Valtiovarainministeriö esittää leikkauksia kotihoidontukeen ja päivähoitoon

oma napa
Minä olen TYKSissä töissä ja odotan ensisijaisesti tietoa, minkälainen leikkaus iskee minun palkkaani. Mies on työtön ja kaikki vararahastot käytetty sen takia, joten täytyy varmaan ottaa pankkilainaa tai pikavippiä, että selvitään eteenpäin:(
 
"akka"
Subjektiivinen päivähoito pois kokonaan.Päivähoitopaikat vain sellasten vanhempien lapsille jotka käyvät töissä.Ei työttömille kotiäideille jotka vievät lapsensa virikehoitoon että saavat itse istua netissä.Se olis minusta oikein.
 
Subjektiivinen päivähoito nykyisessä muodossaan joutaa minunkin mielestäni mennä. Tuo kotihoidontukiasia mietityttää. Jos tukiaikaa lyhennetään esim. n. 1-vuotiseksi, jolloin kht lakkaisi lapsen täyttäessä 2 vuotta, millaisiksi kuntien päivähoitokustannukset tulevat nousemaan ja mistä hoitopaikat lapsille?
 
"akka"
Ensinnäkin niitä hoitopaikkoja vapautuisi paljon kun ne työttömien muksut jäis sieltä pois.Lisäksi koulutukseen vaan perhepäivähoitajia,kyllä niitä hoitopaikkoja ennenkin on työssäkäyvien lapsille ollut,aikoina ennen kotihoidontukea.
 
"vieras"
Subjektiivinen oikeus pois/rajaus. kht ei saa mennä leikkaamaan, ne tuet haetaan sitten vaan muualta ja tulee paljon kalliimmaksi. Työkkäriinhän sitä moni äiti sitten menee, mutta kun ei ole niitä töitä. Mukavahan se on työttömyyskorvautta nauttia kht:n sijaan.
 
[QUOTE="akka";28915918]Ensinnäkin niitä hoitopaikkoja vapautuisi paljon kun ne työttömien muksut jäis sieltä pois.Lisäksi koulutukseen vaan perhepäivähoitajia,kyllä niitä hoitopaikkoja ennenkin on työssäkäyvien lapsille ollut,aikoina ennen kotihoidontukea.[/QUOTE]

ongelma on siinä et ne virike lapset on yleensä yli kolmevuotiata joidenka ryhmät ovat jo isompia. alle kolmivuotiaaita saa olla vähemmän. eli ei hyötyä. myös hoitajien palkka on huomattavasti suurempi menoerä kuin se kotihoidontuki. päälle kun lasketaan mm hallinto-, kiinteistö-, ruaka-, lämmityskulut. hämmentävää kun miettii et mistä se säästö tuossakohtaa syntyy.
 
hikinen laiska
Olisi kiinnostavaa tietää, että paljonko säästöä syntyy jos esim. 10 äitiä siirtyy kht:lta työttömiksi, vaan nytpä on niin etten jaksa alkaa kaivaa tietoa. Siis usutan teidät ahkerat todistamaan meille laiskoille ettei säästöä synny latin latia vaan menot vaan kasvaa.
 
subjektiivinen oikeus pois. vain tarkkaan harkiten erityislapsille ehkä?
kht en leikkaisi. mun mielipide.
monesti vain viikelapset ovat perheistä joissa se on tarpeellista eli lapselle on tarpeellista olla välillä hoidossa koska vanhemmat eivät ole kykeneviä lastaan hoitamaan. suoraviivainen rajoittelu taas osoittaisi liikaa sormella et kun teidän perheessä on noit ongelmia niin teidän lapsi laitetaan päiväks päivähoitoon.

mä itse kannattaisin porkkanaa ennemmin kuin keppiä. esim se et työnanatjalla tehtäisiin edulliskesi palkata osa-aikatyöntekijöitä. näin kannsutetaan palaamaan osittaiseen työelämään. raha liikkuu, mutta lapsi saa olla paljon kotona.

itse teen osa-aikatyötä ja onhan tää typerää et ensiksikin olen kallis työntekijä ja toiseks saisin saman rahan jos makaisin kotona plus en tarttis autoa. eli voitolle jäis kaikki. mut teen töitä koska tykkään siitä.
 
Olisi kiinnostavaa tietää, että paljonko säästöä syntyy jos esim. 10 äitiä siirtyy kht:lta työttömiksi, vaan nytpä on niin etten jaksa alkaa kaivaa tietoa. Siis usutan teidät ahkerat todistamaan meille laiskoille ettei säästöä synny latin latia vaan menot vaan kasvaa.
jos kht on sen 350€ noin ja työttömyystuki 650€ plus lapsikorotukset....
 
"vieras"
Ei ole mikäöän ihme että tuet poistuu, tarviihan kreikka lisää rahaa tuntuvasti kun kreikan velan määrä on noussut kohisten siitä mitä ensimmäinen tukipaketti sinne annettiin. Toisekseen eu tarvii mielettömän suuria summia rahaa että voi pelailla ne rahat sinnetänne, vapausvastuuhan niillä on käytetyistä rahoista. On se vaan niin kivaa kuulua euroon ja eu:hun.
 
