Vaimon biletys on karannut käsistä

  • Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen aviomies
  • Ensimmäinen viesti
Epätoivoinen aviomies
Kesälomani alkoi ja aikomus oli viettää juhannus yhdessä, mutta aamu alkoikin raastavalla riidalla. Matkustan työni vuoksi paljon ja vaimo jää tällöin koti-Suomeen oman työnsä vuoksi. Ongelmaksi on muodostunut liiallinen bilettäminen yhteisessä kodissamme. Aluksi en tiennyt tästä ja asian tullessa ilmi suutahdin, sillä vaimoni oli valehdellut olleensa ystävän luona brunssilounaalla, vaikka olikin todellisuudessa kutsunut ison kaveriporukan avecceineen meille - tarpeetonta sanoa mutta viina oli virrannut. Annoin anteeksi, kun vaimo pahoitteli ja lupasi ettei sama toistu. Olen nyt ollut usein työmatkalla ja sama biletys on jatkunut joka viikonloppu. Kuvat somessa ja yhteisen tuttumme kysyttyä miksen juhli yhdessä vaimoni kanssa, sai raivoni valloilleen. Paikkoja oli hajotettu (asumme isossa omakotitalossa) ja ne oli yritetty huonolla menetyksellä paikata. Olen ollut todella huolissani vaimoni voinnista, hän juo liikaa ja alkoholi pahentaa tilannetta. En nyt alkoholistiksi sanoisi, mutta toivoisin että hän hankkisi kehittäviä harrastuksia ja tutustuisi erilaisiin (järkevämpiin) ihmisiin. En vaan voi sietää, että pian 30 vuotta täyttävä nainen käyttäytyy näin holtittomasti. :( Syyksi sanoo, että kaipaa vapautta ja nauttii bilettämisestä. Tämä menee jo liiallisuuksiin, kun joka viikko on kekkereitä pitämässä. Oli jopa mennyt aukaisemaan häälahjaksi saadun vuosikertaviinin, joka oli tarkoitus avata vasta myöhemmin erityisenä juhlapäivänä. Raahaanko hänet väkisin aa-kerhoon tai terapiaan, en tiedä mitä tehdä. Kielsin häneltä alkoholin tänä juhannuksena, koska en aio itsekään juoda. Halusin viettää hänen kanssaan laatuaikaa kahdestaan, mutta huonolla lopputuloksella. Pilaan hänen elämänsä, kun yritän omistaa hänet..kyllä tuntuu pahalta.
 
vierailija
Valitettavasti toisen puolesta ei juomista voi lopettaa, joten jos vaimosi ei näe juomisessaan ongelmaa, et voi tehdä sille mitään. Voit vain tehdä päätöksen siitä, haluatko elää näin ja kertoa päätöksesi vaimollesi. Sitten voitte keskustella asiasta ja katsoa jatkatteko yhdessä vai erikseen.
 
Epätoivoinen aviomies
Valitettavasti toisen puolesta ei juomista voi lopettaa, joten jos vaimosi ei näe juomisessaan ongelmaa, et voi tehdä sille mitään. Voit vain tehdä päätöksen siitä, haluatko elää näin ja kertoa päätöksesi vaimollesi. Sitten voitte keskustella asiasta ja katsoa jatkatteko yhdessä vai erikseen.
Otan asian puheeksi, kunhan vaimo leppyy ensin. Annan hänen nyt selvitellä päänsä
antamalla aikaa ja tilaa. Pakkohan asioista on puhua, ei tätä tähän voi jättää.
 
vierailija
No voi jessus sentää!

Voin ihan tällein toisen reissumiehen vaimona sanoa, että älä kuule luulekaan että sulla on mitään oikeutta kieltää toista juhlimasta juhannusta kerta Sinä tulet kotia ja Sinä et aio käyttää alkoholia.
 
Epätoivoinen aviomies
No voi jessus sentää!

