Vammainen töissä apteekissa?

  • Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti
"minä vain"
Minä kävin tänään apteekissa ja minua harmitti kun minua palveli farmaseutti, jolla on ihan varmasti jonkinlainen autismin kirjon häiriö ja/tai kehitysvamma. Olen ennenkin huomannut, että tuo henkilö on jotenkin erikoinen. Hän puhuu jotenkin lapsellisella äänellä ja on hirveän avuttoman tuntuinen. Hän esimerkiksi varmasti ainakin 10 kertaa, että onko haluamani lääke minulle varmasti tuttu. Siis miksi pitää samoja kysymyksiä toistaa kerta toisensa jälkeen, vaikka joka kerta vastaus on KYLLÄ, kyseinen lääke on minulle ennestään tuttu, lääkäri on määrännyt sitä minulle ennenkin, otan sitä juuri 100 kappaleen pakkauksen ja EI, sitä pakkausta ei tarvitse laittaa muovipussiin :-(
 
ghgh
Tiedän, mistä ap puhuu. Eräässä Mäkkärissä on töissä vähän "vajaa" mieshenkilö, ja minua suoraan sanottuna ahdistaa mennä sinne jos tämä mies on vuorossa. Hän tulee ihan liian lähelle, höpöttää jotain kun yritän syödä ja pyyhkii pöytää jolla tavarani ovat. Hienoa, että on työllistynyt, mutta...:/

Samoin yhden kaupan kassalla istuu joskus sellainen H-I-D-A-S naisihminen, jonka puheesta ei saa selvää koska hän puhuu niin hiljaa. Välttelen tätä kassaa aina kun mahdollista, koska hitautensa ja kuiskimisen lisäksi en ole koskaan nähnyt hänen hymyilevän kellekään.
 
"rane"
Ei. Nykyään kaikki pitää tapahtua heti, tehokkaasti ja halvalla. Luuleeko joku että minulla olisi aikaa apteekissa tai kaupassa odottaa ylimääräiset 5 minuuttia? Minunhan täytyy kiireesti ajaa puskurissa kiinni kiroten kotiin istumaan sohvalle, koska olen kiireinen ja tärkeä.
 
"jaahas"
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vuan tiältä;29383251:
Eikö se ole hienoa, että erilaisetkin ihmiset saavat töitä? :)
Mutta olisko kuitenkin parempi saada niitä töitä muualta kuin ASIAKASPALVELUSTA?? Ei oikein yrityksenkään kannalta hyvä asia jos siellä on sellainen tyyppi töissä jota pitää vältellä!

Ja miten muka joku vammainen pystyy olemaan niin vastuullisessa työssä kuin farmaseutti??? Riittääkö muka äly tuommoiseen että olisko kuitenkin ap:n tapauksessa muuten vain vajaa persoona ollut...
 
"siis"
Mä olen ymmärtänyt että kehitysvamma vaikuttaa aina älyyn, ja että apteekissa ei taatusti ole töissä heikkolahjaisia tai henkilöitä joilla on vielä suurempia puutteita ymmärryksessä.
Aspergerihan toki voi olla, tai kenties psyykkinen ongelma, jonkun sortin neuroosi. Mutta sekään ei kerro älykkyydestä. Aika monella ihmisellä on psyyken ongelmia, aina ne eivät vain tuolla tavalla näy helposti.
 
siiis
[QUOTE="jaahas";29383406]Mutta olisko kuitenkin parempi saada niitä töitä muualta kuin ASIAKASPALVELUSTA?? Ei oikein yrityksenkään kannalta hyvä asia jos siellä on sellainen tyyppi töissä jota pitää vältellä!

Ja miten muka joku vammainen pystyy olemaan niin vastuullisessa työssä kuin farmaseutti??? Riittääkö muka äly tuommoiseen että olisko kuitenkin ap:n tapauksessa muuten vain vajaa persoona ollut...[/QUOTE]

Hei, sun lääkärisi voi olla ties mikä psykopaatti-narsisti-sadisti. Tai masentunut, ja tekee itsarin kohta kuitenkin, joten ehkä se ei jaksa enää piitata miten potilaiden käy...
 
Keijo
[QUOTE="jaahas";29383406]Mutta olisko kuitenkin parempi saada niitä töitä muualta kuin ASIAKASPALVELUSTA?? Ei oikein yrityksenkään kannalta hyvä asia jos siellä on sellainen tyyppi töissä jota pitää vältellä!

Ja miten muka joku vammainen pystyy olemaan niin vastuullisessa työssä kuin farmaseutti??? Riittääkö muka äly tuommoiseen että olisko kuitenkin ap:n tapauksessa muuten vain vajaa persoona ollut...[/QUOTE]

Entäs kun meet seuraavan kerran hammaslääkäriin tai parturiin ja hänellä olisikin parkinsonin tauti? :O
 
Olen kerran saanut apteekista väärän vahvuisia lääkkeitä ja kerran apteekkari kirjoitti pakettiin seitsemänkertaisen annostuksen verrattuna siihen, mitä sen piti olla, joten kyllä mä vähän huolissani olisin tuossa ap:n tilanteessa, tai ainakin tarkistaisin saamani lääkkeet parikin kertaa. Onneksi noissa omissa tilanteissani huomasin itse virheet. Olen myös sairaalassa saanut useampaan kertaan vääriä lääkkeitä siihen pikkukuppiin, josta ne pitäisi ottaa. Joka kerta tarkistan asian useampaan kertaan. Kerran en tajunnut virhettä, kun luulin lääkkeen olevan eri merkkiä ja siksi erinäköinen ja söin sen. Myöhemmin kysyin asiasta ja kävi ilmi, että heillä oli vain sitä minun käyttämääni merkkiä. En tänäpäivänäkään tiedä, minkä pillerin silloin nielaisin. Kammoan tilannetta, jossa olisin niin avuttomassa tilanteessa, etten näitä lääkeasioita pääsisi itse tarkistamaan. Puistatus...
 

Yhteistyössä