Välilihan öljyämisestä, kertokaa pliis!!

  • Viestiketjun aloittaja Helmi-mamma
  • Ensimmäinen viesti
Helmi-mamma
Eli kertokaa nyt tyhmälle miten se tapahtuu? Millä öljytään, kuinka usein ja paljonko öljyä käytetään? Mihin kohtaan se öljy laitetaan, hierotaanko se ihoon?
Onko siitä oikeasti apua, olenko jo myöhässä, kun laskettuun aikaan kolmisen viikkoa? Paniikki alkaa iskeä, kun synnytys lähestyy...
 
ei anna kirjautua
Mulle terkka sanoi,että viikolla 34 kannattais öljyäminen aloittaa.
Jollain sellaisella vauvojen öljyllä,niin sitä öljyä voi hyödyntää muuhunkin kuin itseensä.

Mutta jos nyt alkoitat öljyämisen,niin ei sekään nyt ihan liian myöhäistä oo =)
 
Hassunassu
Minulle sanottiin neuvolassa, ettein öljyämisestä tai hieromisesta ole hyötyä.. Noudatin neuvoa enkä öljynnyt / hieronut välilihaa. Olin kylläkin jo ihan loppuvaiheessa raskautta kun kyseinen asia tuli mieleen. Ensi kerralla aion kokeilla!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 08:17 Hassunassu kirjoitti:
Minulle sanottiin neuvolassa, ettein öljyämisestä tai hieromisesta ole hyötyä.. Noudatin neuvoa enkä öljynnyt / hieronut välilihaa. Olin kylläkin jo ihan loppuvaiheessa raskautta kun kyseinen asia tuli mieleen. Ensi kerralla aion kokeilla!
mulle myöskin sanottiin ettei siitä ole hyötyä. muilla paikkakunnilla on ilmeisesti annettu valmennuksesta lappu missä asiaan kehoitetaan (asun Tampereella). itsellä ainakin välilihan VENYTTÄMINEN tekee kipeätä, joskus olen laittanut yötä vasten Ceridalin intime-öljyä (mies tykkää, toimii liukkarina vaikken sitä varten laitakaan :LOL: ). tosiaan, neuvolan täti sanoi että joillakin repeää öljyää kuinka paljon, joillakin ei repeä vaikkei ikinä öljyä laittaisi...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 09:50 ansa1981 kirjoitti:
neuvolan täti sanoi että joillakin repeää öljyää kuinka paljon, joillakin ei repeä vaikkei ikinä öljyä laittaisi...
Mäkin luulen, että muilla asioilla on suurempi vaikutus.
Laitoin viimeksi, mutta repesin silti paljon kun jouduttiin imukuppia käyttämään. Siinä ei varmaan öljyt tai mitkään auta. :/

Mutta, ei siitä varmaan haittaakaan ole, joten enköhän mä sitä laita kuitenkin tässäkin raskaudessa.
 
Pahasti revennyt
Minä käytin Ceridal-suihketta puolitoista kuukautta ennen synnytystä neuvolan ohjeen mukaan aamuin illoin. No, synnytyksessä repesin tosi pahasti. Koko väliliha peräsuoleen asti repesi ja myös peräsuolen sulkijalihas. Että päättele tästä jotain aineen hyödyistä!!
Voihan se vaikutus tietysti olla ihan ok joillekin =)
 
Mä öljysin ja venyttelin joku 6-4 vkoa ennen laskettua ja synnytystä, mutta kyllä mullakin leikattiin hieman. Se olikin tosi jees eikä ollenkaan niin kauheeta mitä olin ajatellut. Miehelle se vaan on pahempi. Itse vetelin ilokaasua vaan reippaasti :whistle: Eli en nyt tiedä auttoiko se - tuskin teen kuitenkaan sitä jos uudelleen tulen raskaaksi... Uskoisin että on suurempi vaikutus että osaa rentouttaa leukaa - jolloin myös kohtulihakset rentoutuu... ja lapsen pään koolla on myös merkitystä...

Mutta jos se helpottaa oloa ja vähentää pelkoa niin siitä vaan rasvaamaan =) Itse ainakin halusin silloin tehdä kaikkeni koska olin ensikertalainen, jottei tulisi turhia kipuja - heheh - jälkikäteen onkin helppo nauraa :LOL:
 
harmaileva
mie sain ainakin ohjeet oikein kunnolla venyttämiseen. Kätilö sanoi, ettei pelkkä öljyäminen auta, vaan kertoi miten sitä välilihaa pitää samalla aina venyttää. Itse sinne ei kans kovin hyvin yllä, mutta onneks on tuo mies joka voi sen homman hoitaa =)
 
mulle laitettiin vasta synnytyksessä sitä öljyä. kätilö suihkutti ceridal-öljyä lähes koko synnytyksen ajan. 2 tikkiä kuitenkin ommelttin. edellisessä synnytyksessä ommeltiin 8 tikkiä. että oisko siitä öljystä ollu sittekki jotain hyötyä ;)
 

Yhteistyössä