välivuotoa...

Olin sitten siellä munatorvitutkimuksessa, mutta tutkimus oli niin kivulias että se jouduttiin keskeyttämään. Nyt jouduin sitten laparoskopia jonoon ja leikkaus on sitten ensi helmikuussa... Tällaisia kuulumisia.

Sellainen asia mieltäni kuitenkin vaivaa enemmän, kun minulla oli kuukautiset 12-17 elokuuta ja sitten tuli välivuotoa jo 20 elokuuta, MUTTA se ei kai ollutkaan välivuotoa koska on jatkunut näihin päiviin asti jo runsaanpana. Onko kokemuksia, miähän mahtaa tarkoittaa?? Tutkimuksessa olin siis viime maanantaina ja jo silloin oli tuota välivuotoa joten ei välttämättä siitä johdu... lääkärikin ihmetteli, mutta uskoi sen menevän ohi.

Nyt olen saksassa 5 kuukautta putkeen ja pelottaa jo hieman, jos vuoto ei lopu, mennä täällä lääkärille kyselemään... :\|
 
Itselläni
on tapahtunut moista kahdesti ja molemmilla kerroilla on ollut kyse keskenmenosta. Eli olen siis ollut raskaana, vaikka menkat ovat tulleetkin ja muutama päivä menkkojen loppumisen jälkeen on alkanut vuoto, jonka selvittely on johtanut positiiviseen raskaustestiin ja sitä myöten keskenmeno-diagnoosiin.
 
Voi kamala! Voisiko se siis sitä tarkoittaa?!? :eek: Mutta mitä luulet, olisiko lääkäri nähnyt keskenmenon jo silloin maanantaina gynetutkimuksessa? Välivuotohan alkoi sunnuntaina... Raskaustesti oli kyllä negatiivinen kun sen tein ennekuin varsinaiset menkat alkoivat...

Välivuoto senkun jatkuu vaan, yhdestoista päivä menossa... :ashamed:
 
Mjaah
Eli en tiedä, olisiko voinut näkyä. Ensimmäisen kerran, kun minulla tuo tapaus todettiin, kävi niin, että menkat oli muutaman päivän myöhässä ja tein testin, joka oli negatiivinen. Sitten alkoi mielestäni normaalit menkat eli en osannut ajatella mitään ihmeellistä (kun testikin oli näyttänyt sitä negaa). Viikko menkkojen loppumisen jälkeen alkoi tiputteluvuoto ja muutama päivä siitä juiliva kipu vasemmassa nivusessa. Hakeuduin juilinnan vuoksi lääkäriin ja lääkäri ultrasi välittömästi, todeten, jotta ei täällä kyllä missään mitään näy, että mikähän lie. Määräsi kuitenkin varulta erinäisiin verikokeisiin ja myöhemmin päivällä soitti, jotta raskaustesti on positiivinen ja että äkkiä takaisin terveyskeskukseen ja lähetteen kanssa sairaalaan, koska kyseessä täytyy olla kohdun ulkopuolinen, koska hän ei sitä ultrassa nähnyt.
Sairaalassa verikokeita ja ultrauksia ja yhtä ymmyrkäisinä olivat sielläkin. Sain kontrolliajan viikon päähän, jolloin raskaushormoonin todettiin laskeneen radikaalisti ja diagnoosiksi annettiin varhainen keskenmeno.

Minulla ei kyllä tainnut tuo vuotelu jatkua noin pitkään. Joko olet käynyt uudelleen lääkärissä asiaa ihmettelemässä? Kannattaisi varmaan varulta.
 
olen tosiaan tällä hetkellä saksassa ja soitin tänään sitten lääkäriin suomeen.. Huomenna soittelen uudelleen. Taitaa kuitenkin nyt olla niin että menen huomenna jo sitten lääkäriin. Ei tämä kuitenkaan normaalia enää ole...
 
Lääkärissä tuli nyt sitten käytyä. Ultrattiin eikä ainakaan näkynyt raskautta taikka keskenmenoa. Jonkinlainen hormoonihäiriö ilmeisesti. Sain kahta erilaista lääkettä: toinen on veren hyytymiseen tarkoitettua, että vuoto loppuisi ja toinen sitten hormoonivalmistetta. Ainakin on nyt jo helpottanut vuoto, onneksi :whistle: Maanantaihin mennessä kuitenkin kuulemma kokonaan loppuu, jos ei niin pikapikaa takaisin praktiikalle :)

Siis kaikki hyvin, loppu hyvin! :wave:
 
ihmettelijä
Toivottavasti sinulla jo kaikki hyvin. Saako kysyä missä päin Suomea menet laparoskopiaan, tuntuu pitkältä tuo 6kk odotus.... Vai johtuuko oleilustasi Saksassa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2006 klo 21:36 ihmettelijä kirjoitti:
Toivottavasti sinulla jo kaikki hyvin. Saako kysyä missä päin Suomea menet laparoskopiaan, tuntuu pitkältä tuo 6kk odotus.... Vai johtuuko oleilustasi Saksassa?
Olen menossa Seinäjoen keskussairaalaan tähän laparoskopiaan. Ja pitkä jonotusaika johtuu täysin tästä saksassa oleilusta :)

Veren hyytymislääkkeet on nyt popsittu, mutta vuoto ei silti ole täysin tyrehtynyt :/ Ikävä homma jos taas huomenna joutuu menemään lääkärille.... :headwall:
 

Yhteistyössä