"ttt"
Olisi kiinnostavaa tietää, että paljonko säästöä syntyy jos esim. 10 äitiä siirtyy kht:lta työttömiksi, vaan nytpä on niin etten jaksa alkaa kaivaa tietoa. Siis usutan teidät ahkerat todistamaan meille laiskoille ettei säästöä synny latin latia vaan menot vaan kasvaa.
Miksi siirtyy työttömiksi? Ei muuta kuin työhön osoitus ja jos rahaa haluaa niin se työ on otettava. Jos ei kelpaa niin saahan sitä omillaan elää.Ja mistä työtä? No jos ei enää roudattaisikaan "halpatyövoimaa" rajojen ulkopuolelta hommiin jotka ei suomalaisille tunnu kelpaavan niin kyllä niitä siivojan ym hommia löytyy.
 
"hepuli"
[QUOTE="vieras";28916184]Ei ole mikäöän ihme että tuet poistuu, tarviihan kreikka lisää rahaa tuntuvasti kun kreikan velan määrä on noussut kohisten siitä mitä ensimmäinen tukipaketti sinne annettiin. Toisekseen eu tarvii mielettömän suuria summia rahaa että voi pelailla ne rahat sinnetänne, vapausvastuuhan niillä on käytetyistä rahoista. On se vaan niin kivaa kuulua euroon ja eu:hun.[/QUOTE]

Sanoisin ennemmin näin että ei ole mikään ihme että tärkeämmät tuet poistuu kun omankin kansakunnan sisältä löytyy tukien väärinkäyttäjiä pilvin pimein.

aina ei voi syyttää muita. Meiltä löytyy mätäpaiseita omastakin takaa joille ilmainen raha maistuu
 
Rollolainen
[QUOTE="ttt";28916295]Miksi siirtyy työttömiksi? Ei muuta kuin työhön osoitus ja jos rahaa haluaa niin se työ on otettava. Jos ei kelpaa niin saahan sitä omillaan elää.Ja mistä työtä? No jos ei enää roudattaisikaan "halpatyövoimaa" rajojen ulkopuolelta hommiin jotka ei suomalaisille tunnu kelpaavan niin kyllä niitä siivojan ym hommia löytyy.[/QUOTE]

no kun ei niitä töitä vaan ole. vai että hoitajaksi vaikka puuseppä? hei haloo!
 
Rollolainen
ongelma on siinä et ne virike lapset on yleensä yli kolmevuotiata joidenka ryhmät ovat jo isompia. alle kolmivuotiaaita saa olla vähemmän. eli ei hyötyä. myös hoitajien palkka on huomattavasti suurempi menoerä kuin se kotihoidontuki. päälle kun lasketaan mm hallinto-, kiinteistö-, ruaka-, lämmityskulut. hämmentävää kun miettii et mistä se säästö tuossakohtaa syntyy.
mut taas kun virt lapsen päivähoitoon työllistät jopkun.
 
Jhvv
Ei kaikki kotiäidit työttömiä oo, mulla esim vakkaripaikka. Jos khtukea leikataan, niin ehkä meen sit aikasemmin töihin. Tämähän kannattais valtiolle. Muuten nyt suunnitteilla olla kotina kunnes lapsi 2,5 v. Vaik se kht-raha ei iso ole, niin ihan ilman en kyl voi olla kotona.
 
"vieras"
[QUOTE="hepuli";28916307]Sanoisin ennemmin näin että ei ole mikään ihme että tärkeämmät tuet poistuu kun omankin kansakunnan sisältä löytyy tukien väärinkäyttäjiä pilvin pimein.

aina ei voi syyttää muita. Meiltä löytyy mätäpaiseita omastakin takaa joille ilmainen raha maistuu[/QUOTE]

No joo, eu ja euro vie suomelta vuosittain yli 10 miljardia, sinä kampeat syyllisyyden suomalaisen harteille ja hyväksyt tuon rahansiirron meiltä pois. Mikä motivaatio on siihen että haluat laittaa vähävaraiset vielä isompaan maksuongelmaan?
 
Rollolainen
Ei kaikki kotiäidit työttömiä oo, mulla esim vakkaripaikka. Jos khtukea leikataan, niin ehkä meen sit aikasemmin töihin. Tämähän kannattais valtiolle. Muuten nyt suunnitteilla olla kotina kunnes lapsi 2,5 v. Vaik se kht-raha ei iso ole, niin ihan ilman en kyl voi olla kotona.
siis hyvä että mee taiemmin täohon. Lapsi van päiväkotiin, niin saa hoitajatkin täitä
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28916331]No joo, eu ja euro vie suomelta vuosittain yli 10 miljardia, sinä kampeat syyllisyyden suomalaisen harteille ja hyväksyt tuon rahansiirron meiltä pois. Mikä motivaatio on siihen että haluat laittaa vähävaraiset vielä isompaan maksuongelmaan?[/QUOTE]

Sinun sisälukutaitosi ja ymmärryskykysi on aivan mahtavaa luokkaa. =)
 

Yhteistyössä