Valitus lapsen metelöinnistä kerrostalossa

  • Viestiketjun aloittaja huono päivä tänään
  • Ensimmäinen viesti
huono päivä tänään
Onko kellekään muulle valitettu siitä että lapsen(2v9kk) juokseminen/tömistely asunnossa haittaa jonkin muun elämää?! Minulle tipahti tänään aamulla postiluukusta alakerran naapurilta kirje että meidän lapsen tömistely häiritsee heidän jokapäiväistä elämää!! Ja että toivottavasti jonkinlaiseen ratkaisuun päästäisiin asiassa?! Voi jessus enpä olis tällaista uskonu näkeväni/kuulevani! Soitin isännöitsijälle muussa asiassa ja samalla kysäisin että onko joku ihan heillekin asti tästä jotain ilmottanu niin isännöitsijä sanoi että ehkä jotain on mainittu mutta hän ei missään nimessä puutu asiaan koska se on päivänselvää että pieni lapsi normaalia elämöintiä ja meteliä aiheuttaa, sanoi siihen vielä että oma on häpeä jos jollain on noin herkkä nahka! No, olemme joka tapauksessa muuttamassa tästä kohta pois ihan muista syistä joten ei siitä sen enempää.. aattelin vain uteliaisuudesta kysyä että onko yleistä tämmönen, en oo aikasemmin keltään kuullu?! Laitoin kyllä sen kirjeen takasin heidän luukusta ja lisäsin pari riviä mitä mieltä oon asiasta, sen verran kiehahti päässä...
 
vieras
No ymmärrän, josko se "älämölö" oikeasti häiritsee elämää niin ehkä halusivat sitten jotenkin lähestyä sinua, että saisivat asiaan muutosta... Tietty mun mielestä ois ollut fiksumpaa puhua suoraan, mutta enpä ois kehdannut minäkään...
 
vieras
onhan noita kaikenlaisia :whistle: huopatossut jalassa saisi kulkea eikä sittenkään riitä. Ja sitte on sellasia jotka kuulee olemattomia ääniä ja valittaa niistä :LOL: ei kannata ottaa kovin vakavasti, koska ilmeisesti isännöitsiäkään ei ole ottanu.
 
vieras
No me muutettiin omakotitalosta kerrostaloon ja yläkerrassa 2-5 vuotiaat lapset.. koko ajan kuuluu meteliä ku he riehuu, mua ei haittaa, siis kuinka joku voi valittaa tollasesta :O huhhuh!!!!!!

jos asuu kerrostalossa _PITÄÄ_ kestää ne normaalit metelit mitä tulee.. ainut mihin olen kiinnittänyt huomioita on naapurin puol vuotias vauva joka huutaa joka yö taukoamatta 3 tuntia!! en asiasta valita, mut olen vaan miettinyt että mahtaako siellä perheessä kaikki olla hyvin
 
ei meille
mut kaverille on yläkerran asukkaat valittaneet pariinkiin kertaan. Molemmat kerrat sillon, kun lapsella ollut vieraita eli tilapäisestä voluumin kasvusta kyse. Kaikkein huvittavinta on, nää valittajat on NUORI pariskunta. Arvaatte varmaan, että lapseton ;)
 
Borkku
En ole valitanut mutta kyllä se välillä ärsyttää ku kunnolla jymistetään, kyllä sen huomaa hypitäänkö tasajalkaa polkkaa ylhäällä vai muuten vaan leikitään normaalisti.
 
xx
Itse sain aikoinani lapun kantapään töminästä.. :D
Serkkuni jolla tuo paha tapa oli, oli yhden viikonlopun kylässä ja sittenpä jo paukahti lappu.. :LOL:
Toinen naapuri kysyi samoihin aikoihin että olenko koskaan kotona kun ei kuulu mitään.. :whistle: :D
 
mulla on joskus kiehunut kun yläkerrassa muksut tömistelee ja hyppii tasajalkaa edestakas kämppää illalla kun yritän nukuttaa tyttöä. Kerran hakkasin suihkulastalla kattoon :ashamed: Mutta siis en tosiaan kehtaisi mitään valitusta tehdä, onhan ne äänet vielä normaalin rajoissa, vaikka en mä itse anna tytön enää ilta-aikaan hyppimällä hyppiä ja tömistää.
 
