vammalan sairaala

Champion harmaana
Ekan siellä synnytin ja tämän toisen la 2 viikon päästä ja taas sinne menossa :) Tays olis toinen vaihtoehto, mut halusin enemmän sellaiseen kodin omaiseen paikkaan! Ei mitään pahaa sanottavaa! Henkilökunta ihanaa ja aina auttamassa tuoretta äitiä, itkeä sai olkapäitä vasten kun hormoonimyllerrys alkoi ja ilmapiiri mukava muutenkin :D Olin sairaalassa 1,5vko ja katsoivat vauvaa niin pääsin ulkoilemaankin isännän ja koiran kanssa kun oli niin ikävä tota koiruutta!

Ja iso lisäpiste oli et ruoka oli tajuttoman hyvää :p Olin melkein koko ajan yksin omassa huoneessa joten senkin puolesta oli mukavaa kun ei oikein muiden äitien läsnäolo kiinnosta omaan vauvaan tutustuessa (tosin sillon oli hiljasta siellä, normaalisti on 2 äitiä per huone), vierailuajat rajattomia =) Joten sinne vaan, toivottavasti lähdet yhtä hyvällä miellä pois kun mä ;)
 
iTSE SYNNYTTÄNYT ESIKOISEN SIELLÄ 03/05 JA MENOSSA TAAS UUDESTAAN 06/06. TODELLA MUKAVAA HENKILÖKUNTAA JA RUOKA TODELLA HYVÄÄ. ITSE SAIN OLLA VIIMEKSI YKSIN HUONEESSAKIN 5 PV, MIELESTÄNI OLI TODELLA HIENOA TUTUSTUA VAUVAAN "OMASSA HUONEESSA". MYÖS SYNNYTYKSEEN MONIA VAIHTOEHTOJA, KUTEN SUIHKUSSA KÄYNTI, KAURAPUSSIT YMS...

ITSELLÄNI EI AINAKAAN MITÄÄN PAHAA SANOMISTA VASSISTA.
 
sädetikku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2005 klo 14:29 iidee kirjoitti:
Olisko lisää kokemuksia Vammalasta? Aihe kiinnostaa kovin, kun olen itse sinne menossa tammikuussa...
heips! koskas "ajattelit" mennä synnyttään? :D . mulla la 4.1., kuulin tänään, et vas menee joulun ajaksi kiinni ja aukee vasta 2.1.2006 :eek: \|O . sanoin terkkarille että : ei käy, olen "tilannut ajan" sinne 1.1.2006 B) . nooh, kunhan ei tarvis tays:iin lähtee...
 
[/quote]
heips! koskas "ajattelit" mennä synnyttään? :D . mulla la 4.1., kuulin tänään, et vas menee joulun ajaksi kiinni ja aukee vasta 2.1.2006 :eek: \|O . sanoin terkkarille että : ei käy, olen "tilannut ajan" sinne 1.1.2006 B) . nooh, kunhan ei tarvis tays:iin lähtee...
[/quote]

Hui! Koskahan tuo tauko mahtaa alkaa? Ite esikoisen aikoihin oli pelko etten pääse Vammalaan kun siellä on kesätauko (poika onneks tuli etuajassa) mut entäs sitten nyt? jos meneekin yliaikaiseks... No täytyy toivoa et alkais neiti tulla ulos pikku hiljaa... Mulle kans Taysiin meno vastenmielinen ajatus... Naureskelin Vammalassa synnytystapa-arviossakin et synnytän mieluummin kotona kun menen Tasyiin - lääkäri ei tainnut ymmärtää mun huumorintajua kun kauhuissaan pyysi soittamaan edes jonkun Vamalasta sitten kotiin hoitaan synnytystä :) Enhän toki oikeesti viittis kotona paikkoja sutata...
 
