Vähän ihmettelen (äiti-ihmisen alkoholin käyttö)

  • Viestiketjun aloittaja "huh huh"
  • Ensimmäinen viesti
Kyttaajat.com
Miten voi toisen elämä noin kiinnostaa? Onko ap niitä ÄITI-IHMISIÄ, jotka moittivat toisia äitejä ihan kaikesta: alkoholin käytöstä (tiedoksesi: vain 10 % suomalaisista on absolutisteja), tupakoinnista, hiusten värjäämisestä, meikkaamisesta, pitkään nukkumisesta, vastikkeen syöttämisestä vauvalle ja luoja ties mistä? Jospa tosiaan hankkisit ihan oman elämän.
 
Verba
Noo.. Mikä nyt sitten on reipasta alkonkäyttöä kellekin. Jos nyt terassilla käy ottaan kaks kaljaa neljättä kertaa 2kk sisään ja aamulla ei mitään, niin ei kyllä ketään luulis haittaavan. Mutta jos tilanne on se että äiti häipyy kaljotteleen jo la klo13 aikaan iltapäivällä jatkuvasti joka toinen vkl vuoden ympäri ja seuraava pv maataan krapulassa kotona (tai vieraan ihmisen kämpillä) niin kyllä mä ainakin jo paheksuisin kovasti.. Suomi on kyllä siitä ihme maa että porukka (pienten lasten vanhemmat!) saa melko vapaasti vetää aivojaan pilalle milloin milläkin aineella ja asiaan ei saisi puuttua, ei edes paheksua. En ole pyhimys saati mikään totaalikieltäytyjä, mutta olen sitä mieltä että tsempattavaa olisi Suomen kansalla tässä..
 
Täälläkin hyviä roolimalleja omille lapsille
ei se haittaa jos juon kotona pienten lasten läsnä ollessa tai oon krapulassa - eipä se lapsi toisaan ihmettele sitä väsynyttä, alkolle haisevaa, ns. normikäytöksestään poikkeavaa vanhempaa, juuu ei
Eikä se haittaa kun ne on nukkumassa, kun dokaan - useimmat on tosiaan baariyön jälkeen ihan hyässä kunnossa huolehtimaan lapsistaan, juu on
Eikä se haittaa vaikkaa joisin joka toinen vkl tai joka vk, onhan sillä lapsella isä, joka käy sit kans bilettään ne toiset jokatoiset vkl:t. Ihan normia, on
Usein toistuva kännääminen on ihan hyvä syy olla pois omien lasten luota, kun on ne tehty mutta ei viittitä olla niiden kanssa. Ja sossu ja lastensuojelu, poliisi etc. on sit työllistettyjä seurasten osalta.
Aloitustekstissä puhuttiin viihteelle MENEMISESTÄ. Eikä se tarkoita mielestäni kotona dokaamista, vaan nimenomaan kotoota POIS lähtemistä.

Krapulaakaan ei kaikille tule. Ei, vaikka vetäisi täysin perseetl.

Ja jos kotiin tulee ennen pilkkua, ehtii ihan hyvin nukkumaankin, eikä seuraavana päivänä ole kovaa väsymystä. Mä menen monasti nukkumaan tuossa klo 1-2 pintaan vaikken ota viinaakaan ja aamusta herään usein samaan aikaan lasten kanssa.

JOSKIN tänään nukuin pidempään...mies hoiti muksut. Pitäisköhän mun jatkossa nousta samaan aikaan joka aamu, kuin muu perhe...jottei lapset vaan IHMETTELE väsynyttä äitiä :D :D :D

Meillä tosin se on ihan normikäytäntö, että toinen vanhemmista jää punkkaan, kun lapset ovat heränneet...joten eipä se meillä olisi poikkeavaa lasten näkökulmasta katsottuna.

Hampaat voi pestä ja suuvettä voi käyttää. Suihkukin on keksitty. Ja tadaa, ei haise alko.

Ap:n tarinassa oli myös mies. Joten miksi ihmeessä äidin pitäisi huolehtia baariyön jälkeisenä aamuna lapsista heti heidän herätessään? Kai se mieskin osaa lastensa kanssa olla?

Ja sitten kun isä menee viihteelle, niin silloin sitten äiti hoitaa aamut. Kätevää.

Jos käy baarissa 4 kertaa 2kk sisällä, niin se tarkoittaa sitä, että joka toinen viikonloppu. Mä itse vietän PAAAAALJON enemmän aikaa harrastuksissa, sillä mulla menee monasti koko viikonloppu, eli myös päivät, kun muksutkin on hereillä.

Tuhma äiti, hyi meikäläistä.