mie
Kyllä kerrostaloasujan tulee sietää normaaleja ääniä joka lähtee lasten leikeistä, itkusta yms. Eri asia on sitten se, kun esim tutuilla on sellainen Plaston muovimopo jolla pojat vetävät ympyrää laattalattialla... Tätä harrastavat pitempiä aikoja (koska siitä lähtee "kiva" ääni). Siitä ymmärrän kyllä kun alakerrasta olivat vinkanneet josko sen mopon vois viedä pihaleikkeihin.
 
meitä on moneen junaan.
toisesta korvasta sisään ja toisesta samantien ulos. : D elämään tuo lapsen aiheuttama "meteli" vain kuuluu.

naapurit osaa kyllä olla vittumaisia.

siskoni oli saanut taannoin naapuriltaan kirjallisen huomautuksen sillä hänen mielestään siskoni koira olisi haukkunut ja vinkunut koko edellisyön. Hauska juttu sinänsä, sillä siskoni oli koiransa kanssa luonani sen yön : D

voit ostaa naapurillesi vaikka 1000 palan palapelin jotta voisi keskittyä johonkin muuhun kuin naapureiden kyttäämiseen...
 
En valittaisi asiasta kyllä, eikä mua häiritse naapureista kantautuvat äänet kerrostalossa. Paitsi öisin, kun naapurin rouva kuulostaa hyppivän tasajalkaa niin että herättää meidät, tosin siitäkään en valita, koska ei tapahdu joka yö. Kalevan jakaja saisi myös kolmen aikaan aamulla olla juoksematta portaissa, mutta ehkä heillä on kiire..
 
Ei oo meidän alakerran täti valittanu. Sanoo että ei häiritse kun ei kuuntele.
Lapsi kuitenkin hiljenee iltaa kohden, nukkuu yöllä ja pääsääntöisesti päivät ollaan pois kotoa.
Alakerran tädin mukaan lasten äänet kuuluu elämään.
Kyl mä poikaa rauhoittelen ettei hauheesti hakkaa jotain ja iltaa kohden tehdään yritetään hiljentyä, tehdään palapelejä, luetaan yms.
 
huono päivä tänään
Juu ihan normaalista juoksemisesta ja tepastelusta on kyse. Ja kaiken lisäks lapsi on osan aikaa isällään, tässäkin kuussa ollut melkein pari viikkoa eli ei edes ole jokapäiväistä! Mutta meitä on moneen junaan näköjään.. Ja valittajat ovat alta 30v. pariskunta, vähän aikaa sitten muuttaneet tähän taloon. Onneks päästään kohta pois... Tulevassa talossa mihin muutetaan on onneks enemmän lapsiperheitä, eiköhän siellä suhtauduta toisellalailla..
 
mää
Alkuperäinen kirjoittaja huono päivä tänään:
Juu ihan normaalista juoksemisesta ja tepastelusta on kyse. Ja kaiken lisäks lapsi on osan aikaa isällään, tässäkin kuussa ollut melkein pari viikkoa eli ei edes ole jokapäiväistä! Mutta meitä on moneen junaan näköjään.. Ja valittajat ovat alta 30v. pariskunta, vähän aikaa sitten muuttaneet tähän taloon. Onneks päästään kohta pois... Tulevassa talossa mihin muutetaan on onneks enemmän lapsiperheitä, eiköhän siellä suhtauduta toisellalailla..
Osta vikalle viikolle steppikengät tai puukkarit ja tanssi polkkaa :LOL:
 
Meidän perhe on tällä hetkellä ainoa lapsiperhe tässä talossa ja toistaseksi ei ole vajaa kk vanha poika onnistunut naapureita ärsyttämään, ei ainakaan ole kukaan mitään sanonut.
Itseä ei lasten metelöinti häiritsisi, mutta naapureiden bassonjumputus kylläkin - se kun kuuluu usein pitkälle yöhön asti.

