Väliaika tietoa reumaepäilystä!

Olimme tänään siinä magneettikuvaukses. Oli sekin yhtä tunteiden myllerrystä! :headwall: :'( Ensin likka huumataan, sitten nukutetaan ja sit se herääminen........................... Tuli taas hiukan äidinkin itkettyä! :'( Se on niin ilkeää seurata vin sivusta, kun oma lapsi kärsii, eikä itse voi muuta kun yrittää olla tuki ja turva.................. :( :'( Seuraava aika on ens viikolla ja siel nyt selviää sit ono vai ei...
 
Voimia teille! On vielä muistissa nuo tutkimukset ja ekat hoidot... Kyllä tuli itse itkettyä. Oli kamalaa 'antaa' tehdä sellaista lapselleen ja kun ei saanut edes kunnolla häntä ymmärtämään (oli 1,5 vuotias).
Nyt tyttö on kohta 4 vuotias ja vuosi sitten löydettiin oikeanlainen lääkitys. Lääkkeen myötä lähti kivut, säryt, ruokahaluttomuus, pahoinvointi ja kaikeksi onneksi myös paikallishoidot :)
Jos ootte Heinolas, saatte ajan myös psykologille- saa purkaa tilannetta joko lapsi itse tai sitten vanhemmat tai kaikki yhdessä. Jaksakaa.
 
Voi että. Enpä voi kuin antaa sulle taas tälläisen virtuaalihalin. :hug:
Onhan se tosi pahalta tuntuvaa, kun lasta joudutaan kaikella lailla tutkimaan. :( Mutta nyt sitten pian selviää tämä asia... Äläkä unohda, että meitä on täällä sun henkisenä tukenas! :flower:

Meidän tytön sormeen pantiin kortisonia tän kuun alussa, mutta sillä ei ollu enää minkäänlaista tehoa. Voi olla, että tarvitaan jokin muu lääke tuon viikottaisen trexanin lisäksi. Vielä tammikuussa tuo kortisonipistos auttoi sormeen, mut jostain syystä sillä ei nyt ollu tehoa. Senkka on hitusen jälleen koholla, 19. Maksa-arvot kävi 79:ssä, mutta ne on ny laskemaan päin... tai ainakin 16.4 oli. Ens torstaina uudet verikokeet.

Piika, usko tai älä, niin näihin kaikkiin verikokeisiin/pistoksiinkin tottuu. Niin itse kuin lapsikin. Ainakin meillä. =)

Kirjotathan taas kuulumisianne! :hug:
 
:hug: teille kaikille! Meillä käyty ja kaikki kokeet kyseisen sairauden takia, tyttö 6vuotias ja reuma on ollut jo toista vuotta. Rankkaa aikaa koko perheelle ja suorastaan raadollista seurata sivusta kaikkea tätä. Pitänee vaan koittaa muistaa, että kaikki kokeet on lapsen parhaaksi. Vietettiin sillon aikoinaan muutama viikko putkeen sairaaloissa, kun ei oikeen meinannut selvitä mikä tyttöä vaivasi. nyt sairaus pysynyt hiukan aisoissa oikean lääkityksen myötä ja toiveena onkin, etttä lääkitystä pikkuhiljaa lasketaan. Jos, niin mitä lääkkeitä teidä lapsille on määrätty? Meillä trexan, oxiklorin, folvite ja prednisolon. Voimia ja jaksamista teille! kirjoitelkaa kuulumisia sillä itse on ainakin ollut vaikea löytää vertaistukea reumalasten vanhemmille ja keskustelua ko. sairaidesta. :hug:
 
Moi vaan edellisellekin äidille, mikä se nimimerkki olikaan...? No, jolla on 6-vuotias reumaa sairastava. =)

Meidän pikkuneidillä on vain tuo kerran viikossa pistettävä trexan, mutta saa nyt nähdä, joutuuko ottamaan vielä jonkin muunkin lääkkeen tuon sormen takia. Folvitehan annetaan vissiin kaikille reumalapsille "automaattisesti".
Torstaisin käydään neuvolassa pistämässä lääke joten tänään oli se päivä. Verikokeissa käytiin myös. Täytyykin muistaa huomenna kysyä niistä.

Kirjoitelkaa! Ja luukkuun saa myös postia kolauttaa;
tuiskale@luukku.com :wave:
 
Taas uutta tietoa... Magneettikuvas ei näkyny viitteitä reumasta ainakaan suoraan. Tulehdus sielä on,mut syy on kateis. Se voi johtua monesta syystä ja reuma ei ole kokonaan pois suljettu... Nyt taas uudestan osastolle aamusta ja uus nukutus ja sit ne ottaa sieltä polvesta nesteen pois ja tutkivat sen, et mikä sielä oikeastaan nyt sit on. polvi on ollut nyt paljon parempi, ja taittuu niinkuin pitää. Neiti on itsekin todennut että ei ole kipeä... Ei oikein itse tiedä ajattelis, täälä ne tuntuu oikein tuputtavan sitä reumaa, kun se olisi lääkäreille helpompaa vain lykätä lääkkeet ja that´s it! :headwall: :'( Rankkaa vain neidille nuo nukutukset!
 

Yhteistyössä