Ja juuri nyt mulla on LONKERO, jonka juon. Taitaa taas aamulla äiti nukkua pitkään. Voi lapsia, kun ne varmaan ihmettelee :(
 
ap -!
Juuri tätä mitä sanoit. Kyllä se kalikka kalahti aika moneen vastausten perusteella. Alkolistienhan juomamäärät mitä ilmoittavat pitää kertoa kahdella.

Ja sille äidille joka meinaat ottaa vielä lisää niin oothan ajokunnossa jos tarttis lähteä esim. terveyskeskukseen (lapsesi, miehesi,vanhempasi takia)
Selityksiä löytyy sille miks pitää dokata niin että lapset kärsii. Ai, niin ei kärsikään, kun nää vanhemmat on varmaan kuulleet kun niiden lapset on sanoneet ei haittaa vaikka oot krapulassa, aamusuukossa haisee viina/viini.

Noo.. Mikä nyt sitten on reipasta alkonkäyttöä kellekin. Jos nyt terassilla käy ottaan kaks kaljaa neljättä kertaa 2kk sisään ja aamulla ei mitään, niin ei kyllä ketään luulis haittaavan. Mutta jos tilanne on se että äiti häipyy kaljotteleen jo la klo13 aikaan iltapäivällä jatkuvasti joka toinen vkl vuoden ympäri ja seuraava pv maataan krapulassa kotona (tai vieraan ihmisen kämpillä) niin kyllä mä ainakin jo paheksuisin kovasti.. Suomi on kyllä siitä ihme maa että porukka (pienten lasten vanhemmat!) saa melko vapaasti vetää aivojaan pilalle milloin milläkin aineella ja asiaan ei saisi puuttua, ei edes paheksua. En ole pyhimys saati mikään totaalikieltäytyjä, mutta olen sitä mieltä että tsempattavaa olisi Suomen kansalla tässä..
 
"vieras"
Ja mitenkäs joku kirjoittikaan juuri taannoin yhdessä ketjussa? Ranskalainen ystävä oli kertonut, että päiväkodin henkilökunta nauttii töissä aterian kanssa viiniä. Ai kauheeta???!!

Mun mielestä on kauheeta tää suomalainen tiukkapipoisuus, nipotus ja lakihenkisyys. Siitä tulee henkiset traumat, jotka ei parane edes alkon nauttimisella....
 
ap!!!!!!
Susta nipoa, tiukkista ja lakihenkisyyttä, että yritetään taata lapsille parhaat mahdollisuudet terveeseen kasvuun[QUOTE="vieras";26837248]Ja mitenkäs joku kirjoittikaan juuri taannoin yhdessä ketjussa? Ranskalainen ystävä oli kertonut, että päiväkodin henkilökunta nauttii töissä aterian kanssa viiniä. Ai kauheeta???!!

Mun mielestä on kauheeta tää suomalainen tiukkapipoisuus, nipotus ja lakihenkisyys. Siitä tulee henkiset traumat, jotka ei parane edes alkon nauttimisella....[/QUOTE]
 
Ja sille äidille joka meinaat ottaa vielä lisää niin oothan ajokunnossa jos tarttis lähteä esim. terveyskeskukseen (lapsesi, miehesi,vanhempasi takia)
En ole se, joka meinasi ottaa vielä lisää (en nyt valitettavasti voisikaan, kun olen raskaana), mutta minä vasta vastuuton tapaus taidan olla - en ole nimittäin KOSKAAN ajokunnossa: minulla ei ole ajokorttia enkä edes osaa ajaa autoa! En siis voisi ajaa KOSKAAN ketään terveyskeskukseen saati sairaalaan. Mitäs siihen sanot?
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;26837269:
En ole se, joka meinasi ottaa vielä lisää (en nyt valitettavasti voisikaan, kun olen raskaana), mutta minä vasta vastuuton tapaus taidan olla - en ole nimittäin KOSKAAN ajokunnossa: minulla ei ole ajokorttia enkä edes osaa ajaa autoa! En siis voisi ajaa KOSKAAN ketään terveyskeskukseen saati sairaalaan. Mitäs siihen sanot?
Laitatko yv:llä nimesi ja osoitteesi, niin soitan sossun paikalle!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
"Äiti minäkin"
Juuri tätä mitä sanoit. Kyllä se kalikka kalahti aika moneen vastausten perusteella. Alkolistienhan juomamäärät mitä ilmoittavat pitää kertoa kahdella.