kokemus
Niin, ihan hyvä, mutta en nyt mitenkään ylistäisi paikkaa. Synnytyksessä hössöteltiin ja minä sain ensisynnyttäjänä jotenkin yliylihoivaa ja vietin siellä ikuisuuden. Imetykseen kannustettiin, mutta mitään selkeätä ohjetta en kuitenkaan saanut, päiviteltiin muuten vaan sitä maidon tulemattomuutta. En pitänyt siitä, että huoneissa ei ollut vessoja ja vierailuajat olivat lähes rajattomat. Kun itse tuskaili imetyksen kanssa niin ei ollut kiva, että huonekaverilla lappasi vieraita yhtenään.
Mitä nyt olen Porissa käynyt niin olen saanut sieltä oikein hyvää kohtelua ja en ole muistakaan isoista nyt niin kauheasti huonoa kuullut ainakaan ystäviltäni.
 
Siskoni synnytti Vammalassa muutama vuosi sitten. Piti kovasti paikasta ja suositteli... Ekassa synnytyksessä halusin itsekin Vammalaan, mutta poika syntyi heinäkuussa juuri silloin kun paikka oli kiinni... :\| Päädyin siis TAYSiin. Toisessa synnytyksessä myös TAYS, koska lapsi oli iso ja yliaikainen, tuntui turvallisemmalta. Jos "joudutte" tai muuten päätätte mennä Tampereelle, niin lohdutuksena voin sanoa, että minulla ainakin oli ihan hyvät kokemukset hlökunnasta ym. En tosin joutunut olemaankaan kuin 2-3vrk. Kuitenkin osaaminen huippuluokkaa, jos jotain menisi pieleen. Plussat ja miinukset molemmissa...
 
sädetikku
\heips! koskas "ajattelit" mennä synnyttään? :D . mulla la 4.1., kuulin tänään, et vas menee joulun ajaksi kiinni ja aukee vasta 2.1.2006 :eek: \|O . sanoin terkkarille että : ei käy, olen "tilannut ajan" sinne 1.1.2006 B) . nooh, kunhan ei tarvis tays:iin lähtee...
[/quote]

Hui! Koskahan tuo tauko mahtaa alkaa? Ite esikoisen aikoihin oli pelko etten pääse Vammalaan kun siellä on kesätauko (poika onneks tuli etuajassa) mut entäs sitten nyt? jos meneekin yliaikaiseks... No täytyy toivoa et alkais neiti tulla ulos pikku hiljaa... Mulle kans Taysiin meno vastenmielinen ajatus... Naureskelin Vammalassa synnytystapa-arviossakin et synnytän mieluummin kotona kun menen Tasyiin - lääkäri ei tainnut ymmärtää mun huumorintajua kun kauhuissaan pyysi soittamaan edes jonkun Vamalasta sitten kotiin hoitaan synnytystä :) Enhän toki oikeesti viittis kotona paikkoja sutata...

[/quote]
23.12.2005 KLO 8.00 OTETAAN SISÄÄN VIIMEISET UUDELLEENSYNNYTTÄJÄT JA 2.1.2006 KLO 8.00 VAS AVOINNA JÄLLEEN.
 
Mä kans synnytin vammalassa esikoisen ja mukavaa henkilö kuntaa oli vaikka vuorotkin vaihtu välissä ennen kun esikoinen sit synty eli kätilö vaihtu..Vietin sairaalassa 3päivää ja mukavia olivat henkilö kunta ainakin yrittävät sanoa et äiti tarvii lepoa ja voi ottaa vauvan vähäksi aikaa..Mutta kaikkee ei korosteta tarpeeki..Mutta imetyksen opetti hyvin vaikka ite meinas olla loppu ku sattu niin paljon..
 
indus
kysyit Vammalan sairaalasta. Itsellä kokemus sekä VAS:sta että TAYS:ta. Vammala kaikin puolin hyvä pieni sairaala mutta jos tulee synnytyksessä ongelmia niin apua ei saa siinä ajassa kuin TAYS:ssa. Vammalassa anestesialääkäri ei päivystä eli ei ole sairaalassa illallla ja yöllä esim. jos joudutaan leikkaamaan. Eli jos olet aivan varma , että kaikki menee suunnitelmien mukaan......
 
