välilihan leikkaushaavan repeäminen

  • Viestiketjun aloittaja säikähtänyt
  • Ensimmäinen viesti
säikähtänyt
jos välilihan leikkaushaava repeää yhdestä kohtaan, pitääkö siihen laittaa uudet tikit vai umpeutuuko haava itestään? onko kellään kokemusta? mulla kulunut nyt reilu viikko synnytyksestä ja näyttäis siltä että haava ois vähän auennut.
 
Mulla repes ja tulehtuikin ko. leikkaushaava. Jo 5 päivää synnytyksestä otettiin tikkejä pois ja reilu viikko synnytyksestä otettiin loputkin tikit pois, koska aiheuttivat niin kovaa kipua ja pahensivat alkanutta tulehdusta. Eli ei tarvi kyllä uudelleen ommella...
 
Jep, mullakin vähän rupes irvistämään, mutta ei tosiaan tehty mitään... siihen syntyi sitten jotain ihmeen granul.kudosta, joka joillain saattaa olla niinkin häiritsevä haavan parannuttua että joutuvat poistattamaan sen, mutta itselläni ei ole kyseinen kudosmuodostuma häirinnyt onneksi.
 
se tuntuu ja näyttää siltä että haava olisi auennut mutta kuulemma tosi harvoin aukeaa. Turvotus haava-alueella aiheuttaa tämän ratkeamistunteen. Mulla kesti kuukausi ennen kuin kivut loppuivat ja ihan siisti haava oli koko ajan ollut. Eli malttia vaan...
 

Yhteistyössä