Vaimoni huono ruoanlaittotaito

  • Viestiketjun aloittaja neuvoton aviomies
  • Ensimmäinen viesti
E 6....yms
Kaho mittee, mistä sinä siihe tupsahit?

Kaho ku tuo E 6 ja jottai pari numeroo lissee ol se jota pit vähä ohittaa ja kahottava, jotta se ei essiintyis nissä ruokaloissa. Radiossa ol juttuva ja se sano, jotta E ja sitte se kuuvella alkune, mutta en rohkene sitä tähä laittoo, jos hirteen pistäävät?

Niin tuosta tupakoijista senverran, jotta niillä ku ei ole sitä "herkkää" makuaistia. Sellaiset, jotka ovat lopettaneet tupanpolton ovat sanoneet, jotta ruokakin maistuu aivan erillaiselta, siis paremmalta!!

Itse en ole milloinkaan tupakoinut, mitä nyt saunan vihtoo olen sanomalehteen käärinnä ja sekkii riitti.
 
sivhos
Tämä on suora lainaus vitsikirjasta.-No Emma,mitä pidät siitä keittokirjasta,jonka lahjoitin sinulle? - Se on oikein hyvä,mutta kun en voi käyttää sitä.Kaikki reseptit alkavat lauseella:eek:tetaan puhdas kattila......
 
onpa kamalaa
Tuo sinun vaimosia KEINOTEKOISET ateriat ei ole terveellistä SINULLE, ulkonäky menee pian pieleen tuollaisesta roska ruoasta, tai tahallaanko vaimosi sulle roskaa syöttää, toivoo että sust tulee tynnyri? ettei toiset naiset sua enää vilkaise? :)
siis taas jotkut valmislihapullat ja valmis-valkosipuliperunat ja punajuurisalaatti " ???? joka ikinen päiväkö? YOK! tuo on epäterveellistä, proteniinit ja vitamiinin puuten näkyy ulkomuodossa.

Taitaa sun muija olla LAISKA vain.

Alkaisin vaikka ITSE kokkailla TERVEELLISESTI, ei pidä odottaa ketään, että joku sen sulle tekee , ala tehdä itse ruokaa! koska mä en ainakaan haluaisi syödä liian rasvaisia ja valmis elintarvikkeita kaupasta joka päivä, vain koska vaimo ei jaksa tehdä ruokaa???

Hoidat itsesi paremmin, ei kukaan sitä sulle tee! olkoot joku naimisissa tai ei.
 
sivhos
Eräs nuorimies joku vuosi sitten kokkaili itselleen oikeeta ruokaa.Sanoin hänelle,ota nainen huusholliisi,saat ehkä istua valmiiseen pöytään.Hän sanoi,parasta opetella itse ruoanlaitto ettei tarvi olla nälissään.Varma on varmaa.
 
Anni62
Me kylläkin mieheni kans opeteltiin yhdessä laittamaan ruokaa ja heti alusta alkaen. Nyt kun on 25 vuotta avioliittoa takana mies osaa paremmin kokata kun minä, toki osaan tehdä ruokaa ja syödään välillä valmisruokiakin tai ostetaan pakasteesta perunasipuliseosta ja siihen jotain joukkoon.
Minä olen sitten se joka leipoo niin pullaa kun piirakoitakin ja kakkuja ym....

Nykyään on paljon keittokirjoja ja ohjeita pilvein pimein netissä. Me tehtiin itse soseet kun lapset olivat pieniä, marjasoseet ostettiin ja muut tehdiin itse pakastimeen.
Että yhdessä se opetteleminen on hauskaakin.
 
Hiih
Ei ookkaan tollasta otsikkoa täällä vielä ollut, hyvä keksintö! Oikein pitkä ketju tulikin.

Kuka kirjoittaa seuraavaksi otsikolla "Mieheni huono autonrenkaidenvaihtotaito" tai "Mieheni ei osaa silittää vaatteita hyvin?"

Tai muuta vastaavaa.
 
sivhos
Hiih toi esiin uusia tuulia.Kun mieheni silitti vaatteitaan,lopputulos oli entistäkin ryppyisempi.Renkaanvaihto,mieheni vaihtoi renkaita,vaihtoi sisuskumin päällimmäiseksi.
 
on näitä turhapuroja
Alkuperäinen kirjoittaja Hiih:
Ei ookkaan tollasta otsikkoa täällä vielä ollut, hyvä keksintö! Oikein pitkä ketju tulikin.

