VANHA Turun seudun mammat ja mahat 2009

Tänää lähen si kärrää noit muksui Saloon muutamaks päiväks hoitoon ni sais se synnytys alkaa parin päivän sisäl :D Tuskimpa alkaa.
Tää älytö turvotus alkaa vaa vähä tökkii ku sormet ja jalanpohjat särkee. En muist et tällast edellisis raskauksis ois ollu.
Ja sit on pitkään jo ollu kummastki kantapääst puolet puuduksis :eek:

Mua vähä tos synnytykses jännittää tietty ny se et kaik menee si kans hyvi mut se kans et minkä näköne mahtaa olla ku nyt on eri miäs täl vauval. Eihä vauva tietty välttämät muistuta sisaruksiaan ollenkaa.
JeJa 39+5
 
Huomenta :wave:

Aamupahaolo on tehnyt näemmä come backin. Vieläkään en o oksentanu kertaakaan, mut aika öklö olo aamuisin :x Mä alan olla jo huolissani kun mun ei tee enää kahvia aamusin mieli: mulle kun se aamukahvi on aina ollu ihan pakollinen, vaik en muuten kahvia kauheesti juokaan.

tinni no joo... ei mul nyt ihan hirveesti oo väliä vieraitten määrällä. Mun mielestä on vaan mukava pitää noita kutsuja =) Nytkin pidän sen takia, et oltiin kipeinä kun kaverilla oli kutsut ja haluun nähdä noi vaatteet livenä. Ja sitä paitsi: siin on kans se, että jos tulis 11 vierasta lapsineen... :whistle: Olis aikamoinen vilinä täällä :D

Niin ja JeJalle toivotaan tietysti, että synnytys alkais!!! Olishan se jo aika vähitellen :)
 
Ihan ulkona siitä missä täällä mennään, mutta ainakin paljon tullut uusia. Saikulle jäännin jälkeen on ollut vähän ongelmia päästä koneelle. Jatkanpa lueskelua etusivuille päin.

Rosehip: missä neuvolassa käyt? mulla oli kans aika kovakourainen lekuri ekalla kerralla ja sen jälkeen sanoin terkalle et sen luokse en enää mee niin sitten oon muut kerrat käynyt toisella lääkärillä :)

Inkaliina ja AnniAapeli 34+6
 
Rosehipin lekuri kuulostaa ihan brahen neuvolan maanantailekurilta.
Muuten oon hällä käynyt kun ei mitään ongelmia/kysymyksiä ole ollut, iki-ihanalle terkalle kuitenkin ilmoitin, että jälkitarkastukseen en tuolle mene. En taida olla ainut joka on asiasta valittanut. Terkka kun yrittää aina jälkeenkin udella että kaikki meni varmasti hyvin.

Täällä LA 25.2. lähestyy kovaa vauhtia, mutta vielä on vointi ollut hyvä. Miehelläkin alkaa stressi vähetä, joten kohta olisi hyvä aika!
 
Ninniliina :wave: Mua vois kiinnostaa toi Me&I, näytti tosi ihanuuksille!! :D

) .) Kuulin tänään että meidän seminaari-istunnot, jotka piti olla sillä viikolla, ku mulla on LA, siirtyikin viikkoa aiemmaksi! :D Jee, se heti lisää todennäköisyyttä että voisin saada ne istuttua!! :D :D :D Jee, motivaatio kasvoi huomattavasti! :)

Laala ja Punkero rv31+1
 
Mulla on muuten ihan järjetön huoli siitä (ja tää on sit älytöntä ittensä stressaamista), että miten parketti kestää lapsivettä? Mä oon aivan varma, että kaik vedet tulee just keskelle olkkarin uutta, just laitettua parkettia ja se menee ihan pilalle saman tien. :ashamed: Taidan sit asua vikat viikot kylppärissä, jos keretään muuttamaan, ihan varmuuden vuoksi. :LOL: Mitäköhän sanoisivat valmistajan asiakaspalvelussa, jos soittais ja kysyis, että miten se kestää? :saint:

