Vähän myöhäinen vuorokaudenaika kysymykselleni... ja liittyy vain jouluruokaan... :)

Tässä lanttu- ja porkkanasoseita valmiiks keitellessä tuli mieleen, että mitä, jos porkkanalaatikon tekisi samoin kuin lanttulaatikon...Olisikohan maukkaampaa ilman sitä riisipuuroa?

Pienenä rakastin porkkanalaatikkoa, mutta nyt on muut laatikot vieneet voiton.

Varmaan joku on kokeillut... Taidan joka tapauksessa kokeilla tänä jouluna.
Mutta silti olisi kiva kuulla mielipiteitä...
 
"vieras"
Minä tykkään porkkanalaatikossa pienestä riisimäärästä, mutta meillä on se todella pieni. Lisäksi pinnalle tulee aina seesaminsiemeniä eikä mitään korppujauhoja! Eli kokeiltu on ilman riisiä ja päädytty jonkinlaiseen kompromissiin, että ei tehdä normiohjeella vaan vähennetään se riisin määrä noin puoleen.

Äitini laittaa porkkanan sekaan muuten mannavelliä, mutta siitä emme meillä pidä.
 
"hmmm"
Mä en tykkäisi paistetusta orkkana soseesta, mutta olen joskus tehnyt niin, että laitoin riisipuuroon porkkanaraastetta ja sitten mausteet, kananmunaan jne ja tuollaisen laatikon.
 
"mee"
Mä en tykkää porkkanalaatikosta riisillä, vaan olen tehnyt tällä ohjeella. Johtuu varmaan siitä, ettei meillä lapsena ollut kotona ikinä porkkanalaatikon riisiversiota.
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/25213-helppo-porkkanalaatikko
 
Kiitos vastauksista. :) Nyt on kaikki valmiina ja hetken tässä koneen äärellä lepään, heh.

Hmm, taidan kuitenkin laittaa vähän riisipuuroa sekaan. Mutta vähemmän kuin ennen.

Ihan sama, jos menee pieleen, kun se on kuitenkin meillä kaikista vähiten syödyin laatikko. :) Jospa nyt ois kaikista parhain :D
 
"Mummeli"
Koska karppaan, en laittanut tänä vuonna laatikoihin ylimääräisiä hiilihydraatteja. Lanttukuutioita keitin varmaan 8 tuntia ja uunissa olivat porkkanalaatikoiden kanssa miedolla lämmöllä 6 tuntia. Että tuli hyvää.
 

Yhteistyössä