Vaippa ongelma?

Elikkäs käytetään meidän 9½-kuukautisella tytöllä liberon 4 koon vaippaa. Oneglmana on miltei joka yöllinen pissin karkaus vaipan lahkeesta sänkyyn :headwall:
Päivällä vaippa pitää pissin sisällään, mutta yöllä tyttö on niin kova pyörimään, että vaippa falskaa. Ollaan siirrytty housuvaippaan, mutta tarravaippoja on myöskin käytössä ( tarrat vielä huonommin pitää öisin kuin housuvaippa ). Oon muuten ollu todella tyytväinen libero vaippoihin ja niiden imukykyyn, mutta öisin ne eivät tahdo pitää pissiä sisässä. Neiti painaa n.9kg, joten koon puolesta vaippa on sopiva, mutta yöllä aina lillutaan pississä =/!

Onko mitään muuta keinoa kuin vaippa merkin vaihto, että saatas pissi pysymään vaipassa? En jaksas rueta testailee joka pirun merkkii ja kokeilemaan onneani.
Pampperssia oon aikoinaan kokeillu eikä ollu mielestäni meille sopiva, ei imeny tarpeeks ja falskas. Muita merkkejä en ole kokeillu. Kestoihin en ole perehtynyt.
 
Riippuu toi koko varmaan aika paljon myös lapsen vartalonmallista. Meiän pojalle aloitettiin aika ajoissa yhtä kokoa isompi vaippa just kun pienemmästä koosta tuli kans pissat pihalle öisin. Eli painoa sillä oli jotain 12 kg, kun jo aloitettiin yöksi koon 6 teippivaipat. Eikä ole pyöreä lapsi, mutta isommat istuu jotenkin paremmin. :)
 
kokeileha ostaa 5 kokoa. meillä on kymppikilonen poika ja on jo monta kuukautta käyttäny 5 kokoa. siinä se imukyky on parempi ni pitäs auttaa. ei kannata aina välttämättä tuijotella tarkasti niitä kilorajoja...oon van ite sen huomannu.
 
Enpäs aatellukkaan, et jos ottas kokoa isommat vaippaset käyttöön =) tytön ollessa pienempi käytettiin öisin aina kokoa isompaa vaippaa..mistä lie jäänyt nyt pois..pittääkin käydä ostaa tota 5 koon vaippaa jos siitä vaikka olis apua.
Oon kai vaan aatellu et jos toi isompi falskaa vielki enempi..mutta jospa se istuski paremmin eikä niin naftisti :whistle:

Meillä tyttö on siro ja pieni malliltaan =) tuntuu et 4 koon vaipoissakin saap tarrat vettää melkein yhteen eestä :D
 
Vaihda kokoon 5 ja teippivaippoihin. Ja teippivaipat pitää laittaa tarkkaan ja kunnon kireelle.
Meillä ei ikinä housuvaipat pidä yöllä, niissä sitä imua on paljon vähemmän kuin teippivaipoissa.
Ja housuvaipat jos on liian isot, niin ne falskaa, mutta teippivaipat saa tiukemmalle.
Meilläkin siis hoikka 9 kiloinen ja koko 5 käytössä, vaikka teipit onkin edessä ihan yhdessä niin toimii.

Ja sitten tietysti eri merkkien istuvuudessa on eroa eli jos ei muu auta niin kokeileen eri merkkejä.
 

Yhteistyössä