vaikeeta... (oisin saanu töitä)

  • Viestiketjun aloittaja ahistaa
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Eli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi on muutenkin herkkä ja syksyllä pitäisi aloittaa koulu eli lyhyen ajan sisään tulisi kaksi suurta muutosta. Eskari nyt lähtenyt sujumaan hyvin tutussa ryhmässä, mutta neuvolapsykologin ja keltonkanssa tehdään yhä yhteistyötä, jotta saataisiin kouluun siirtyminen sujumaan. Siksi en itsekään uskaltaisi häntä vuoropäiväkotiin siirtää...
Eli olet jo päättänyt että et ota työtä vastaan?
Eihän tuossa nyt noin sanota!
en ole päättänyt vielä mitään, yritän puntaroida hyötyjä ja haittoja, niin itseni kuin perheenikin kannalta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö sitä suuremmalla syyllä olisi syytä viedä lapsi päiväkotiin tms. opettelemaan muutakin kuin kotona oloa, jos on erityislapsi ja eskari alkamassa? Taidat vaan etsiä verukkeita ettei tarttisi ottaa työpaikkaa vastaan, onhan se tylsää mennä kuudeksi töihin jos on jo 5 vuotta saanut nukkua pitkään kotona. Soittaisit edes sinne päivähoidon vastaavalle ja kysyisit, mitä vaihtoehtoja on tarjota.
Lapsi on tavallisessa päiväkodissa ollut vuoden vanhasta ja nyt eskarissa samoissa tiloissa. Viimeiset kymmenen vuotta olen tehnyt kolmivuorotyötä ja työttömänä olen nyt ollut kuukauden, joten enpä ole "saanut" kotona lorvailla. minua ei itseäni haittaisi vaikka työvuoro alkaisi viideltä, mutta jos lapsen "työpäivä" alkaa jo ennen viittä, niin pistää miettimään.
 
Sade
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö sitä suuremmalla syyllä olisi syytä viedä lapsi päiväkotiin tms. opettelemaan muutakin kuin kotona oloa, jos on erityislapsi ja eskari alkamassa? Taidat vaan etsiä verukkeita ettei tarttisi ottaa työpaikkaa vastaan, onhan se tylsää mennä kuudeksi töihin jos on jo 5 vuotta saanut nukkua pitkään kotona. Soittaisit edes sinne päivähoidon vastaavalle ja kysyisit, mitä vaihtoehtoja on tarjota.
No voi tsiisus! Pidä kuule pölyt mahassasi, jos et tiedä miten asia on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapsi on muutenkin herkkä ja syksyllä pitäisi aloittaa koulu eli lyhyen ajan sisään tulisi kaksi suurta muutosta. Eskari nyt lähtenyt sujumaan hyvin tutussa ryhmässä, mutta neuvolapsykologin ja keltonkanssa tehdään yhä yhteistyötä, jotta saataisiin kouluun siirtyminen sujumaan. Siksi en itsekään uskaltaisi häntä vuoropäiväkotiin siirtää...


Joskus täytyy lasten kanssa jättää työtarjouksen väliin, lapsi on kuitenkin työtä tärkeämpi. Toivotaan, että tällä oli joku tarkoitusa ja kohta saat unelmiesi työpaikan

B)
 
öööö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö sitä suuremmalla syyllä olisi syytä viedä lapsi päiväkotiin tms. opettelemaan muutakin kuin kotona oloa, jos on erityislapsi ja eskari alkamassa? Taidat vaan etsiä verukkeita ettei tarttisi ottaa työpaikkaa vastaan, onhan se tylsää mennä kuudeksi töihin jos on jo 5 vuotta saanut nukkua pitkään kotona. Soittaisit edes sinne päivähoidon vastaavalle ja kysyisit, mitä vaihtoehtoja on tarjota.
Yritit sitten olla näppärä ja sivaltaa aloittajaa kunnolla... Hah!
Opettele ihan ensimmäiseksi sisäistämään lukemasi niin saatat pysyä asiassa.
Ja taisi mennä perseelleen tuo loistava päätelmäsi alkuperäisen kirjoittajan elämästä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja svieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa muistaa, että me kaikki emme asu yli 100 000 asukkaan suurkaupungissa, josta löytyy hyvinkin kattavat palvelut mm. päivähoidon saralla. Osa meistä voi asua esim 5000 asukkaan kunnassa, jossa tasan yksi normaali päiväkoti, joka auki 8-17.
Näin on meilläkin, mutta täällä on järkätty todella hyvin vuorohoitoasiat. On ainakin yksi pph, joka sitten vie vuorohoitolapset päiväkotiin, kun se aukeaa.

Kun se vaan on kunnan velvollisuus asia hoitaa niin ei siinä auta selitykset, että pk on auki sillon ja sillon...
Kunta voi järkätä kyllä, mutta esimerkiksi meillä on vuorohoitopaikka 30km;n päässä kotoa. Eli aamulla lapset sinne, takas tohon kilsan päähän töihin ja illalla sama lenkki.

Minun mielestä eskari-ikäistä ei pitäisi pompottaa sinne tänne tuonne. Ensi vuonnahan kun koulu alkaa ei toi järjestely toimisi kuitenkaan.

 
ap
Työnantaja soittaa huomenna ja kerron hänelle, että voin jokatoinen viikko tulla kuuteen, mutta jokatoinen viikko seitsemään (viikoilla joiden piti alunperin olla iltaa). Näillä mennään... katsotaan miten käy.
 
ap
Niin ja sain päiväkodin kanssa sovittua, että lapsi voi jokatoinen viikko tulla jo 6.15 hoitoon niin ehtisin seitsemäksi sinne töihin (jos vain hoitaja muistaa tulla etuajassa).
 
Mä saattaisin itse harkita tilanteessanne sitä tässä ketjussa jo kertaalleen ehdotettua vaihtoehtoa, että järkkäisin teille jonkun aamuksi kotiin. Saisi lapsi nukkua pidempään (teille jäisi edes hiukan yhteistä iltaa keskenänne kun lapsi ei menisi yöunille kuudelta) ja voisit aloittaa työssä sovitusti. lapselle tulisi kivasti hiukan lyhyempiä päiväkotipäiviäkin.

Jos kunnalla ei ole tarjota hoitopaikkaa, kysypä järjestävätkö he aamuiksi kotiapua.

Yksi vaihtoehto on, jos lähistöllä on sellaisia ihmisiä, että palkkaat jonkun hoitajaksi. Itse palkkasin vuosia sitten miehen pikkusiskon hoitamaan esikoista kolmena päivänä viikossa muutaman tunnin. Kaupungin päivähoitotoimisto maksoi hänelle palkkaa, jonkun perhepäiväoitajasopimuksen kautta, ja lapsi sai olla tutun ihmisen luona. Jos kyse olisi teillä vain parista tunnista per aamu, rahoitus voisi hyvinkin järjestyä!
 
ap
En mä halua antaa kenellekään vieraalle meidän kotiavaimia ja tuskin kahden viikon varoitusajalla edes onnistuu saada hoitaja, joka veisi lapsen autolla hoitopaikkaan. Kuulostaa aika hurjalta. Meidän kunnassa ei hoitoapua kotiin saa kuin todellisessa hätätapauksessa ja tätä ei sellaiseksi lueta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihmettelen myös työnantajan toimintaa, kun sanoo hakevansa kaksivuorotyöhön ja sitten olisikin pelkkää aamua tarjolla...
Ja voihan olla että vaikka nyt olisi ollut 2-vuorotyötä niin joskus sekin olisi voinut muuttua vaikka vaan aamuvuoroksi.

 

Yhteistyössä