vaikea valinta....

eli olen tässä nyt pähkännä tuota kärri asiaa... en ossoo päättää mikä ois hyvä ja mikä ei...vauvelin odotetaan syntyvän heinäkuun puolen välin tienoilla!
tässä on vaihtoehtoja:
emmaljunga duo edge
city cerox citykopalla
city cerox duoliftillä
ehkä rattaissa ei ole se ongelma vaan siinä et onko tämän ajan vauvalle parempi kova koppa vai pehmeä...
duo edgessä on paljon hyviä puolia mutta niiden suuruus kyllä kauhistuttaa..
en tiedä kyllä ahistaa...
ois tarkotus löytää viime vuoden malli halvemmalla....
auttakee :headwall:
 
Minkälaiseen käyttöön vaunut tulevat? Kaupunki- vai lenkkeilyajelua? Asutteko kerrostalossa? Täytyykö saada autoon mahtumaan usein?

Jos ette paljoa pärtsäile kaupungissa tai aikomuksena hankkia matkikset en suosittele noita "city"-malleja missä on pienet pyörät edessä.
Me asutaan kerrostalossa toisessa kerroksessa, ei hissiä, joten ykkövaatimus oli kevyt kantokoppa jolla vauvan sai kätevästi nostettua sisältä vaunuihin ja takasin.
Pehmeällä kopalla on myös jatkokäyttöä(lämpöpussi), kovaa joutuu sitten säilömään jossain(onko paljon säilytystilaa?). Toisaalta kovaan koppaan mahtuu ehkä pitempään...

Tämmösiä ajatuksia minulle tuli. =)
 
Meiltä siis löytyvät nuo kyseiset vaunut. Todella tyytyväisiä olemme olleet. Meillä ostokriteerinä oli se, että vaununkopan/ratasosan täytyy olla irroitettava, koska runko jää meillä kylmään eteiseen. Enkä mitään homehtumisriskiä suostunut ottamaan.

Vaunukoppa on iso, mutta sinne mahtuu myös pitkään ( meillä oli käytössä 11kk). Ja siinähän on pieni selkänoja, joten vanhempi vauva pystyy niissä myös istumaan ( ei ratasosan mukavuudella, mutta kuitenkin). Meillä vaunut tulivat käyttöön alkukesästä, joten olivat mukavan ilmavat nukkua pienellä. En ole kokenut niitä erikoisen suurina, toki autossa vievät tilaa. Kaupunki käyttöä varten meillä on rattaat, mutta hyvin on vaunuillakin mahtunut.

Mukavaa on myös se, että vaununkoppa on korkealla ja ratasosa tulee matalammalle. Itse en olisi halunnut laittaa pientä vauvaa kauhean alas. Olen verrannut vaununkopalla meidän vaunuamme viereisiin Ceroxeihin ja korkeuseroa oli aika paljon.


Meillä on tuo Sport-mallisella rungolla, joten löytyy heittoaisat ym. Kaikin puolin mahtavat vaunut, en ostaisi vieläkään muita vaunuja, jos tarvetta olisi. City Crosseja voisin harkita, mutta vain jos niistä löytyisi heittoaisa.
 
joo unohin kertoa mihin käyttöön tulossa. eli asutaan maalla paljon hiekkatie lenkkeilyä koirien kera!
nyt olikin edget tarjouksessa joten alan kyllä kallistumaan niihin mut ajattelin sitä crypto runkoa eli ei heittoaisaa, pienentää vähän tilaa minkä kärrit veisivät sitten autossa!
 
Meille ainakin sitten aikanaan ollaan hankkimassa juuri noita edge duoa, koska olemme molemmat miehen kanssa aika pitkiä ja mun puolella vanhemmat ym. suku pitkiä ihmisiä.. Mieheni on 187 cm pitkä, joten myöskin häntä ajatellen korkeammat vaunut hyvät. Myös yksi syy on se, että vaunun koppa on korkealla ja se taas hyvä, kun itselläni rakennevika selässä, joten ei ole hyvä joutua vaunuissa ainakaan nostelemaan alhaalta..
Ja muutenkin mitä olen itse joskus kokeillut liikkeessä, ovat tukevan oloiset.

Eikä tarvii meillä pääasiassa mahtua autoon, kun auton kanssa liikkumiseen taas hankitaan Gracon Quattro Deluxe matkarattaat, jotta ei tarvii isoja vaunuja autoon nostella, kun ainakin tällä hetkellä liikutaan aika paljon autolla.. Meillä ei siis valitettavasti vielä ainakaan olen tulossa vauvaa, mutta toivottavasti pian..
 
Suosittelen ehdottomasti noita Edge vaunuja. Vaunukoppa on niin tilava että vauvasi mahtuu siihen kovasti koko talven. Meillä oli vähän yli vuoden vanhaksi vaunukopassa päiväunilla. Ceroxista ei ole kokemusta, mutta onhan tuo citykoppa pienempi kuin Edgen koppa.
 
Ottaisin kyllä edget. meillä oli ensin nuo cerox duoliftillä, oli minusta huono talviaikaan saada suojaiseksi nukkuvalle lapselle, kun ulkona nukuttiin monia tunteja ja hiekkatiellä huonommat ajella. kaupunki ajuun varmasti ihan hyvät.
Meillä nyt nuo edget ja huomattavasti mukavempi hiekalla työntää, on suojaisat ja tilavat nukkua. autossa tosin vie vähän enemmän tilaa, mutta farmariin mahtuu ihan kevyesti, eikä meillä kyllä tule paljon niitä autossa kuljeteltua, kun on noi matkarattaat. itse olen ainakin tyytyväinen kun vaihdoin.
 
Suosittelen näitä vaunuja!
Me asutaan myös maalla ja tiet huonoja, näin talvella ei aura-autoa paljoa näy! Meidän vaunut on sport rungolla, kulkee huonoilla teillä tosi hyvin ja tukevasti. Ollaan nyt siirrytty istuinosaan, mutta poika nukkui kopassa 10kk asti.
Ainoa "huono" puoli jos haluaa etsiä, niin on se että vie aika paljon tilaa autossa, varsinkin silloin kun koppa vielä käytössä. Mutta meillä oli sitten matkarattaat, jotka oli mukana kaupunkireissuilla. Nyt on siirrytty istuinosaan niin tilaa vie vähemmän.
Suosittelen!! En vaihtaisi mihinkään =)
 
Meillä edge duo combi sport-rungolla. Suosittelen! Poika on syntynyt elokuun alussa. Talvella koppa on ollut tilava ja lämmin nukkua. Tosin poika on tosi isokokoinen ja oli pakko siirtyä pari viikkoa sitten ratasosaan. Tosi hyvät kaikissa "maastoissa" ajella. Kovin näppärät ei ole kaupungilla, mutta ei nyt mikään erityisen hankalatkaan.
 
Meillä myös noi edge duo compi. Olen erittäin tyytyväinen. Asumme myös maalla ja kuljemme paljon hiekkateillä ja teitä ei aina auratta ja koiran kanssa päivittäin lenkkeilty ja hyvin ovat vaunut toimineet huonommillakin teillä ainut huonopuoli on et vie autossa ison tilan.
 
ceroxit pehmeällä kopalla+jalkapeitolla on kyllä suojainen, ei paljoa vauvaa näy.
musta kuomurattaat+jonkinlainen koppa on kivempi, on vähän pienemmät. ja heittoaisa, en ole sitä oikeasti tarvinnut vielä, mutta käyttänyt koska tuplissa se on. on se istuinkin helppo+nopea kääntää ympäri jos valitsee ilman heittoaisaa olevan mallin
 

Yhteistyössä