Vaippaihottuma

Tyttärelle tuli ilmeisesti Lidlin vaipoista näppyistä ihottumaa lähinnä reisien sivuosiin. Nyt ollaan käytetty vanhoja hyväksi todettuja vaippoja viikko ja minusta tuntuu että ihottuma senkun pahenee...
Mitä tuohon ihottumaan kannattee laittaa siis minkälaista rasvaa? Ja yleensäkin miten olette vaippaihottumia hoitaneet?
 
Meillä on auttanut bepanthen ja apteekista saatava cavilon voide. Esikko sai vaippaihottumaa vauvana muumi vaipoista ja tytölle ei sovi kuin libero teippivaipat :/ Jos ei mikään tehoa,niin neuvolasta voi kysellä neuvoa.
 
:wave: Täällä kans. Yritin tuolla sairauspuolella saada apua, mutta kehottivat heti kestoihin. :headwall: Mutta olen yrittäny parannella sibicortilla ja cerilanilla. Talkkia oon laittanu et pysyy varmasti kuivana. Alkuperäinen kohta on paranemassa, reidet vielä on laikulliset, punainen reuna ja vaaleampi keskiosa. Onkohan jotain outoa ihottumaa?? Pitää kohta mennä lääkäriin jos ei omat konstit auta. Vaippoina Pampers Active Fit ja Easy Up.
 
Meillä tuli ensimmäonen vaippaihottuma viikko sitten, yritettiin sinkkivoiteella mut paheni vain, ja muillakin voiteilla. Talkki auttoi, tai jos luomuilla haluaa niin perunajauho, päivässä oli jo parempi ja parissa päivässä kokonan poissa:)
 
Meillä auttoi kestovaipat, ilmakylvyt ja sinkkivoidetta laitoin pahimpiin kohtiin. Talkkia silloin kun on parempana iho.
Kokeilin monia eri vaippamerkkejä ja vaihdoin usein, ettei pääse hautumaan, mutta vasta kestovaipat helpotti.

Olen kuullut myös, että perunajauhosta voi tulla hiivaa.
 

Yhteistyössä