Mutta ymmärrän kyllä niitä valittajiakin. Jokainen toivoo saavansa kotonaan olla rauhassa ja välillä on hetkiä, jolloin kaipaa hiljaisuutta. Kaikilla ei ole varaa ostaa omakotitaloa - ja usein juuri nuoret lapsettomat ihmiset häiriintyvät lasten metelöinnistä.

Kannattaa unohtaa naapureiden turha valitus, äänet kuuluu elämään. Jospa ap:n alakerralla oli huono päivä ja olo piti purkaa johonkin? Päätti sitten tyhmänä valittaa teille.
 
Oulusta päin
"Naapurin lapsi on häiriöksi
Tällä palstalla on puhuttu
paljon lapsiperheiden muille
kerrostaloasukkaille aiheuttamista
häiriöistä. Kerronpa
minäkin kokemukseni
tästä asiasta.
Yläpuolelleni muutti
muutamia vuosia sitten perhe,
johon kuuluu yksi lapsi.
Mukula juoksee, pomppii
tasajalkaa, nakkelee tavaroita
pitkin kämppää, huutaa
ja kiljuu siihen malliin,
että lapsukaisia voisi kuvitella
olevan vähintään kymmenen.
Nyt kun tämän kyseisen
kakaran koko on vuosien
saatossa tuplaantunut, hänen
aiheuttamansa metelikin
on kaksinkertaistunut.
Siihen kun vielä tulee kavereita
mukaan, niin meteli
on jo aivan järjettömissä
mittasuhteissa. Luultavasti
hunnilaumakaan ei saisi
sellaista häiriötä aikaiseksi.
Otin tästä asiasta selvää
vuokranantajaltani, joka
sattuu olemaan Oulun johtavia
asunnonvuokrausfi rmoja.
Näin minulle sieltä
vastattiin:
Jos tämänkaltainen metelöinti
on jatkuvaa, kyseessä
on kotirauhan häirintä ja
siitä voi tehdä valituksen.
Vuokranantaja antaa asiasta
ensin huomautuksen. Jos
se ei tehoa, sitten asiaan
puututaan vakavammin.
Joten kaikille kanssakärsijöillenikin
tiedoksi se, että
ei muuta kuin valittamaan,
niin saatte rauhan kotiinne!"
Mitta täynnä


--- Tälläinen kirjoitus oli tämän päivän Forum24 -lehdessä Oulussa, liekkö teistä kyse...?
Aika paksua jos oikeasti lasten äänet haittaa,normaalia elämänmenoa ne lapset pitää :)
 
huono päivä tänään
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja huono päivä tänään:
Juu ihan normaalista juoksemisesta ja tepastelusta on kyse. Ja kaiken lisäks lapsi on osan aikaa isällään, tässäkin kuussa ollut melkein pari viikkoa eli ei edes ole jokapäiväistä! Mutta meitä on moneen junaan näköjään.. Ja valittajat ovat alta 30v. pariskunta, vähän aikaa sitten muuttaneet tähän taloon. Onneks päästään kohta pois... Tulevassa talossa mihin muutetaan on onneks enemmän lapsiperheitä, eiköhän siellä suhtauduta toisellalailla..
Osta vikalle viikolle steppikengät tai puukkarit ja tanssi polkkaa :LOL:
Hih, toi on hyvä!!!
 
