Valjaat syöttötuoliin? Mielipiteitä!

:)
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Mutta eipä mulle tullut mieleenikään lähteä puolta metriä kauemmaksi kun hän oli syöttiksessä.
No ei sekään aina auta. Meillä poju on niin nopea, että ei voinut edes silmiä kääntää katsomaan sivuun, kun jo oli kiipeämässä pois tuolista (tai yritti, päällensä olisi tullut). Eli valjaat meillä käytössä, isommat vaatii vielä sen verran huomiota ruokailutilanteissa ettei voi keskittyä vain vahtimaan yhtä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :) :
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Mutta eipä mulle tullut mieleenikään lähteä puolta metriä kauemmaksi kun hän oli syöttiksessä.
No ei sekään aina auta. Meillä poju on niin nopea, että ei voinut edes silmiä kääntää katsomaan sivuun, kun jo oli kiipeämässä pois tuolista (tai yritti, päällensä olisi tullut). Eli valjaat meillä käytössä, isommat vaatii vielä sen verran huomiota ruokailutilanteissa ettei voi keskittyä vain vahtimaan yhtä.
Mä pidin pojusta kiinni jos täyty kääntää sille selkä :D Valjaista ois varmaan saanu raivarit, kun ei se voinut sietää edes syöttölappua :whistle:
 
Meegos
Mä sidon poitsun kaulaliinalla syöttötuoliin silloin kun on riekkumeiningillä ruokapöydässä. Niin harvoin joutuu poikaa köyttää etten ole viitsinyt valjaita hankkia.. mut kaulaliina toimii tarpeen vaatiessa ihan hyvin =)
 
Mies kävin eilen sitten ostamassa ne valjaat Tripp-Trappin omat ja tuloksena tietysti kova harmitus ja itku, kun poika tajus ettei pääsekään enää sieltä tuolista pois... No, kai hän niihin tottuu =) . Olis vaan pitänyt heti alusta saakka pitää siinä valjaita.

Ei mullakaan tulis mieleen lähteä pois syöttötuolin luota lapsen siinä istuessa, mutta ongelmahan oli juuri se ettei poika istu siinä edes sekuntia vaan on heti ylhäällä ja kiipeämässä eli missään välissä ei ehdi edes ajatella syöttämistä/ syömistä kun se on yhtä istumaan takaisin laittoa ja taas ylös nousemista. Ja vaikka vieressä olenkin niin voihan silti tää todella nopealiikkeinen pikkumies horjahtaa vaikka toiselle sivulle ja tippua.

Meillä muuten esikoinen oli muuten huomattavasti vilkkaampi tapaus kuin kuopus, mutta hänen kanssa ei valjaita tarvittu. Kuopus kun on vaan tuollainen kiipeilijä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meegos:
Mä sidon poitsun kaulaliinalla syöttötuoliin silloin kun on riekkumeiningillä ruokapöydässä. Niin harvoin joutuu poikaa köyttää etten ole viitsinyt valjaita hankkia.. mut kaulaliina toimii tarpeen vaatiessa ihan hyvin =)
Mun pikkusisko sidottiin myös aikoinaan kaulaliinalla syöttötuoliin, sillon ei tuommoisia hienoja valjasjuttuja ollut varmaan edes olemassa. Hyvin toimi ja systeri pysy paikallaan!
 
vierailijaJanu
Mä oon aina kuvitellut pärjääväni ilman valjaita syöttöhetket, ajatellut et lapsi kyllä ajan kanssa oppii istumaan siinä, kun sitkeesti kielletään pöydälle kiipeäminen.

No ei kai se ole mikään epäonnistumisen merkki, jos tarvii ostaa jotain apuvälineitä? Rupesi vaan ihmetyttää, että mitä miettimistä tässä asiassa on, senkun vaan ostat valjaat...
 
Meillä toimi kiipeilyvaiheessa pöytään kiinnitettävä matkasyöttötuoli. Se oli ainoa, josta poika ei päässyt kiipeämään pois. Oli aivan loistava.

Hän kylläkin siirtyi syöttötuolista pois 1,5 vuoden iässä omasta halustaan eli aika lyhyt oli meillä syöttötuolivaihe muutenkin.
 
Pompelmo harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja :
Minkä kokoisia 1,5 v. teillä on kun ne pystyy istumaan tavallisella tuolilla??
Ihan normimittainen. En muista enää pituutta, kun poika on nyt jo melkein 3 v. tavallisella Artekin tuolilla on istunut kotona ja muuallakin, esim. ravintoloissa.
 

Yhteistyössä