Ja sille äidille joka meinaat ottaa vielä lisää niin oothan ajokunnossa jos tarttis lähteä esim. terveyskeskukseen (lapsesi, miehesi,vanhempasi takia)
Selityksiä löytyy sille miks pitää dokata niin että lapset kärsii. Ai, niin ei kärsikään, kun nää vanhemmat on varmaan kuulleet kun niiden lapset on sanoneet ei haittaa vaikka oot krapulassa, aamusuukossa haisee viina/viini.
En ole ajokunnossa, kun ei ole edes ajokorttia ;)

Mitä on "dokaaminen"? Kaatokännissä oloa? En ole kaatokännissä, vaikka viiniä olen juonut. Ilta-/yöteevesi kiehui juuri ja se on viimeinen "paukkuni" ja sit nukkumaan.

Kiitos moralisointipläjäyksestä ;)
 
Verba
[QUOTE="vieras";26837248]Ja mitenkäs joku kirjoittikaan juuri taannoin yhdessä ketjussa? Ranskalainen ystävä oli kertonut, että päiväkodin henkilökunta nauttii töissä aterian kanssa viiniä. Ai kauheeta???!!

Mun mielestä on kauheeta tää suomalainen tiukkapipoisuus, nipotus ja lakihenkisyys. Siitä tulee henkiset traumat, jotka ei parane edes alkon nauttimisella....[/QUOTE]

Ootko oikeasti sitä mieltä että ruuan kanssa lasi viiniä on sama asia kuin se että jompi kumpi vanhemmista on viinan takia toistuvasti lähes koko vkl pois pelistä?

Ei ne kuule Ranskassakaan hyvällä katso jos joku alkaa viinalla lääräämään häiritsevästi.. Mutta ok, tartuin ehkä hanakasti aiheeseen, ajattelen nyt siis suurkuluttajia enkä todellakaan puhu kahdesti vuodessa perseet kun lapset ei ole kotona-vanhemmista. Suurkulutuksenkin rajat tulee aika nopeasti oilla vaan vastaan kun ruvetaan ihan oikeita määriä laskemaan..
 
"vieras"
Ootko oikeasti sitä mieltä että ruuan kanssa lasi viiniä on sama asia kuin se että jompi kumpi vanhemmista on viinan takia toistuvasti lähes koko vkl pois pelistä?

Ei ne kuule Ranskassakaan hyvällä katso jos joku alkaa viinalla lääräämään häiritsevästi.. Mutta ok, tartuin ehkä hanakasti aiheeseen, ajattelen nyt siis suurkuluttajia enkä todellakaan puhu kahdesti vuodessa perseet kun lapset ei ole kotona-vanhemmista. Suurkulutuksenkin rajat tulee aika nopeasti oilla vaan vastaan kun ruvetaan ihan oikeita määriä laskemaan..
On vanhempien välinen asia, jos toinen hoitaa lapset ja toinen käy viihteellä neljättä kertaa kahden kuukauden sisällä.
 
ap! !
Uskotko itsekään.
Aloitustekstissä puhuttiin viihteelle MENEMISESTÄ. Eikä se tarkoita mielestäni kotona dokaamista, vaan nimenomaan kotoota POIS lähtemistä.

Krapulaakaan ei kaikille tule. Ei, vaikka vetäisi täysin perseetl.

Ja jos kotiin tulee ennen pilkkua, ehtii ihan hyvin nukkumaankin, eikä seuraavana päivänä ole kovaa väsymystä. Mä menen monasti nukkumaan tuossa klo 1-2 pintaan vaikken ota viinaakaan ja aamusta herään usein samaan aikaan lasten kanssa.

JOSKIN tänään nukuin pidempään...mies hoiti muksut. Pitäisköhän mun jatkossa nousta samaan aikaan joka aamu, kuin muu perhe...jottei lapset vaan IHMETTELE väsynyttä äitiä :D :D :D

Meillä tosin se on ihan normikäytäntö, että toinen vanhemmista jää punkkaan, kun lapset ovat heränneet...joten eipä se meillä olisi poikkeavaa lasten näkökulmasta katsottuna.

Hampaat voi pestä ja suuvettä voi käyttää. Suihkukin on keksitty. Ja tadaa, ei haise alko.

Ap:n tarinassa oli myös mies. Joten miksi ihmeessä äidin pitäisi huolehtia baariyön jälkeisenä aamuna lapsista heti heidän herätessään? Kai se mieskin osaa lastensa kanssa olla?

Ja sitten kun isä menee viihteelle, niin silloin sitten äiti hoitaa aamut. Kätevää.

