Väyrynen kysyy Niinistöltä kiusallisen kysymyksen toisella kierroksella

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
JUURI NYTVäyrynen uhkaa pistävänsä Niinistön koville toisella kierroksella: ”Jos toimittajat eivät tätä kysy, niin minä kysyn”

Uutiset | Politiikka
Väyrynen uhkaa pistävänsä Niinistön koville toisella kierroksella: ”Jos toimittajat eivät tätä kysy, niin minä kysyn”
Tänään klo 10:57
Paavo Väyrynen uskoo kivenkovaa olevansa haastajan paikalla presidentinvaalin toisella kierroksella.

Paavo Väyrynen syyttää Sauli Niinistöä vuoden 2015 pakolaiskriisistä. ERIIKA AHOPELTO/AL
Valitsijayhdistyksen presidenttiehdokas Paavo Väyrynen ei ole varma pelkästään siitä, että presidentinvaalissa käydään toinen kierros. Hän on myös varma siitä, että on itse haastamassa istuvaa presidenttiä Sauli Niinistöä toisella kierroksella helmikuun alussa.

Väyrynen kirjoittaa sunnuntaiaamuna julkaisemassaan blogitekstissä, että faktantarkastajat, lainausmerkeissä, eivät ole pystyneet ampumaan alas ainuttakaan hänen vaalien aikana esittämäänsä väitettä.

Ehdokas harmittelee myös sitä, ettei hänen lähettämiään vastineita muun muassa Helsingin Sanomien kriittisiin artikkeleihin ole julkaistu.

Väyrynen puolustelee blogissa esittämäänsä kyseenalaistettua väitettä, jonka mukaan päävastuu Suomen pakolaiskriisistä 2015 kuuluisi presidentti Niinistölle.

- Tasavallan presidenttinä Sauli Niinistö johtaa Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa yhteistoiminnassa valtioneuvoston kanssa. Rajavalvonnasta päättämisen Niinistö on aivan oikein tulkinnut kuuluvan myös ulko- ja turvallisuuspolitiikan piiriin ja siten hänen omiin tehtäviinsä. Syksyllä 2015 Niinistö oli mukana päättämässä siitä, että Suomi ei palauttanut osittaista rajavalvontaa, Väyrynen toteaa väitteensä tueksi.

Väyrysen mielestä Niinistöltä pitäisi kysyä, miksi rajatarkastuksia ei palautettu syksyllä 2015, ja miksei niitä ole vieläkään aloitettu.

- Jos toimittajat eivät näitä kysymyksiä esitä, Niinistö joutuu vastaamaan niihin viimeistään sitten, kun hän kohtaa minut presidentinvaalien toisella kierroksella, Väyrynen lupaa.
 

Yhteistyössä