valita pitäis, mielialalääkkeet vai hätävara rauhoittavat paniikkihäiriöön???

  • Viestiketjun aloittaja aikuis
  • Ensimmäinen viesti
Pakko sanoa tähän väliin, että oletko kokeillut luontaishoitoja? Esim. aromaterapiasta voisit saada tukea mainitsemiisi asioihin, jolloin lääkkeet voisi jättää joko kokonaan käyttämättä tai ainakin vähemmälle, ikäänkuin tueksi.
 
Aikuis
hmm.. kiitos himpatti vaihtoehdosta, mutta en perussairauteni takia saa ollenkaan käyttää mitään luontaisjuttuja, ettei lääkitys siihen perussairauteen mene sekaisin..
 
ÖOUFö
Mielialalääkkeet eivät muuta sinun persoonallisuutta ja voit toimia normaalisti, esim ajaa autoa. Itsellä tehosi älyttömän hyvin ahdistukseen. Rauhoittavat koukuttavat ja vie persoonallisuuden. Etkä voi silloin esim. ajaa autoa tms. Ottaisin lääkityksen tueksi rauhoittavat tarvittaessa, mutta voin sanoa, että niihin on niin helppo jäädä koukkuun, mutta irtipääseminen rauhoittavista on aivan kamalaa. Pahempaa kuin itse ahdistuskohtaukset. Mielialalääkkeistä pääsee taas helposti eroon, annoskokoa pienentämällä..
 
"vieras"
Eikö sitten masennuslääkkeisiin jää kiinni, sillä en todellakaan tahdo mitään lääkeriippuvuutta :( Pelkään käyttää diapamiakin, ja olen todella lääkevastainen, siksi tää tuntuu todella ahdistavalta ajatukselta :(
Olen se vuoden lääkkeitä käyttänyt. Lopetin vähitellen eikä siinä ollut minkäänlaista ongelmaa. Ei tullut vieroitusoireita eikä mitään. Tosin välillä aikaisemmin oli vaihe, jolloin olin jo lopettelemassa, mutta peräännyin, koska tuntui, etten ollut vielä valmis siihen.

Jos aloitat lääkityksen, niin kannattaa lähteä sillä mielellä, ettet heti halua niistä eroon.
 
ÖOUFö
mielialalääkityksestä, että se vie pois ne ajatuksen vatvomiset, tiedän tarkalleen mistä puhut. Itsellä pyöri ajatukset niiiiiiin paljon välillä, että sanoin lääkärille, että voi kun joku vois välillä sammuttaa mun aivot että saisin levätä ja olla hetken ilman ahdistusta. Että suosittelen. Ja alkoi ne minulle vaikuttaa jo muutaman viikon sisään... Helpotti elämää ja nyt olen ollut ainakin 5 vuotta jo ilman ja osaan käsitellä ahdistus- stressitilanteet aivan erilailla..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24987562]Nykyäänhän ei enää rauhoittavia edes mielellään kirjoiteta kuin korkeintaan hyvin lyhyeksi aikaa, ja hyvä niin :)[/QUOTE]

Mulle on kirjoitettu vuodesta 2008.
 
Madder Rose
Mulla oli masennuslääkitys, bentsoja ei suositeltu kun niihin kuulemma tulee helpommin riippuvaiseksi. Lopetin vajaan 2 vuoden käytön jälkeen, kun en tykännyt siitä olemisesta. Yritän pärjäillä ilman.
 

Yhteistyössä