Vai että lasten merkkivaatteet on liian kalliita

Hain juuri kaksi kassillista lastenvaatteita ja vaatteen keskihinnaksi jäi 12e. Lindexilläkin on kalliimpaa tai kirpparilla, jos näitä merkkejä hakee :whistle:

Mutta kyllä kävi mäihä kerrankin vaatteiden suhteen. Olin tuijotellut osaa noista vaatteista aikaisemmin, jolloin aleprossa oli 15-20% ja jätin hyllyyn - nyt jäljellä oli just kaipaamiani kokoja. Ainoa harmi on, että nyt tätä kokoa ei saa kyllä enää ostaa varastoon. Mutta sain mm 7 sisähousut :D
 
"vieras"
Olis kiva nähdä millaisista vaatteista kyse. Siis mitä ostit. Kuopuksen sivuilta vilkuilin ja ainakin Geggamoja vai-mikä-lie vaatteet oli käsittämättömän tylsiä, maksaisin max 5 euroa/kappale.

En muutenkaan ymmärrä vaatteilla koreilua.
 
"heh"
menihän sulla pelkkiin housuihiin siis noin 100 euroa. jollekin pikkupennulle sisähousuja, todennäköisesti ei ole edes koulussa.

Sinun käsitys edullisesta on aivan täysin eri kuin jonkun monen lapsen yh:n tai pienituloisen kotiäitiperheen. Teillä on varmaankahdet tulot ja vain yksi lapsi.
 
[QUOTE="vieras";25634580]Olis kiva nähdä millaisista vaatteista kyse. Siis mitä ostit. Kuopuksen sivuilta vilkuilin ja ainakin Geggamoja vai-mikä-lie vaatteet oli käsittämättömän tylsiä, maksaisin max 5 euroa/kappale.

En muutenkaan ymmärrä vaatteilla koreilua.[/QUOTE]

Jos vaatteilla ei pidä koreilla, niin miten sitten ulkonäöllä on erityisesti merkitystä. Geggamoja on juu perushousua - plussaa on ekopuuvilla, malli, hyvä materiaali ja taskut. Ne puuttuu aivan liian usein sisähousuista, kun firmat säästää materiaaleissa. Vitosella ei saa mitään sisähousua kyllä kaupasta, lindeksillä tylsä meleerattu peruscollege on 14,95e :) Noissa on sentään pirtsakkaa raitaa.

Poitsu sain myös Metsolan veloureja Velourhousut resoreilla, black - Kuopus - lasten vaate- ja tarvikeliike, kaveriksi bambipaidan Bambipaita musta - Kuopus - lasten vaate- ja tarvikeliike . Tämä pingu-paita oli ihan jätkän lemppari vaikka mietin etukäteen miten käy: Pingviinipusero - Kuopus - lasten vaate- ja tarvikeliike
 
[QUOTE="heh";25634628]menihän sulla pelkkiin housuihiin siis noin 100 euroa. jollekin pikkupennulle sisähousuja, todennäköisesti ei ole edes koulussa.

Sinun käsitys edullisesta on aivan täysin eri kuin jonkun monen lapsen yh:n tai pienituloisen kotiäitiperheen. Teillä on varmaankahdet tulot ja vain yksi lapsi.[/QUOTE]

7 sisähousut eivät ole pröystäilyä. Musta on oikeasti älytöntä olla esim ylpeä siitä, että lapsella on vain kahdet tai kolmet housut, joita sitten joka ilta pestään pyykkikoneessa että seuraavana päivänä on puhdasta.

Tällä palstalla on käsitys että vain henkkamaukalta tai lindexiltä voi ostaa edullisia vaatteita. Noi oli halvempia kuin sieltä saa...
 
"vieras"
Tuo on ihan totta. Itsekin olen yllättynyt, miten kohtuullisella hinnalla saa erikoisempaa lastenvaateliikeestä ja miten paljon päätyy maksamaan Lindexillä tai H&M:llä. Liekö se ostoskynnys sitten vaan matalampi ruotsalaisketjuissa.
 
Foortti harmaana
Aika pieniä kokoja, en pikavilkaisulla löytänyt mitään 10v tytölle, joka tarvis housuja kouluun

Ja 7v poika on niin nirso, että en ees sitä viittin yrittää ;)
 
vaatefriikki
Mie olen taas innostunut lastenvaatteista, välillä kyllästyin, mutta nyt etsin kevääksi taas värikästä ja kivaa vaatetta lapsille. Joten kyllä ymmärrän kyllä ap:ta, jos metsolaa esim saa alesta niin tyytyväinen saa olla! Nautin itsekin siitä että lapsilla on kivat vaatteet, se piristää omaakin mieltä. Mitäpäs pahaa siinä on?
 
"mie"
7 sisähousut eivät ole pröystäilyä. Musta on oikeasti älytöntä olla esim ylpeä siitä, että lapsella on vain kahdet tai kolmet housut, joita sitten joka ilta pestään pyykkikoneessa että seuraavana päivänä on puhdasta.