Mä synnytyin ekan Tayssissa ja toisen Vammalassa viime kesänä ja Vammala oli ehkä sata kertaa parempi paikka, kohtelu oli paljon parempaa ja inhimillisempää ja siellä tunsi että mua oikeesti kuunneltiin enkä ollut vain yksi valittava potilas monien joukossa. Saatiin perhe huone, huoneessa oli oma vessa. Synnytyksessä olleet kätilöt ja lääkäri oli aivan loistavia ja ihanan kannustavia ihmisiä ja osastollakin oli tosi mukava henkilökunta, apua sai aina kun tarvi, mutta jos halus olla rauhassa, niin sai olla rauhassa. JA iso plussa mun mielestä on se että Vammalassa ei sitä lisämaitoa anneta, ellei oikeasti ole pakko, kun taas Tayssissa ainakin meidän esikoiselle annettiin heti ja sitten tuttipullostakin ja kiitos sen, taistelimme aika kauan että imetys lähti sujuun, kun taas tämän kuopuksen kanssa, joka sai alussa vaan pelkkää tissiä, ei koskaan ole ollut ongelmaa imetyksen kanssa ja pulloonkin totutettiin myöhemmin, kun imetys jo sujui ja senkin hän kyllä huolii.
 
sädetikku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 15:36 iidee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 21:32 sädetikku kirjoitti:
koskas "ajattelit" mennä synnyttään? :D . mulla la 4.1
Moi sädetikku,

ties vaikka satuttais samaan aikaan, mulla laskettu aika 6.1.
no sehän voi olla hyvinkin mahdollista ;) !
 
sädetikku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 17:16 sädetikku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 15:36 iidee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 21:32 sädetikku kirjoitti:
koskas "ajattelit" mennä synnyttään? :D . mulla la 4.1
Moi sädetikku,

ties vaikka satuttais samaan aikaan, mulla laskettu aika 6.1.
no sehän voi olla hyvinkin mahdollista ;) !odotatko ensimmäistä? mulla toinen tulossa. en ole huomannut sinua tuolla odottajien-puolella...
 
sädetikku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 17:16 sädetikku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 15:36 iidee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 21:32 sädetikku kirjoitti:
koskas "ajattelit" mennä synnyttään? :D . mulla la 4.1
Moi sädetikku,

ties vaikka satuttais samaan aikaan, mulla laskettu aika 6.1.
no sehän voi olla hyvinkin mahdollista ;) !odotatko ensimmäistä? mulla toinen tulossa. en ole huomannut sinua tuolla odottajien-puolella...
 
iidee

ties vaikka satuttais samaan aikaan, mulla laskettu aika 6.1.


[/quote]
no sehän voi olla hyvinkin mahdollista ;) !odotatko ensimmäistä? mulla toinen tulossa. en ole huomannut sinua tuolla odottajien-puolella...

[/quote]

Joo, ensimmäistä odotan. En ole kirjoitellut palstalle, seuraillut vaan..
Mutta toivotaan nyt kumpikin, etteivät vauvat päätä syntyä juuri VAS:n joulutauon aikaan!
 
diudeli
Ite synnytin (tai tehtiin siis sektio) Vammalan sairaalassa syyskuussa ja ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ruoka hyvää, henkilökunta aivan ihania ja sain aina apua tarvittaessa, kun en heti leikkauksen jälkeen jaksanut hoidella vauvaa itse...enkä saanutkaan nousta petistä leikkauksen jälkeen samana vuorokautena. Kun soitin kelloa, niin heti puolen minuutin sisällä joku tuli katsomaan, mitä asiaa on. Ja sain olla sairaalassa niin kauan kuin halusin...eivät olleet tyrkkimässä mua kotiin. Olin sitten tasan viikon leikkauksen jälkeen. Päinvastoin sanoivat, että älä nyt pidä mitään kiirettä.
 
sädetikku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 19:45 iidee kirjoitti:
ties vaikka satuttais samaan aikaan, mulla laskettu aika 6.1.
no sehän voi olla hyvinkin mahdollista ;) !odotatko ensimmäistä? mulla toinen tulossa. en ole huomannut sinua tuolla odottajien-puolella...