huono päivä..
Alkuperäinen kirjoittaja Oulusta päin:
"Naapurin lapsi on häiriöksi
Tällä palstalla on puhuttu
paljon lapsiperheiden muille
kerrostaloasukkaille aiheuttamista
häiriöistä. Kerronpa
minäkin kokemukseni
tästä asiasta.
Yläpuolelleni muutti
muutamia vuosia sitten perhe,
johon kuuluu yksi lapsi.
Mukula juoksee, pomppii
tasajalkaa, nakkelee tavaroita
pitkin kämppää, huutaa
ja kiljuu siihen malliin,
että lapsukaisia voisi kuvitella
olevan vähintään kymmenen.
Nyt kun tämän kyseisen
kakaran koko on vuosien
saatossa tuplaantunut, hänen
aiheuttamansa metelikin
on kaksinkertaistunut.
Siihen kun vielä tulee kavereita
mukaan, niin meteli
on jo aivan järjettömissä
mittasuhteissa. Luultavasti
hunnilaumakaan ei saisi
sellaista häiriötä aikaiseksi.
Otin tästä asiasta selvää
vuokranantajaltani, joka
sattuu olemaan Oulun johtavia
asunnonvuokrausfi rmoja.
Näin minulle sieltä
vastattiin:
Jos tämänkaltainen metelöinti
on jatkuvaa, kyseessä
on kotirauhan häirintä ja
siitä voi tehdä valituksen.
Vuokranantaja antaa asiasta
ensin huomautuksen. Jos
se ei tehoa, sitten asiaan
puututaan vakavammin.
Joten kaikille kanssakärsijöillenikin
tiedoksi se, että
ei muuta kuin valittamaan,
niin saatte rauhan kotiinne!"
Mitta täynnä


--- Tälläinen kirjoitus oli tämän päivän Forum24 -lehdessä Oulussa, liekkö teistä kyse...?
Aika paksua jos oikeasti lasten äänet haittaa,normaalia elämänmenoa ne lapset pitää :)
Asutaan kyllä etelä-suomessa ja tuli vielä tossa mieleen että lapsi menee klo 20.00 joka ilta nukkumaan ja hiljaisuus pitää tässä talossa olla järjestyssääntöjen mukaan klo 22.00 että sellasta..
 
huoh
On se kumma kun pienten lasten aiheuttamaa meteliä pitäisi sietää mutta auta armias jos koira erehtyy kerrankin haukahtamaan. Silloin ollaan kyllä häätöä jo järjestemässä.
 
Elämisen ääniä pitää sietää.

Mutta joku raja tietty silläkin, millaisia ääniä elämisestä saa syntyä. Lapsen ei esim. liene ihan välttämätöntä hakata lämpöpattereita jatkuvasti, pelata palloa sisällä pitkin päivää, hakata kaappien ovia, kolistaa lattioita, paiskoa leluja...eli tuollaisesta mä ainakin omiani kiellän.
 
Spede
Kyllähän se on sillälailla että harva kuitenkin tietää mitä sitten on se normaali ja sopiva melu kerrostaloon. Asianlaita on kuitenkin se että naapurit on huomioitava. Ja heille jotka tuijottavat klo 22 sääntöä voin sanoa että se on ns. täysihiljaisuus ja tätä kun ei kaikki kotiäidit tahdo tajuta!! Minään vuorokauden aikana et saa aiheuttaa TARPEETONTA melua. Eli en tod. valita turhasta mutta se että mukulat hakkaavat pattereita, lattiaa ja räyhäävät keskenään on prkleen rasittavaa. Tää on taas sitä meidän lapsi ja muiden kakarat periaatetta että sitten kun meikäläinenkin popittaa joskus viikonloppusin vähän lujempaa musiikkia (ennen klo 22 --> "meitin lapsoset nukkuu jo") niin eikös sieltä tuu yläkerran rimpula-isi soittelee ovikelloa. :D
Ps. (Olen 28 vee mies ja käyn yötöissä.) ----> Mutta mitäs te yhteiskunnan laiskimukset siitä tietäsitte kun munitte kakaroita peräjälkeensä ettei tarvi paljo töissä näkyä! Äijänne raataa peräsuoli pitkänä markkaa pöytää että muijat saa kattella tunteita ja tuoksuja päivisin... hehe:)
 

Yhteistyössä