Tällä palstalla on käsitys että vain henkkamaukalta tai lindexiltä voi ostaa edullisia vaatteita. Noi oli halvempia kuin sieltä saa...
Minustakin 7sisähousut ei olet mitään pröytäilyä :D Meillä on poijilla college/veluurhousuja varmaan enemmänkin per nuppi. Ja minusta ei ole liika, vaan ihan sopivasti :)

Sä olet hyvin perehtynyt noihin lastenvaatteisiin, osaisitko suosuitella kestäviä sisähousuja? Meillä eskarilainen saa colleget kuukaudessa polvista puhkiin..... Nyt 4v on ryhtynyt samaan. Tuntuu, että koko ajan saa olla ostamassa uusia housuja (korjaan toki näitä vanhojakin paikoilla, mutta kiva, että lapsilla olisi muutamat paikattomatkin housut),

Itse olen ostanut jonkun verran collegehousuja ja myös veluureja Lindexilta, ovat ihan ok laatuiset, tosin usein tylsät perushousut. Mutta kun saa siitä tarjouksesta, että osta 2 maksa 3, niin pienemmälle saa 20e kolmet ja isommalle 30e kolmet housut. Ja ne on jo minusta kohtuullisen halpoja! Colleget , jossa kivempi väri tai joku kuva, tuppaavat maksamaan jo parisenkymppi kipale....
 
"alma"
Mä kyllä ymmärän ap:n riemua! Kai nyt jokainen haluaa ostaa sellaisia vaatteita mistä pitää.
Lapselle on tyrkyllä niin ihania vaatteita, ja usein vielä aika edullisia, ainakin verrattuna aikuisten merkkivaatteisin. Itselleni en raski ostaa esim. Armania, mutta lapselle löytyy aika edullisesti sitäkin.
Ja tiedän kyllä, että halpahallin alelaarista löytyy varmasti jotain halvempaa.
 
"mie"
[QUOTE="mie";25635642]Minustakin 7sisähousut ei olet mitään pröytäilyä :D Meillä on poijilla college/veluurhousuja varmaan enemmänkin per nuppi. Ja minusta ei ole liika, vaan ihan sopivasti :)

Sä olet hyvin perehtynyt noihin lastenvaatteisiin, osaisitko suosuitella kestäviä sisähousuja? Meillä eskarilainen saa colleget kuukaudessa polvista puhkiin..... Nyt 4v on ryhtynyt samaan. Tuntuu, että koko ajan saa olla ostamassa uusia housuja (korjaan toki näitä vanhojakin paikoilla, mutta kiva, että lapsilla olisi muutamat paikattomatkin housut),

Itse olen ostanut jonkun verran collegehousuja ja myös veluureja Lindexilta, ovat ihan ok laatuiset, tosin usein tylsät perushousut. Mutta kun saa siitä tarjouksesta, että osta 2 maksa 3, niin pienemmälle saa 20e kolmet ja isommalle 30e kolmet housut. Ja ne on jo minusta kohtuullisen halpoja! Colleget , jossa kivempi väri tai joku kuva, tuppaavat maksamaan jo parisenkymppi kipale....[/QUOTE]

Niin ja lisään vielä, että olen valmis maksamaan kyllä kivoista ja KESTÄVISTÄ sisähousuista enemmänkin kuns en 10-20e.... Ja eskarilaisen housukoko on jo 134cm :D Sekin muuten rajoittaa hirveesti, kun näissä "normi" kaupoissa se on jo nuorison koko, collarit ovat joko mustat, harmaat tai täynnä jotain kirjoja tai örkkikuvia..
 
[QUOTE="mie";25635642]
Sä olet hyvin perehtynyt noihin lastenvaatteisiin, osaisitko suosuitella kestäviä sisähousuja? Meillä eskarilainen saa colleget kuukaudessa polvista puhkiin..... Nyt 4v on ryhtynyt samaan. Tuntuu, että koko ajan saa olla ostamassa uusia housuja (korjaan toki näitä vanhojakin paikoilla, mutta kiva, että lapsilla olisi muutamat paikattomatkin housut),
[/QUOTE]
Housujen kuluttaminen on varmaan lapsikohtaista - jotkut rymyää ihan eri malliin kuin toiset, jotka eivät saa yhtäkään housua rikki.

Lindexin velourit ovat firman parasta antia - tosin kyllä nekin menee nahjuiseksi riittävästi pestäessä (mutta loppuu 128cm ja se on vielä pieni koko). No Geggamojan peruscollegehousut ovat erittäin miellyttävn tuntuista ja ryhdikästä collegea ja niitä on kehuttu kestäviksi (löytyy 134-140cm). Metsolan froteehousut näyttävät kestävän helposti kolmella lapselle, kun olen meidän housujen elinkaarta sen jälkeen seurannut (Ja meilläkin ne olivat käytössä vuoden...) (mutta näissä taitaa loppua koot, velouria saa 134cm). Dunsilla on myös housut hyviä vaikka paidat vähän venyykin (pitäisi olla 140cm). Shampoodle on myös hyvä ja siinä voi surutta ostaa todella ison koon (elinkaari voi olla kivat 2 vuotta...) (140cm löytyy)

Jos jotain ei suositella superkuluttajalle niin Snoozyllä on ohutta trikoota, Villervallassa halpa hinta tarkoittaa heikompaa laatua ja Katvigin velourkin on ollut aavistuksen pettymys hintaan nähden.

Popin ja meandin vaatteista mulla on kokemusta vielä vain paidoista, mitkä kyllä pesee Lindexin hetkessä. Kokoja on 146cm asti.

Eskarilaiselle kannattaa harkita myös ihan pehmeitä ja löysiä farkkuja resoreilla. Ne sopii myös sisähousuiksi. NovaStarilla on farkkuja 150cm
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä