Vaipuakko epätoivoon?

Emme saa lasten huoltajuudesta sopimusta aikaan ex-miehen kanssa. Mies tahtoo että lapset ovat luonansa joka toisen viikon. Lapset ovat iältään 3, 4 ja 6v. Lastenvalvoja ei osannut auttaa, lässytti vain, että teidän pitää keskustella, mutta olen joutunut hankkimaan ex-miehelle tappouhkauksien takia jo lähestymiskiellon, niin hitossako sen kanssa sitten keskustelee, kun ainoat sanat, mitä se tuntuu osaavaan sanoa, on vitun lutka.
Itselleni sopisi tuo joka toinen viikko muuten mutta: ex asuu hometalossa, keskimmäinen lapsi yskii siellä kokoajan ja veri valuu nenästä monta kertaa päivässä, se ei hanki lapsille sänkyjä, vaatteita etc, vaan vaatii, että minun pitäisi antaa sille puolet lapsilisistä että se voisi niitä ostaa, mutta kun rahat annan, se ryyppää ne. Olen pyytänyt, että sinne tehtäisiin joku lastensuojelutarkastus, mutta ei ole tehty. Vanhin lapsista on esikoulussa, ja joutuu nyt isällänsäoloviikoilla kulkemaan eskariin noin 50km matkan, tulee sieltä sitten päivällä tänne minun luo ja minun pitää sitten viedä se isällensä kun se tulee töistä, vaikka pitäisi olla siihen aikaan juuri menossa omaan työhön ihan eri suunnalle.
Pitääkö minun mennä tästä oikeuteen?En kuitenkaan haluaisi riistää lapsilta niiden isää(joka on ilmoittanut katoavansa, jos joutuu pelkästään viikonloppuisäksi).
Minulla on uusi mies, ja ex oon siitä katkera, haukkuu lapsille tätä uutta miestä, sanoo, ettei se sitten saa komentaa teitä(sosiaalitoimistoonkin kävi kitisemässä, että tämä uusi on komentanut lapsia)
 
Toi on musta ihan selvä et jos ette asu samassa kunnassa ei viikko viikko systeemi voi toimia.Lastenvalvojat on usein aika ammattitaidotonta porukkaa on huomattu vuosien varrella. Oletko ottanut yhteyttä lastensuojeluun jos lastenvalvoja ei kerran kommentoi asiaa?Jos isä sen takia katoaa että on viikonloppu isä niin ei lapsiaan oikeasti rakasta.Mekin ollaan viikonloppu perhe juuri samasta syystä että miehen ex muutti eri kaupunkiin, minkäs sille voi vaikka lasta haluttais useammin nähdä niin ei se ole edes rahallisesti mahdollista kun matkatkin maksaa, otetaan sit kaikki irti noista hetkistä mitä saadaan. Meillä muuten lähivanhempi on se joka yrittänyt tehdä kiusaa ja määräillä etten saisi komentaa hänen lastaan, mut tehtiin alusta asti selväksi et tämä on meidän koti ja me määrätään täällä ja hän sitten omassa kotonaan ja me ei puututa myöskään heidän kodissa tapahtuviin asioihin.Kyllä sun miehesi niitä lapsia saa komentaa siinä missä sinäkin eihän siinä sosiaalitoimistolla pitäisi olla mitään sanomista eikä edes valtaa puuttua moiseen, kyllä lapsilla pitää olla selvät rajat, se luo turvallisuuden tunteen.
 
Tässä pikkukunnassa lastensuojelusta huolehtii sama hemmo, mikä toimii myös lastenvalvojana. Neuvolastakin yritin neuvoja kysellä, mutta siellä vain pyöritettiin silmiä ja hätisteltiin pois.
 

Yhteistyössä