Voin ihan tällein toisen reissumiehen vaimona sanoa, että älä kuule luulekaan että sulla on mitään oikeutta kieltää toista juhlimasta juhannusta kerta Sinä tulet kotia ja Sinä et aio käyttää alkoholia.
En yrittänyt hallita häntä, mutta juhlinta ja erityisesti alkoholi maistuu vaimolleni aivan liikaa. Halusin viettää aikaa yhdessä ja 'juhlia' omalla tavallani, mutta ei, vaimo ylläpitää mykkäkoulua eikä suostu juttelemaan kanssani.
 
vierailija
Miksi vaimosi ei saa kutsua vieraita kylään ja pitää juhlia kodissanne? Onhan se vaimosikin koti, joten en ymmärrä alkuunkaan miksi vieraita pitää kutsua salaa, kun muuten suutut. Ja mitä raivostuttavaa oli kysymyksessä, mikset juhli vaimosi kanssa? Yleensähän tosiaan tuollaisia juhlia järjestetään yhdessä, mutta sinä olet vissiin niin tiukkapipo, ettei vieraita voi illanviettoon kutsua, kun itse olet kotona.
 
vierailija
Miksi vaimosi ei saa kutsua vieraita kylään ja pitää juhlia kodissanne? Onhan se vaimosikin koti, joten en ymmärrä alkuunkaan miksi vieraita pitää kutsua salaa, kun muuten suutut. Ja mitä raivostuttavaa oli kysymyksessä, mikset juhli vaimosi kanssa? Yleensähän tosiaan tuollaisia juhlia järjestetään yhdessä, mutta sinä olet vissiin niin tiukkapipo, ettei vieraita voi illanviettoon kutsua, kun itse olet kotona.
 
vierailija 18200
Kuulostaa että vaimo on kovaa vauhtia alkoholisoitumassa. Tsemppiä, muista että mitä ikinä teetkin niin vaimo syyttää sinua, koveta kuorta ja muista että teet hänen parhaakseen mitä teetkin. Ota yhteyttä aa han jotta saat tukea ensin itsellesi tähän prosessiin
 
Olen uskovainen, mutta ihan maallisestakin vinkkelistä katsottuna kerta viikossa juhliminen on aika usein, eikä aikuiset enää paikkoja hajota.

Vaimollasi on riippuvuus. Laita sille joku alkoholistitesti nenän alle täytettäväksi.
 
vierailija
Tyypillisesti miehille maistuu olut vähintään joka viikonloppu ja usein viinaksia maistellaan kaverien kanssa. Osa tissuttelee viikollakin. Jos vaimo tällaisesta jotain huomauttaa, niin vaimo on vain turhasta nalkuttaja.

Juhli sinä vain omalla tavallasi ja anna toisen juhlia omalla tavallaan. Turhaan yrität vaimoa määräillä. Hän on aikuinen ihminen ja saa omassa kodissaan nauttia alkoholia ja tavata ystäviään ihan kuten kaikki muutkin ihmiset tekevät. Aika ankeaa on elämä, jos puoliso on jatkuvasti poissa ja siltikin yrittää määräillä mitä toinen saa ja ei saa tehdä.
 
Epätoivoinen aviomies
Miksi vaimosi ei saa kutsua vieraita kylään ja pitää juhlia kodissanne? Onhan se vaimosikin koti, joten en ymmärrä alkuunkaan miksi vieraita pitää kutsua salaa, kun muuten suutut. Ja mitä raivostuttavaa oli kysymyksessä, mikset juhli vaimosi kanssa? Yleensähän tosiaan tuollaisia juhlia järjestetään yhdessä, mutta sinä olet vissiin niin tiukkapipo, ettei vieraita voi illanviettoon kutsua, kun itse olet kotona.
Saa meillä vieraita käydä, mutta en tykännyt että vaimo valehteli, paikkoja oli rikottu ja häälahjaksi saatu viini oli juotu. Tämä kaikki hiertää välejämme. :( Olen kutsunut ystäväpariskunnan viettämään juhannusta. Vaimo on tullut huoneesta pois, mutta mykkäkoulu jatkuu..ei ole mukavaa ottaa vieraat vastaan jos tilanne on tällainen. Olimme tästä sopineet yhdessä ja vaimonkin mielestä se oli hyvä idea, mutta riita aiheutti mykkäkoulun. Eilen ja tänään olisin halunnut yllättää hänet, tein aamiaisen ja annoin kukkia, mutta vastauksena sain murhaavan katseen.
 
vierailija
Saa meillä vieraita käydä, mutta en tykännyt että vaimo valehteli, paikkoja oli rikottu ja häälahjaksi saatu viini oli juotu. Tämä kaikki hiertää välejämme. :( Olen kutsunut ystäväpariskunnan viettämään juhannusta. Vaimo on tullut huoneesta pois, mutta mykkäkoulu jatkuu..ei ole mukavaa ottaa vieraat vastaan jos tilanne on tällainen. Olimme tästä sopineet yhdessä ja vaimonkin mielestä se oli hyvä idea, mutta riita aiheutti mykkäkoulun. Eilen ja tänään olisin halunnut yllättää hänet, tein aamiaisen ja annoin kukkia, mutta vastauksena sain murhaavan katseen.
Eli sinä päätit, miten te vietätte juhannuksen. Mikset antanut vaimon päättää? Ehkä vaimosta olisi ollut mukavampi viettää juhannusta jollakin muulla tavoin.
 
