Vaistoaako ihminen kuoleman?Esim.vanhukset?

Aloin tälläistä miettimään tänään, kun miehen pappa ollut kesän kipeä ja nyt pahentunut vain. Alkanut jotenkin käyttäytyy erilailla ja se laitto miettimään tätä asiaa.En oikein osaa selittää hänen käytöstään, mutta jollain tapaa "pois meno" on hänen puheissaan mukana. :(
 
joo-o
mun sisko tiesi, hän siis pitkäaikais-sairas ja loppua kohden alko kertoon mitä haluu hautajaisiinsa, hyvästeli kaverit yms.perjantaina sisko kerto et kohta on loppu lähellä, lauantain tajuttomana ja lauantai-iltana heräs kertomaan et rakastaa."mä en enää herää" ja sunnuntai aamuna kuoli.Et jotenkin vaan vaistos.
 
Annuska
Varmasti vaistoavat. Vanhukset voivat myös päättää kuolla. Eräs tuttuni ilmoitti, että nyt riittää, hän alkaa kuolla. Heittäytyi sängylle, lakkasi syömästä, ja kuoli kahden viikon kuluttua. Älkää kysykö, miksi ei laitettu letkuihin yms., en enää tarinaa muista niin tarkasti. Oli kai sairaalassakin, mutta kieltäytyi kaikesta hoidosta, koska oli päättänyt kuolla.

Luulen, että mummunikin sammutti tieten tahtoen valoja - tai loppuikohan vaan joku sisäinen patteri. Häneltä katkesi - tai hän katkoi - siteitä ja mielenkiintoa erilaisiin asioihin, yksi toisensa jälkeen. Ihan kuin hän olisi sammuttanut elämästään osa-alueen kerrallaan.
 
The titityy
Uskon että isäni vaistosi kuoleman olevan tulossa.
Hänelle tuli yhtä-äkkinen tarve päästä lähtemään kotipaikkakunnalleen ilman perhettään.
Halusi kuolla oman suvunsa läsnäollessa. Ikää oli 42v.
 
olin mummolla yötä v.lopun ja su-ma yönä hän kuoli.su päivänä alkoi puhumaan siihen malliin ettei nähdä enää,kertoi rakastavansa ym sellaista mitä ei ikinä ollut sanonut...käytös muuttui todella omituiseksi.seuraavana päivänä kun puhelin soi tiesin heti että soitetaan et mummo on kuollu,ja niinhän siinä kävi :'(
 
Miä
Minäkin uskon että vaistoaa, äitini kuoli täysin yllättäen 47- vuotiaana ja edellisenä iltana tavallaan hyvästeli minut :( Sillon en tajunnut niistä puheista mistä oli kyse..
 
mun vaari sano kuolinvuoteellaan et hän tietää kuolevansa, mutta ei suostu kuoleen ennenku on nähnyt vastasyntyneen pojanpoikansa. ja vajaan viikon sinnitteli,näki vauvan ja sit kuoli pois. :|
 

Yhteistyössä