[/quote]

Joo, ensimmäistä odotan. En ole kirjoitellut palstalle, seuraillut vaan..
Mutta toivotaan nyt kumpikin, etteivät vauvat päätä syntyä juuri VAS:n joulutauon aikaan!

[/quote]
täytyy toivoa juu! saako udella, oletko vammalasta vai lähitienoolta? minä lähitienoolta ;)
 
iidee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2005 klo 13:09 sädetikku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2005 klo 19:45 iidee kirjoitti:
ties vaikka satuttais samaan aikaan, mulla laskettu aika 6.1.

Joo, ensimmäistä odotan. En ole kirjoitellut palstalle, seuraillut vaan..
Mutta toivotaan nyt kumpikin, etteivät vauvat päätä syntyä juuri VAS:n joulutauon aikaan!
täytyy toivoa juu! saako udella, oletko vammalasta vai lähitienoolta? minä lähitienoolta ;)
Lähitienoolta minäkin. Semmoisen reilun puolen tunnin ajomatkan päästä.
 
-Tumpula-
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2005 klo 22:03 indus kirjoitti:
Eli jos olet aivan varma , että kaikki menee suunnitelmien mukaan......
Siinähän se ongelma on että kaikki ei välttämättä mene... Mulla raskaus sujui täydellisesti mutta synnytys oli silti katastrofi ja päättyi hätäsektioon. Onneksi satuin synnyttämään VASin kesäsulun aikaan joten olin Taysissa. Synnytin sunnuntaina joten anestesialääkäri ei varmastikaan olisi paikalla ollut. Tutustumiskäynnillä sanottiin että vartissa hänet saadaan aina viimeistään paikalle mutta mun synnytyksessä se vartti olisi tarkoittanut pojalle vähintään vammautumista.
 
indus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2005 klo 23:07 -Tumpula- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2005 klo 22:03 indus kirjoitti:
Eli jos olet aivan varma , että kaikki menee suunnitelmien mukaan......
Siinähän se ongelma on että kaikki ei välttämättä mene... Mulla raskaus sujui täydellisesti mutta synnytys oli silti katastrofi ja päättyi hätäsektioon. Onneksi satuin synnyttämään VASin kesäsulun aikaan joten olin Taysissa. Synnytin sunnuntaina joten anestesialääkäri ei varmastikaan olisi paikalla ollut. Tutustumiskäynnillä sanottiin että vartissa hänet saadaan aina viimeistään paikalle mutta mun synnytyksessä se vartti olisi tarkoittanut pojalle vähintään vammautumista.
Vartti on liian pitkä aika hätäsektioon ja nimenomaan niissä tilanteissa ei apua ole saatavilla. Sen on tapahduttava muutamassa korkeintaan viidessä minuutissa.
 
sädetikku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 21:45 indus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2005 klo 23:07 -Tumpula- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2005 klo 22:03 indus kirjoitti:
Eli jos olet aivan varma , että kaikki menee suunnitelmien mukaan......
Siinähän se ongelma on että kaikki ei välttämättä mene... Mulla raskaus sujui täydellisesti mutta synnytys oli silti katastrofi ja päättyi hätäsektioon. Onneksi satuin synnyttämään VASin kesäsulun aikaan joten olin Taysissa. Synnytin sunnuntaina joten anestesialääkäri ei varmastikaan olisi paikalla ollut. Tutustumiskäynnillä sanottiin että vartissa hänet saadaan aina viimeistään paikalle mutta mun synnytyksessä se vartti olisi tarkoittanut pojalle vähintään vammautumista.
Vartti on liian pitkä aika hätäsektioon ja nimenomaan niissä tilanteissa ei apua ole saatavilla. Sen on tapahduttava muutamassa korkeintaan viidessä minuutissa.
mulle sanottiin, et valmiusaika on puoltuntii...mut siitähän on jo melkein neljä vuotta aikaa...
 

Yhteistyössä