Vahditteko lapsianne kylässä?

  • Viestiketjun aloittaja "kiukku"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä kävi just viikonloppuna vieraita. Vanhemmat istuu tyynenä sohvalla kun 2v huutaa naama punaisena väsymystä (päiväuni aika ollu ties milloin) . Ei meilläkään kellon mukaan eletä mutta kuitenkin sen verran että tiedän milloin lapsella on väsy tai nälkä. Myös puoli vuotias huusi sen 2 päivää minkä vieraat meillä olivat. Äidillä ei mitään tajua milloin lasta väsytti tai milloin sillä oli nälkä.
Ite sitte kannoin tuota pienempää aina kun muulta ehdin. Ja sit jos sattu nukahtamaan niin äiti motkotti että kun nyt nukahti kun sitte ei suju se tai tämä. 2 v ei antanut itseensä koskea.

Joulukoristeita tippui ja kun ihmettelin et mihin kadonneet tämä äiti vaan tyynesti et ne tais tipahtaa tonne lattialle. Ja tuo 2v kantoi olohuoneen kirjahyllystä kirjoja mitkä on mulle tärkeitä. Niitä noukin sitte sitä mukaa ylemmäs kun niitä lattialta löysin mutten kuitenkaan viittinyt alkaa koko hyllyä tyhjentämään vaikka varmaan olisi pitänyt.

Huoh ei voi kuin vain ihmetellä. Ja nuo 2 ei edes heidän ainoat lapset.

Ja joo omatkin olleet välillä täystuhoja mutta kyllä minä niiden perässä sillon oon juossutkin.
 
"juupajuu"
Ei ole yhdellekkään valittajalle tainnut tulla mieleen sellainen asia ja tarjota apuaan, että vanhemmat ovat väsyneitä. Väsyneitä kulkemaan ja vahtimaan pienen perässä, mitä tämä touhuaa.

Itse tajusin oman totaaliväsymyksen siinä vaiheessa kun eräs sukulainen tuli narisemaan kun en ollut muistanut pyyhkiä lapsen suuta ruokailun jälkeen.
 
Ahhahaaa
Joo vahdin toki lapsiani mutta oli myös aika (jolloin lapset oli 1v ja 2v) kun me ei paljon vierailtu kenelläkään ei-lapsiperheellä :D Ja totta kai kotonakin vahditaan mutta siellä ei ole niin mielenkiintoisia vempeleitä enää joita olis pakko mennä käpälöimään...
 
"vieras"
[QUOTE="juupajuu";22810560]Ei ole yhdellekkään valittajalle tainnut tulla mieleen sellainen asia ja tarjota apuaan, että vanhemmat ovat väsyneitä. Väsyneitä kulkemaan ja vahtimaan pienen perässä, mitä tämä touhuaa.

Itse tajusin oman totaaliväsymyksen siinä vaiheessa kun eräs sukulainen tuli narisemaan kun en ollut muistanut pyyhkiä lapsen suuta ruokailun jälkeen.[/QUOTE]

Just tuon sun viestin yläpuolella oli mun kirjoittama juttu. Missä laitoin että meillä oli viikonlopun vieraita. Hoidin kaikki ruoan laitot ym muut omalle porukalle ja vieraille. Siinä sivussa sit keräsin vieraiden 2v:n tihutöitä ja kanniskelin vieraiden vauvaa joka muuten huusi melkein tauotta kun äiti vaan lykkäs lapsen lattialle "leikkimään". ja sit vaan valitteli että kun se vaan huutaa. Hiljeni melkein joka kerran kun pääsi syliin tai sai ruokaa tai unta.
 
"vieras"
[QUOTE="juupajuu";22810560]Ei ole yhdellekkään valittajalle tainnut tulla mieleen sellainen asia ja tarjota apuaan, että vanhemmat ovat väsyneitä. Väsyneitä kulkemaan ja vahtimaan pienen perässä, mitä tämä touhuaa.

Itse tajusin oman totaaliväsymyksen siinä vaiheessa kun eräs sukulainen tuli narisemaan kun en ollut muistanut pyyhkiä lapsen suuta ruokailun jälkeen.[/QUOTE]

Jos on todella väsynyt niin ei sitä jaksa edes vierailla.

Meillä kävi "väsynyt" sukulaisperhe, jonka alle 2 v. oli joko puklannut tai oksentanut paitansa, äiti ei paitaa kuitenkaan vaihatnut vaikka autossa vaihtovaatteita oli. Lisäksi piltti innostui räpläämään meidän keskuspölyimurin pistokkeen suojakoteloa, jonka jouset ei kestä jatkuvaa vääntöä. Kun asiaan puuttui lapsi luonnollisesti parahti itkuun... lapsen isä katsoi fotmuloita ja äiti luki lehtiä... oli todella viihtyisää.
 
"juupajuu"
[QUOTE="vieras";22810677]Jos on todella väsynyt niin ei sitä jaksa edes vierailla.

Meillä kävi "väsynyt" sukulaisperhe, jonka alle 2 v. oli joko puklannut tai oksentanut paitansa, äiti ei paitaa kuitenkaan vaihatnut vaikka autossa vaihtovaatteita oli. Lisäksi piltti innostui räpläämään meidän keskuspölyimurin pistokkeen suojakoteloa, jonka jouset ei kestä jatkuvaa vääntöä. Kun asiaan puuttui lapsi luonnollisesti parahti itkuun... lapsen isä katsoi fotmuloita ja äiti luki lehtiä... oli todella viihtyisää.[/QUOTE]

Henkinen väsmys ei estä vierailua.
Jos sen piltin meno ärsyttää, siitä VOI sanoa vanhemmille, ihan sama vaikka loukkaantuisivat. On se kumma kun aikuiset ihmiset eivät osaa sanoa asiasta!
Ei tarvitse ihmetellä nykymenoa kun kukaan ei osaa sanoa vastaan.
Joko te sanotte vanheemille tai nielette ja pidätte mölyt mahassa.

Mun sukulaiseni havahdutti minut, kiitos hänelle.
 
"vieras"
[QUOTE="juupajuu";22810709]Henkinen väsmys ei estä vierailua.
Jos sen piltin meno ärsyttää, siitä VOI sanoa vanhemmille, ihan sama vaikka loukkaantuisivat. On se kumma kun aikuiset ihmiset eivät osaa sanoa asiasta!
Ei tarvitse ihmetellä nykymenoa kun kukaan ei osaa sanoa vastaan.
Joko te sanotte vanheemille tai nielette ja pidätte mölyt mahassa.

Mun sukulaiseni havahdutti minut, kiitos hänelle.[/QUOTE]

Asumme onneksi niin etäällä, että vierailut ovat vähissä.

Olethan kuullut sanonnan parempi laiha sopu kuin lihava riita. Vanhempien innokkuus/kyky ottaa vastaan mitään kommenttia lapsensa touhuista/hoidosta ei aina ole kovin hyvä. Lisäksi jos oma tyyli on luonnostaan "sotkuinen", nin kommentit lapsen suun/käsien pyyhinnästä ruokailun jälkeen otetaan suoranaisena v*ttuiluna. Ongelma on täysin vaalean sohvan omistajan ei heidän.
 

Yhteistyössä