vierailija
Anteeksi nyt vaan. Mutta olen ollut reppunainen, eli kiertänyt maailmaa komennuksilla. Ja tuota, mitäs sinä siellä reissuilla puuhaat vapaa-aikana? Etten vaan kävisi kaljalla?? Ette syömässä poikien kanssa, ja kuka nyt vettä tilaa... ei ole tullut tutustuttua paikalliseen baarielämään?

Varmistan vaan että oletko valmis arvosteleen vaimosi juomista? Muutenkin reissutyö ja parisuhde on haastava yhtälö. Kotona olija rooli ei ole helppo. Hän käytännössä elää sinun työsi mukaan. Sinun työ määrittää milloin voitte vaikka pariskuntana osallistua johonkin. Sinun työ määrittää milloin menet ja tulet, ja puolisosi on hyväksyttävä halusi tai ei. Ei siis ihme että pois ollessasi vaimosi haluaa irrottaa koska muutoin teidän elämä on täysin sinun työn "pompottamaa"
 
vierailija
Tämä oli yhteinen päätös. Vaimokin halusi viettää juhannuksen kuten oli aiemmin päätetty. En painostanut tai määräillyt.
Oli aiemmin päätetty? Eli sinä päätit kutsua ystäväpariskunnan kylään ja väität, että se oli yhteinen päätös, kun vaimo ei laittanut vastaan, mutta ei saanut ehdottaa itse, millä tavalla juhannusta haluaisi oikeasti viettää, kunhan nyt vain myöntyi sinun tahtoosi.
 
Epätoivoinen aviomies
Anteeksi nyt vaan. Mutta olen ollut reppunainen, eli kiertänyt maailmaa komennuksilla. Ja tuota, mitäs sinä siellä reissuilla puuhaat vapaa-aikana? Etten vaan kävisi kaljalla?? Ette syömässä poikien kanssa, ja kuka nyt vettä tilaa... ei ole tullut tutustuttua paikalliseen baarielämään?

Varmistan vaan että oletko valmis arvosteleen vaimosi juomista? Muutenkin reissutyö ja parisuhde on haastava yhtälö. Kotona olija rooli ei ole helppo. Hän käytännössä elää sinun työsi mukaan. Sinun työ määrittää milloin voitte vaikka pariskuntana osallistua johonkin. Sinun työ määrittää milloin menet ja tulet, ja puolisosi on hyväksyttävä halusi tai ei. Ei siis ihme että pois ollessasi vaimosi haluaa irrottaa koska muutoin teidän elämä on täysin sinun työn "pompottamaa"
En arvostele vaimoa turhaan, koska harvoin käyn ulkona kavereiden kanssa. Kaljaa en juo. Työmatkoilla vähäinen vapaa-aika menee hotellihuoneessa tai nähtävyyksiä katsellen tai tuliaisia ostellessa. Olen huolissani rakastamastani vaimosta, haluan hänelle vain hyvää.
 
vierailija
reissunainen
En arvostele vaimoa turhaan, koska harvoin käyn ulkona kavereiden kanssa. Kaljaa en juo. Työmatkoilla vähäinen vapaa-aika menee hotellihuoneessa tai nähtävyyksiä katsellen tai tuliaisia ostellessa. Olen huolissani rakastamastani vaimosta, haluan hänelle vain hyvää.
Et sit ymmärtänyt toista pointtia eli että sinun työsi määrittää täysin teidän elämän yhdessä. Ja siten vaimosikin elämän. Kaikki pyörii sinun reissujen mukaan. Usko pois tiedän. Vaimosi tuskin on onnellinen ja biletys tuo kevennystä hänen elämään, näin epäilen.
 
Epätoivoinen aviomies
Et sit ymmärtänyt toista pointtia eli että sinun työsi määrittää täysin teidän elämän yhdessä. Ja siten vaimosikin elämän. Kaikki pyörii sinun reissujen mukaan. Usko pois tiedän. Vaimosi tuskin on onnellinen ja biletys tuo kevennystä hänen elämään, näin epäilen.
Olen hakenut siirtoa Suomeen tai sitten muutamme ulkomaille, vaimolle löytyy helposti töitä. Hän on sanonut, että reissutyöni häiritsee suhdettamme.
 

Yhteistyössä