Vaipanvaihto ja pyllynpesu

  • Viestiketjun aloittaja uusäippä??
  • Ensimmäinen viesti
lucifer
ei pesty, nostin korvista narulle kuivumaan pissin jälkeen, ensin tietrenkin postin märän vaipan. kun oli kuivunu laitoin uuden vaipan. paskan jälkeen pesin ja kuivaus taas narulla ja sitten uus vaippa.
:popcorn:
 
Mä käytin tyttärellä puhdistus pyyhkeitä, eli enimmät kakat niillä pois, lämpösellä vedellä pesin loput pois, kuivasin ja yleensä rasvasin aina pyllyn ennenkuin laitoin vaipan. Tyttärellä on atooppinen iho, mikä oireili välillä aika rajusti, niin sai läträtä noien rasvojen kanssa.
 
..
Mäkään en pese kuin kakkavaipan yhteydessä ja tarpeen mukaan jos näyttää siltä et pitää pestä. Nyt tosin pesen vähintään kerran päivässä vaikkei kakkaa tuliskaan kun tämä kakkosvauva kakkaa n. viiden päivän välein. Ekalta pesin vain kakkavaipan yhteydessä kun kakkasi 1-2kertaa päivässä yleensä. Mitä järkeä on pestä jokaisen pissavaipan yhteydessä?

Niin ja en tosiaan pese itseltänikään jokaisen vessakäynnin yhteydessä, enkä ainakaan pelkän kusella käynnin jälkeen. Mutta siitä aiheesta tosiaan on jo (käsittämättömän) monta ketjua..:)
 
Hmm, oon tainnut kerran pestä pojan (nyt 8kk) pyllyn sairaalasta kotiutumisen jälkeen ja silloinkin sen takia että oli kosteuspyykeet loppuneet. Eli eipä tule pestyä, noilla kosteuspyyhkeillä aina putsaan (joka vaipanvaihdon yhteydessä).
 
[QUOTE="aloittaja";27991615]Eikös sen nyt järkikin sano, että jokaisen vaipanvaihdon yhteydessä peppu pestään? Se pissahan vasta ihoa syövyttää. [/QUOTE]

Joo, nyt on kaikilta kolmelta lapselta syöpynyt puolet takalistosta pois :O

Oikeastihan se vaippa kandee vaihtaa ennen kuin se lapsi ui siinä pissassa.
 
"Sadie"
Mun on pakko kysyä, että eikö se ole paljon hankalampaa niillä pyyhkeillä? Joskus kun oli kaverilla ja piti niillä yrittää putsata kakkapylly niin meni pitkään hajussa, oli kauheeta sotkua ja meni pyyhkeitä useita. Silti mietitytti tulikohan puhdasta. :D Minusta oli niin helppoa vaan laittaa vauva hanan alle ja pestä nopsasti.

Tai siis miksi peset mieluummin niillä pyyhkeillä? Koetko sen helpommaksi?
Jos on iso kakka, niin vesipesu helpompi. Mutta jos vain pieni kakka, niin joskus kans pyyhkäisen vain pyyhkeillä. Mullekki silti joskus jää fiilis että tuliko nyt kumminkaan puhdasta :D Joistain pyyhkeistä iho jää ihan kuin limaiseksi, yök.
 
"vieras"
Kannattaisko teidän vaihtaa vaippamerkkiä tai vaihtaa sitä vaippaa vähän useammin, jos kerta pissa syövyttää ihoa jatkuvasti.

Me vaihdetaan vaippa aina kun siellä on pissaa heti ja se vaippa imasee sen pissan tosi tehokkaasti, se vaippahan on sisältäkin ihan kuiva vaikka olis pissa tullut. Eri asia jos odottaa koko päivän ja mukula pissaa 10 krt samaan vaippaan... raukka.
 
"vieras"
Pesen vedellä aamuin illoin sekä aina kakkapaivan jälkeen ja jos on oikein paljon pissaa. Muilla vaiihdoilla putsaan aina niillä kosteuspyyhkeillä.

Itseltäni pesen myös vedellä aina aamuin illoin ja kakan jälkeen ;), kun sekin nyt jotain niin kovasti kiinnosti.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27991683]Kokeile sinä vaikka vuoden verran, pese alapääsi vaikka sen n. 12krt vuorokaudessa ja kerro sitten mitä tapahtui :) Tuon verran kestoilevalla vauvalla vaipanvaihtoja vuorokaudessa. Iho on hyvä, samoin omani - eikä mulla ole koskaan ollut hiivaa tms.[/QUOTE]

Kestoileva??? WTF?

Kyllä mä nyt alapääni vessassa käydessä pesen.
 
voi luoja
Äidit täällä eivät siis luota puhtaan veden tehoon, vaan käyttävät erilaisia kosteuspyyhkeitä (kallitta pitemmässä käytössä ja mitä kemikaaleja...?). Ymmärrän toki matkoilla, mutta kotona vesipesu on kyllä parasta pikku pyllylle!! Mitenhän sitä teidän mummojen pyllyjä on pesty? Ei ainakaan kosteuspyyhkeillä!
 
lusikka soppaan
Mitä järkeä on pestä jokaisen pissavaipan yhteydessä?