Kuka kirjoittaa seuraavaksi otsikolla "Mieheni huono autonrenkaidenvaihtotaito" tai "Mieheni ei osaa silittää vaatteita hyvin?"

Tai muuta vastaavaa.
Mun veli (32v terve mies) ei viitsi vaihtaa auton renkaitaan vaan laittaa appiukon tekemään joka kevät ja syksy sen työn. Appi on eläkkeellä oleva vanha mies, ja vaihtaa vävynsä renkaat. Voisi mielestäni kyllä kieltäytyäkin, mutta ajattelee kai että jos toisella on pokkaa tollaista pyytää, hän tekee sen. En tiedä pyyhkiikö tämä mun veli itse pefansa veskissä.
 
BB:tä ja valmispitsaa
Alkuperäinen kirjoittaja nykyajan muijat:
ei osaa tehdä kotiruokaa, vaan ostelevat valmisruokia ja lämmittävät mikrossa. Keittokirja niille pitäins antaa, muttei ne jaksa eli viitti ruveta kokkaamaan, kun aika ei muka riitä. Kyllähän se aika muuhun riittää. Meillä mies kokkaa silloin tällöin, muutoin minä. Meillä ei valmisruokia ostella. Puolet vähemmän menee rahaa ruokaan.
Aika ei riitä naisilla kun TV vie kaiken ajan.
 
aviovaimo 38 v
Alkuperäinen kirjoittaja Merly:
Sano vaimollesi, että haluaisit vuorotella ruoanlaitossa. Jos et kerran osaa itse ruokaa laittaa, voit aloittaa vaikka opettelemalla terveellisiä perusruokia kuten kana/liha-kastikkeita, makaronilaatikko, lasange jne. Näin et loukkaa myöskään vaimoasi, kun ainakin aluksi vuorottelisitte, ja ehkä vaimosikin mieltyy loppujen lopuksi enenmmän tähän terveellisempään tyyliin.

Meillä on ollut poikaystäväni kanssa vähän samanlaista ongelmaa ja jotenkin se kävi alkussa "naiseuden päälle", kun huomasin, että poikaystäväni on todellakin parempi kokki kuin minä. Sitten kuitenkin päätin nauttia tilanteesta, ja nykyisin olen hänen innoituksestaan oppinut tekemään paljon perusruokaa esim. perunoista, jauhelihasta/kanasta ja kasviksista ja jopa leipomaan.
Minä häpeisin silmät päästäni jos en osaisi tehdä kunnon ruokaa ja leivonnaisia!
 
jgajflgfd
Alkuperäinen kirjoittaja E 6.....yms:
Tupakoitsijat eivät kanssa osaa kokata.

Valmisruoka menettelee kerran vuodessa, siis vaikka vappuna, mutta aivan vapaaehtoisesti en itseeni edes suun kautta yritä säilöntäaineita lappaa.
Kyllä pitää itsestä sen verran huolta pitää, eikä sitten terveysasemille rahaa kantaa, ensin sairastuttuaan jos minkämoisiin allergioihin. Tä?
Tuo tupakka-kategorisointi muuten pitää paikkaansa, ainakin omassa tuttavapiirissäni. Röökaavalle ei niin maistu joten valmisruoilla mennään.
 
Nykyajanmuija
Alkuperäinen kirjoittaja aviovaimo 38 v:
Minä häpeisin silmät päästäni jos en osaisi tehdä kunnon ruokaa ja leivonnaisia!

Onpas vanhanaikaista jos pitää sitäkin hävetä, ettei osaa tehdä leivonnaisia. Kyllä jokainen saa elämänsä käyttää mihin haluaa, leipomiseen tai johonkin ihan muuhun. Toki voisi sen ehkä ilmaista siipalle ettei ole tällainen vanhanaikainen rouva, niin ei tule ukolle yllätyksenä.

 
Näin täällä taas
Ai hitto, pitääkö tuotakin muistaa hävetä...?!

Lisätääs listaan... "Kohta 3648, et osaa tehdä kunnon ruokaa ja leivotkin harvoin.."

Kiitos tiedosta, olin tuostakin autuaan tietämätön, mutta nyt onneksi ajan tasalla! :)
 

Yhteistyössä