Vaippaihottumaa...

löytyiskö mitään vinkkejä seuraavaan ongelmaan: 10kk (12kg ja 77cm) pojalle tuli "vaippaihottuma" läiskä kylkeen, siihen kohtaan mihin teippivaippa kiinnitetään. Meillä oli käytössä Pampersin Active Fitit jo pitkään, monta kuukautta ja nyt sitte tuli ihottumaa. Kokeilin yhen yön Liberoita ja se ihottuma levisi reisien puolelle. On iso ja reitevä poika, poimuja löytyy. Liberothan on leveempiä kuin Pampersit. Iho on ollut kuiva kun vaippa on laitettu.
Nyt sitten käytän Pampersin housuvaippoja ja tilanne ei ainakaan ole parantunut. Sibicortia on voidellu nyt parina päivänä. Mitä teen??? Pitääkö tässä ruveta kestoilemaan?

Toinen juttu: voiko luonnokumitutti aiheuttaa suupieliin ihottumaa?? Niin, pojallamme on maito ja kananmuna-allergia, sekä epäilen vehnää ja porkkanaa. Ja atooppinen iho. Testit on edessäpäin.
Voisittekohan auttaa tuossa vaippajutussa varsinkin, eihän tässä vielä kuivaksikaan voi vielä opettaa... :'(
 
Jospa lapsesi on allerginen kumille/lateksille. Minä itse olen ja saan ihottumaa kumihanskoista jne. Olen siksi ostanut meidän lapselle niitä silikoni tuteja ihan varmuuden vuoksi, vaikken ole huomannut, että reagoisi kumiin. Kaipa niitä on jotain vaippoja, jotka ei ärsyttäisi niin. Mitä jos kokeilisit hetken käyttää teippivaippoja housujen sijaan. Niissä ei taida olla niin niitä kuminauhoja ja muita virityksiä...?
 
:flower: Kiitos vastauksista! Itseasiassa siirryin pari päivää sitten silikonitutteihin, ja ihotttuma on parempi. Voisko peräti sanoa että poissa... Ja tuntuu että viihtyy enempi tutti suussa, en tiiä onko se nyt hyvä asia, mutta kumitutin tykkäs sylkeä yleensä heti pois kun ei ollu akuutti tarve.
Mutta se vaippa-asia... kun tuntui että just se teippikohta aiheutti sitä ihottumaa... En tiedä. Oisko lisää kommenttia? Kun ehkä kuitenkaa heti haluais siirtyä kestoihin. Mutta jos muukaan ei auta niin onhan se pakko. Tietenki lapsen paras ensin mutta kyllä se pyykkivuoren lisääntyminenkin hirvittää ym. jutut.
 

Yhteistyössä