Välipala vinkkejä 8kk:selle kiitos...

Aina vaan tulee annettua Pilttejä...kun banaanikaan ei maistu...mitä muuta välipalaa voisi antaa 8kk ikäiselle???? *joko jotain jugurttia voisi kokeilla?? Piltin jugurttia jo maistettu mutta käviskö ihan "tavallinen jugurtti"??

*kysyy muistamaton...mitä antoi lapselleen 9v. sitten...* :D
 
Mä annan kaurajogurttia, kun pojalle ei maitoallergian takia sovi vauvajogurtit eikä tavallisetkaan. Hyvin maistuu. :)

Mites olis joku muu hedelmä kuin se bansku... Vaikka päärynää raastettuna tms? Mä oon pari kertaa raastanu pojalle päärynää (sellasella ihan pienellä terällä) ja tykkää kovasti. Melkein ku sosetta antas, mut karkeempaa eikä turhia lisäaineita. :)
 
Kai ne suosittelee niitä jogurtteja vasta 10 kuisesta alkaen antamaan. Meillä on kanssa 8-kuinen. Meidän poika tykkää syödä banaania silleen, että leikkaan siitä semmosia käteen sopivia paloja ja saa itte mutustaa. Omenaa olen myös raastanut, kiiviä mössännyt (jotkut kiivit tosin on aika kirpeitä) ja kurkun keskikohdasta tehnyt sellasia sormin syötäviä tankoja.
Tässä yks päivä mietin voisko pojalle tehdä riisistä ja jostain hedelmämössöstä semmosta vähän ruokaisampaa välipalaa. En ole vielä kokeillut. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Kai ne suosittelee niitä jogurtteja vasta 10 kuisesta alkaen antamaan.
Meil oli poitsu vasta vajaan 7kk, kun allergialääkäri anto luvan noihin kaurajogurtteihin. (Eli heti kun kaura testattu ja jos todetaan sopivaks, niin saa antaa jogurttia) En sit tiedä miten tavallisten kohdalla.

Meillä noi jogurtit otettiin ihan kalsiumin saannin takaamiseks, mutta noissa tällä hetkellä pojalle sopivissa makuvaihtoehdoissa (joita on kaks) ei o kalsiumia. :headwall: Pitää nyt ihan sen takia testata ahkerasti hedelmiä, että saatas käyttöön niitä, missä sitä kalsiumia on. Mut sama kai tuo... Olis vaan kiva saada kasviksiakin lisää valikoimaan.

*Muoks* Tollanen kotitekonen riisivälipala voiskin olla hyvä. :)
 
Mä tein kerran riisistä ja mannaryyneistä meidän pojalle puuroa, johon laitoin marjoja tai hedelmiä sekaan. Tai sitten voi laittaa ihan hedelmäsosetta purkista.
Meidän pojalle maistui todella hyvin, poika oli tuolloin 8kk, nyt 9kk.
 
Niin ja maito tuotteita ollan jonkin verran jo annettu, eikä ole tullut mitään oireita.
Aluksi kokeilimme korvikkeen joukkoon tavallista maitoa ja nyt sitten huomenna kokeilen maustamatonta viiliä. On myös saanut maistaa muutaman kerran vanukasta, kun meidän esikoinen olisi niin kova syöttämään.
 
Olen miettinyt myös jotain sormiruokaa lisäksi kuten muroja, joita voi napsia pikku sormilla tai jotain sen tapaista. Onko joku antanut jotain sellaista välipalan lisäksi tai muuna aikana?

Maissinaksut ja palttoonapit on käytössä, mut jotain muuta vois varmaan jo antaa 8kk?
Meillä on kanssa jumiuduttu vauvajugurtteihin ja hedelmäsoseisiin. Päärynää, banaania ja omenaa paloina olen yrittänyt, mutta ei meidän 8kk niistä ole innostunut. Tykkää valmiista soseesta mieluummin.