Jos käy baarissa 4 kertaa 2kk sisällä, niin se tarkoittaa sitä, että joka toinen viikonloppu. Mä itse vietän PAAAAALJON enemmän aikaa harrastuksissa, sillä mulla menee monasti koko viikonloppu, eli myös päivät, kun muksutkin on hereillä.

Tuhma äiti, hyi meikäläistä.

Ja juuri nyt mulla on LONKERO, jonka juon. Taitaa taas aamulla äiti nukkua pitkään. Voi lapsia, kun ne varmaan ihmettelee :(
 
vois tsekat alkon käytön max. annokset /vrk/vk
Muu elämää = lapsiin tavalla tai toisella vaikuttava alkon runsaskäyttö

Mikäs se oli alkoholistien toinen lause - Ei alko oo mulle onglema

Ja taas taitaa kalahtaa
Jos meikäläinen lähtisi viihteelle (en oo kyllä lähdössä, viime vuoden elokuussa viimeeksi olin, elokuun 16. päivä muistaakseni) niin se tapahtuisi tod.näk. lauantaina illansuussa. Lapset olisi joko isän kanssa kotona, tai isovanhempien luona, eli erittäin hyvässä huomassa. Heräisin sunnuntaina varmaan siinä 10-12 välillä. Eli olisi la-päivä ja su-iltapäivä aikaa olla muksujen kanssa.

Ei siitä varmaan lasten hyvinvointi mitenkään kärsi.

Ja lasten kannalta lienee ihan sama, onko äiti bilettämässä viinanhuuruisesti vaiko seurakunnan retriitissä, kun poissa on kuitenkin.

Mutta joo, ap on päättänyt että jokainen viihteellä käyvä äiti on alkoholisti, ja muuta on turha sanoa, koska sitten se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :xmas:. Ja se, joka sanoo juovansa vain pari kolme, valehtelee & oikea määrä on ainakin tuplasti suurempi. Huoh.

Entäs isät, by the way? Saako isä-ihmiset käyttää alkoa, kun äiti-ihmisiltä se ainakin tuntuu olevan kiellettyä?

Mulla on sellainen tuntuma, että ne, joille tämä alkoholiasia on ehdoton ei-ei, ovat itse joutuneet kärsimään alkoholin takia. Kenties alkkisvanhempien lapsia tai alkoholin suurkuluttajan kanssa eläviä?
 
"osku"
[QUOTE="vieras";26837062]Minä olen näin kesäaikaan käynyt varmaankin tuon joka toinen viikonloppu terassilla, iiiiik! :D Normaalisti käyn ehkä kerran kahdessa kuussa, joskus harvemmin. Mies (eli siis isä-ihminen) käynyt nyt kesällä tasan kerran, käy ehkä muutaman kerran vuodessa yhteensä. Krapulaa ei oo, ei tuu, herään aamulla ihan normaaliin aikaan ja teen ihan samoja juttuja lasten kanssa kuin muinakin päivinä. Mutta onhan se nyt ihan kamalaa, että äiti-ihminen (mikä vitun äiti-ihminen?) käy ulkona! :O Suosittelen ap sullekin, sulle tuntuis pieni rentoutuminen tekevän ihan hyvää! ;)[/QUOTE]

Mieleenkiintoista kyllä, ettei puhuta isä-ihmisistä. Mutta kyllä meihin miehiinkin suhtaudutaan noin. Kun olin eronnut ja juttelin ravintolassa naisen kanssa, tuli puheeksi että olen eronnut ja kerroin että minulla on kaksi lasta. Naisen kommentti: "mitä sä täällä ravintolassa teet - perheellinen mies?"
 
Eihän se alkoholi kiellettyä ole, mutta ehkä tässä nyt oli pointtina juurikin se että joillain se menee himpun yli, usein ja reilusti. Tässä ketjussa moni puolustelee ettei se krapula vaikuta mitenkään kotona oloon, omaan mielialaan tai vireyteen, ei toki kaikille. (?) Jos krapulasta tulee rutiini, säännöllisesti ympärivuoden joka tai jokatoinen viikonloppu, onko joku oikeasti sitä mieltä että se tekee hyvää sen potejalle, oli nyt äiti tai isä, tai perheen lapsille? Haluaisitteko että oman lapsenne aikuisina eivät keksi muuta pään nollaus keinoa kun perskänni? Kotonta löytyy esimerkki.

Tähän voin vielä lisätä että kyllä, käytän itsekin alkoholia, sen mukaan mitä on juhlia, joskus ne sattuu peräkkäisinä viikonloppuina ja joskus menee vuosikin ilman. Alkoholi on kiva nautinto sillointällöin, ei säännöllinen rutiini perheen arjessa. Mies samalla tyylillä.
 

Yhteistyössä