lakuja muistaakseni 50g kerralla. itellä kyl hurahtaa joskus enemmänkin mut ei kai se vaikuta muuhun ku verenpaineen nousuun.. mulla verenpaineet on ollu ihan ok.
 
Olen ymmärtänyt että ulkomaalaisia pakastemarjoja ei pitäs syödä kuumentamatta listeria vaaran takia. Samahan on noissa pakastevihanneksissa. Muuten pakastemarjoja kyllä voi syödä, ja jos niistä tekee marjasoppaa/ muuten kypsentää ennen syömistä, niin siitä vaan. Lakritsi ja salmiakki nostaa verenpainetta, moni tuttu syö kyllä raskaanakin noita kun paineet alhaalla.
 
Nii kaikki pakaste jutut pitäs aina keittää just ton listeria vaaran takii!!

salmiakki onkin sitten sellanen juttu et mie en voi elää ilman sitä.. kylhä jotku pelottelee ennenaikasesta synnytyksestä ja noi verenpaineet, mut oon mie syöny.. yritän kohtuudella sitä herkkua maistella :D
 
Ulkomaisissa pakastevadelmissa on se Noro virus vaara, ellei niitä kypsennä/kuumenna. Ja salmiakkia ja lakritsiahan ei suositella paljon syötäväks sen takia että voi tulla turvotusta tai verenpaine nousta, mutta mun taas on aikaisemmissa raskauksissa oikein käsketty syödä kun on verenpaine ollut liian alhaalla....eli vähän yksilöllistä tuokin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti lpr:
Nii kaikki pakaste jutut pitäs aina keittää just ton listeria vaaran takii!!

salmiakki onkin sitten sellanen juttu et mie en voi elää ilman sitä.. kylhä jotku pelottelee ennenaikasesta synnytyksestä ja noi verenpaineet, mut oon mie syöny.. yritän kohtuudella sitä herkkua maistella :D
Mä oon kahdessa aiemassa raskaudessa kyllä hotkinu salmiakkia ja lakua ihan surutta... :ashamed: :snotty: Verenpaineet olleet tosi hyvät molemmissa raskauksissa ja molemmat menneet yli rv 40. :D
 
sandiego
Itsellä meneillään viikko 39 ja koko raskauden ajan pakastemarjoja mennyt kilokaupalla karkinkorvikkeena. Kieltämättä ei ole tullut mieleenkään, että myös nämä on kiellettyjen listalla. Ei kai kaikkea rajoituksua nyt niiiiiin kirjaimellisesti saa ottaa, muutenhan koko elämä menee suhteellisen hankalaksi
 

Yhteistyössä