Väsyttää muttei väsytä...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23030053:
Niinpä. Joka yö sama ongelma. Jos en olis raskaana, nukkuisin autuaasti melatoniiniavusteista unta...
Ei kai tässä muuta voi kuin ravata alakertaan vessaan ja hakea uuden listan rennietä :)
Mun varmaan kans tarttis kans hommata jotain avustetta tohon nukahtamiseen... Ku ei tästä mun nukkumisesta tuu oikeesti yhtään mitään... Päässä vaan pyörii ja vilisee ja yhtään ei pysty rauhottumaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23030068:
elokuva tai kirja on kyllä aika hyvä nukutusaine.
Pitäiskö klinkata alakertaan hakee kirja vai laittaisko tosta leffan pyörii? Hmm, hankala päättää :D Mun mies kun ei tykkää kun katon leffaa -vaikka olis äänet poissa- muttei se myöskään tykkää et pistäisin ton lukuvalon päälle :D
 
Mun varmaan kans tarttis kans hommata jotain avustetta tohon nukahtamiseen... Ku ei tästä mun nukkumisesta tuu oikeesti yhtään mitään... Päässä vaan pyörii ja vilisee ja yhtään ei pysty rauhottumaan...
Melatoniini on hyvä jos ongelma on semmoista sorttia että se siihen auttaa. Mulla on koko ikäni ollut ns. viivästynyt unirytmi. Mun vuorokausi kestäis suunnilleen 30 tuntia, eli rytmi menis perseelleen joka vuorokausi. Melatoniini nukuttaa mut paremmin kuin unilääkkeet mitkä pistää mut vaan haahuilemaan ympäri kämpää aivot unessa. Ei aiheuta myöskään paskan/metallin makua aamuksi eikä ylimääräistä aamuväsymystä tai hengästymisiä tai muita oireita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23030080:
Melatoniini on hyvä jos ongelma on semmoista sorttia että se siihen auttaa. Mulla on koko ikäni ollut ns. viivästynyt unirytmi. Mun vuorokausi kestäis suunnilleen 30 tuntia, eli rytmi menis perseelleen joka vuorokausi. Melatoniini nukuttaa mut paremmin kuin unilääkkeet mitkä pistää mut vaan haahuilemaan ympäri kämpää aivot unessa. Ei aiheuta myöskään paskan/metallin makua aamuksi eikä ylimääräistä aamuväsymystä tai hengästymisiä tai muita oireita.
Täytyy laittaa korvan taakse :) Jos vaikka joskus saiskin kunnollisen vuorokausirytmin :D Ite oon ihan aina jo kakarasta asti ollu aamu-uninen ja iltaisin ja öisin sit taas ei nukuta, vaikka olisin heränny 5 aamulla...
 
Täytyy laittaa korvan taakse :) Jos vaikka joskus saiskin kunnollisen vuorokausirytmin :D Ite oon ihan aina jo kakarasta asti ollu aamu-uninen ja iltaisin ja öisin sit taas ei nukuta, vaikka olisin heränny 5 aamulla...
Sama täällä. Muistan kun ekaluokkalaisena valvoin yöllä kahteen ihan helposti vaikka aamulla olis ollut kuinka aikainen herätys. Aamulla pystyy kyllä nukkumaan pitkälle päivään jos vaan saa. Teininä en herännyt vaikka oli kolmekin markkinoiden kovaäänisintä herätyskelloa soimassa. Äiti aina sanoo että vauvanakaan mä en nukahtanut millään vaan mutsi nukahti aina ensin. Nyt sitten on vielä loppuraskaushormonit että herää jokaiseen peltikaton rasahdukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23030094:
Sama täällä. Muistan kun ekaluokkalaisena valvoin yöllä kahteen ihan helposti vaikka aamulla olis ollut kuinka aikainen herätys. Aamulla pystyy kyllä nukkumaan pitkälle päivään jos vaan saa. Teininä en herännyt vaikka oli kolmekin markkinoiden kovaäänisintä herätyskelloa soimassa. Äiti aina sanoo että vauvanakaan mä en nukahtanut millään vaan mutsi nukahti aina ensin. Nyt sitten on vielä loppuraskaushormonit että herää jokaiseen peltikaton rasahdukseen.
Mulla on muuten ihan sama mut mitä enemmän tulee ikää niin aamulla herääminen ei enää onnistu... Paisti sitten jos on ihan pakko, ja sit ollaan silmät ristissä iltapäivään asti... Ja mä oon kans tosi herkkäuninen ja herään ihan pienestäkin. Varsinkin kun mun esikoinen on kauhee haahuilemaan öisin niin mä herään samantien kun se liikahtaakin...
 
lukekaa Kadonnutta aikaa etsimässä! Se on hienointa unilääkettä ja siitä saattaa yllättäen jopa nauttia. Mutta vaikka tykkäiskin niin silti se vie tajun!

Mitäs mä täällä neuvon, höh, tarttee kaivaa se ite esille jostain. Mutkun en löydä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23030161:
jos omituisuudet kiinnostaa niin ..
mikään ei ole nukkumisjutuissa hienompaa kun laittaa kello soimaan aamulla aikasin, vaikkei tarvii herätä .. sammuttaa kello ja jatkaa unia :)
Se on niin kiva tunne :D Paitsi et mun ei tartte edes laittaa sitä herätystä ku herään miehen herätykseen ennenkuin se on edes kunnolla alkanu :D Sit vaan passitan miehen töihin ja meen ite kuopuksen kans takas nukkumaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23030161:
jos omituisuudet kiinnostaa niin ..
mikään ei ole nukkumisjutuissa hienompaa kun laittaa kello soimaan aamulla aikasin, vaikkei tarvii herätä .. sammuttaa kello ja jatkaa unia :)
musta kanssa! Sehän on vaan hyvityksen ottamista kaikista niistä katkerista aamuista, jolloin kello voittaa 23456 vastaan viisi. Alivoimamaali on makein!
 

Yhteistyössä