Eli samaa välipalavaihtelua mietin minäkin, mutta ajattelin laajentaa sitä niin, että vauva saisi itse syödä lisäksi. Ja tietysti muuna aikanakin on kiva antaa toiselle naposteltavaa.
 
oon antanut jo raejuustoa, kun oli kipeä niin, että jotain edes söi. Ei oo tullu mitään siitä. Joten jatkossakin annan, oppii hyvin pinsettiotetta!
Oon antanut Jyväshyvän Cracotte korppuja, sulaa melkein yhtä hyvin suuhun kuin maissinaksut ja vauva tykkää. Leipää olen antanut pieninä paloina, jotakin vaaleaa, pehmeää, vähäsuolaista. Mitäs muuta...

Onko kukaan kokeillut löllöksi keitettyjä makarooneja? Se voisi toimia hyvänä sormiruokana :)
 
Myy-80: mitä nuo kaurajogurtit ovat? Minkä merkkisiä ovat? Ja mitä ne sisältävät?

Meillä myös se maitoallergia vaivaa, joten tavalliset maitoproteiinia sisältävät jogurtit eivät käy... Meillä on vielä kaura tosin testaamatta, mutta jos se sitten käy, niin noita kaurajogurtteja voisi harkita (jos vaan sisältö muuten käy...)
 
Onko olemassa jotain Yosa-merkkisiä aikuisten kaurajogurtteja? Joko niitä voi nyt antaa? En tiennytkään?

Minä annan välipalaksi päärynää ja mangoa. Ei tarvi raastaa - voi raaputtaa lusikalla, niin tulee sosetta. Omena ei kelpaa, oisko liian kirpeää. Samoin banani ei maistu.

Ootteko antaneet mustikkaa? Se tosin sotkee kivasti:)
 
Juu, Yosa-merkkisiä kaurajugurtteja löytyy ja niitä voi käsittääkseni antaa, jos vaan kaura passaa. Itsekin pitänyt niitä tolle maitoallergikolle ostaa, mutta enhän mä ole muistanut. :headwall:
 
Mä oon edellisten lisäksi nyt antanut rusinoita,poika 9 kk+ enkä kyllä muista onko niissä mitään miksei vois anta.Se vaan että tahtoo tunkee suun täyteen niitä,yks kerrallaan vaan.
Lisäks oon tehnyt paloja vähärasvasesta ja suolasesta leikkeleestä...aamupala menee äitillä hienosti kun poika metsästää pöydältä paloja kalkkunaleikkelettä.
Ei tosin montaa mutta muu
tama pala...

Ja tuo vispipuuro on tosi hyvä,oon lisännyt hedelmäsokeria joukkoon kun vähän tavis sokeria koitan vältttää taikka pitkittää sitä makua...

 
Alkuperäinen kirjoittaja biologi:
Onko olemassa jotain Yosa-merkkisiä aikuisten kaurajogurtteja? Joko niitä voi nyt antaa? En tiennytkään?
Alkuperäinen kirjoittaja ahmutar:
Myy-80: mitä nuo kaurajogurtit ovat? Minkä merkkisiä ovat? Ja mitä ne sisältävät?

Meillä myös se maitoallergia vaivaa, joten tavalliset maitoproteiinia sisältävät jogurtit eivät käy... Meillä on vielä kaura tosin testaamatta, mutta jos se sitten käy, niin noita kaurajogurtteja voisi harkita (jos vaan sisältö muuten käy...)
Just noita Yosa-merkkisiä oon antanut, kun meilläkin maitoallergikko tuo poika. Niissä makuna olevat marjat ja hedelmät oon testannu erikseen siltä osin kuin on ollut mahdollista. Tällä hetkellä käytössä on kaks marjamakua, toivottavasti pian saadaan valikoimaan joku hedelmämakukin... Noissa marjajoguissa ei nimittäin o lisätty kalsiumia ja sen takia niitä allergialääkäri just kehotti kokeilemaan. Mut voihan sen kalsiumlisän antaa erikseenkin. :)

*Muoks* Täältä lisää tietoa kaurajogurteista: http://www.bioferme.fi/
 

Yhteistyössä