Niin ja en tosiaan pese itseltänikään jokaisen vessakäynnin yhteydessä, enkä ainakaan pelkän kusella käynnin jälkeen. Mutta siitä aiheesta tosiaan on jo (käsittämättömän) monta ketjua..:)
Mitäkö järkeä? Kokeilepa itse kusta housuihisi ja vaihtaa ainoastaan kalsarit ja oleskella päivä siten, että aina kun kusetttaa kuset housuihin ja vaihdat vaan housut. Tuntuu varmasti aika kivalle?!

Niin, tämän jälkeen en todellakaan enää ihmettele minkä takia ihmiset haisevat, vauvatkin.

Oma 5 kuukautiseni ainakin haisee pissalle, vaikka vaipassa on vain pienet pissat, joten pestä pitää.
 
Meillä käytettiin sekasin kosteuspyyhkeitä ja pesuja. Mutta todellakaan en joka pissavaipan vaihossa pessy. Kakka vedellä tai pyyhkeillä riippuen tilanteesta. Koskaan lapsella ollu iho ongelmia. Ei tähänkään asiaan ole yhtä ja ainoaa oikeaa tyyliä.
 
meillä on
kaikilta lapsilta (sukupuolesta riippumatta) pesaistu vedellä aamuin illoin ja kakan jälkeen vaippaiässä.

Nyt kuopuksen kanssa olen päiväsaikaan pyyhkinyt kakat kosteuspyyhkeillä ihan säästääkseni omaa selkääni, koska hän tuppaa kakkaamaan pari kolme kertaa päivässä. Onneksi on nyt oppinut kivasti pottailemaan, osa kakoista menee jo "oikeaan osoitteeseen".

Hyvä iho on kaikilla ollut vaikka vaippojakaan ei ole kovin tiuhaan vaihdettu kun kyllähän noissa kertiksissä imutehoa riittää.
 
"vieras"
Mitäkö järkeä? Kokeilepa itse kusta housuihisi ja vaihtaa ainoastaan kalsarit ja oleskella päivä siten, että aina kun kusetttaa kuset housuihin ja vaihdat vaan housut. Tuntuu varmasti aika kivalle?!

Niin, tämän jälkeen en todellakaan enää ihmettele minkä takia ihmiset haisevat, vauvatkin.

Oma 5 kuukautiseni ainakin haisee pissalle, vaikka vaipassa on vain pienet pissat, joten pestä pitää.
Ja taas meillä ei haise vauva, isommat enkä minä, vaikka en tosiaankaan koko ajan pese :) Lieneekö sitten virtsan hajuissa eroa, kaikilla lapsillani on melko ns. laimeaa pissaa, kun juovat niin paljon vettä ja nuorin on rinnalla tosi usein. Ehkä teillä sitten haisee, jos ei pese ja hyvähän se on sitten pestä.

Ps. neuvolatäti erikseen kehui viimeksi, kun on niiiin puhtaantuoksuinen vauva, vaikka kylvystä oli kaksi päivää. Kuulemma tosi moni haisee hajusteille (vaatteissa) tai sitten vauvoja kylvetetään vain kerran viikossa.
 
"Huh huh"
[QUOTE="hmmm";27993192]Juokohan vauvasi tarpeeksi jos pissa haisee ihan huomattavasti?[/QUOTE]

Viisikuinen (täysimetetty ainakin) juo varmasti tarpeeksi. Mutta joillakin ihmisillä tuntuu olevan huonompi hajuaisti kuin toisilla.

Itse olen tarkkanenäinen ja tottunut tuoksuttomuuteen pesuaineissa ja kodissa ylipäätään, joten omaan nenääni ihan pelkkä perhekerhon viereisen lapsen kertakäyttövaippakin haisee.
 
"vieras"
[QUOTE="Huh huh";27993231]Viisikuinen (täysimetetty ainakin) juo varmasti tarpeeksi. Mutta joillakin ihmisillä tuntuu olevan huonompi hajuaisti kuin toisilla.

Itse olen tarkkanenäinen ja tottunut tuoksuttomuuteen pesuaineissa ja kodissa ylipäätään, joten omaan nenääni ihan pelkkä perhekerhon viereisen lapsen kertakäyttövaippakin haisee.[/QUOTE]

Minusta on lähinnä hullua että vauvoille ei nykyään anneta yhtään vettä.

Ja minusta ne kestovaipat haisee, nehän on ihan paskasta ja pissasta palaneitakin poikkeuksetta.
 
"Sadie"
Hmm, oon tainnut kerran pestä pojan (nyt 8kk) pyllyn sairaalasta kotiutumisen jälkeen ja silloinkin sen takia että oli kosteuspyykeet loppuneet. Eli eipä tule pestyä, noilla kosteuspyyhkeillä aina putsaan (joka vaipanvaihdon yhteydessä).
Ei voi olla tosissas..ethän?

Meillon pesty aamuin illoin ja kakkavaipan jälkeen. Joskus pienen kakan jälkeen kosteuspyyhkeellä.
 

Yhteistyössä