Välilihan repeämän hoito

suosittelen että suihkutat ahkeraan niin kauan kun huomaat että tikit on sulaneet eli 1-2 vkoa.mulla itsellä haava repes pohjiaan myöten joten joudun suihkuttamaan 3 vkoa mutta selvisin ilman tulehdusta!
 
bambolino
kannattaa varmaan näillä helteillä suihkutella viileellä vedellä joka vessa käynnin yhteydessä.mulla oli toissa kesänä 3 asteen repeämä ja se oli tosi kipee ja kun hikoili vielä niin kovasti ja sitten jälkivuotoa kesti pitkään niin oli kyllä iho koetuksella sillon oli kyllä vauva talkki paras ystävä.
 
Mä taisin suihkutella niin kauan ku jälkivuotoakin kesti.....eli noin reilun 5 viikon ajan aina vessassa käynnin yhteydessä (tarvittaessa useamminkin) ja sen jälkeen vielä jonkun aikaa pari kolme kertaa päivässä! Oli kesäaika ja oli niin hikistä, että teki hyvää jo ihan kirvelynkin tähden suihkutella usein!
 
Mäkin taisin suihkutella siihen asti kun jälkivuotoa jatkui,oli jotenkin mukavampi olla vessakäynnin jälkeen..mulla kyllä parani haava hyvin ja oli kunnossa ennen kuin jälkivuoto loppui, mutta silloin oli syksy
 
mä vaan
Aikoinaan kun synnytin elokuussa (silloin oli tosi lämmin) sairaalassa kätilö antoi vinkin, että kannattaa suihkuttelun jälkeen puhaltaa haava föönillä kuivaksi. Kuulostaa hölmöltä, mutta kyllä auttoi! kannattaa kokeilla.
 

Yhteistyössä