Ninniliina, ei tollai saa sanoa, ettei olis paljoa enää jäljellä... rupesin oikein laskemaan ja nyt kauhistuttaa! Oikeesti enää 6 ja ½ viikkoa laskettuun aikaan. Eihän se oo mitään! Aaapuuva. Mihin se kaikki aika meni? :LOL:

Kivan näköisiä noi Me&I tuotteet, mutta eipä taida rahavarat riittää tällä hetkellä, vaikka tietysti aina uteliaana miettii että ketäs te kaikki ootte ja ana kyttäilee mahakkaita tuolla, että onkohan toi joku täältä... että ihan pelkkää uteliaisuuttani en lähde Ninniliinaa bongaamaan. :D
Just maksoin putkimiehen laskun, ja se kallis parketti, jonka kumminkin siis tuhoan, on visalla ja laskut odottaa tossa... loppuis nyt toi rakennushomma, niin normalisoituisi tää rahankäyttökin. Ja olis mies joskus kotona. :(

ventti + viuhti 33+2
 
Päivittelin etusivua, kaivoin muutaman vanhan kävijän tuolta: aika poikavoittoiselta näyttää tällä hetkellä syntyneiden jengi. Mangustin kuulumisia odotellaan, toivottavasti kaikki on hyvin. Ja katsotaan tulisko Sinituulelta ja JeJalta vähän tyttövoimaa listalle nyt sit tässä lähiaikoina. :D
 
Ei tiä yhtää kumpi on tulos eikä oo ees mitää oloo kummastakaa mut jos sitä tyttövoimaa sais sit tuatuu tänne :xmas:

Nyt on muksut viety mutsin lua lauantaihin asti ja saa oikee levätä rauhas kerranki ennenku on sit enempi noit muksui.

Just tonne helmipuolel kirjotin et ku sanotaa et siemenneste auttais muka pistää käyntiin ni annoin sit miähel pesää mut ei se mitää auttanu :/
Turhaa ja tylsää touhuu muutenki ku nii pal tulee kaikenlaist lientä :x iha hirveest koko ajan ni on nii yliliukast ja sit on toi alapää nii turvonnu et meinasin et mahtaaks miäs päästä läpi ollenkaa jos on turvonnu kii :xmas:

Ollaa vaa katottu koko ilta lehvoi ja vedetty iha liikaa karkkii ja ny äklöttää sit. Täytyy pungertaa takas sohval puhisemaa.
JeJa 39+5
 
Hehe, ventti, oishan se harmi jos parketti menisi pilalle... sun täytyy kulkea vaikka pyyhe käsipuolessa koko ajan että saat äkkiä pelastettua tilanteen jos tuollainen vahinko käy! Mutta voi käydä niin kuin mulle, että lapsivedet ei menneet millään. Vasta kun vauva tuli ulos, vedetkin rojahti kätilön syliin. Oli niin laskeutunut tulpaksi siihen, että kalvojen puhkaisullakaan ei ollut käytännössä mitään merkitystä. Jännä nähdä meneekö tämän uuden vauvan kanssa samalla tavalla - vaikea ainakaan kuvitella, että ne vedet yhtäkkiä menisi. Mutta onneksi meillä on vaan laminaatti! :D
 
Linea negra löytyy täältä haaleena. :wave: :D

Ventti mitä oon käsittäny, niin lapsivedet ei voi mennä esim seisaaltaan, koska siinä asennossa vauvan pää painaa kohdunsuuta ja on ikään kuin "tulppana"... Mut sen sijaan ne usein menee sängyssä... kun äiti on vaakatasossa, niin vauvan pää ei painakaan niin.... Joten parkettien sijaan mä ainaki pelkään että viel pilaan meidän patjat. :LOL: (Rupeen kohta nukkuu joku muovifrotee alla! :LOL: ) Plus et eiköhän teidän parketti kestä, suurin osa niistä vesistä varmaan imeytyy sun housuihin ja loput ehditkin siivota jos kovasti koet sille tarvetta. ;) Ei sitä vettä nyt kuitenkaan oo ihan hirvittäviä määriä. :D

) .) Oliskohan se Punkero nyt vihdoinki kääntymässä pää alaspäin... kun eilen illalla tuli sellasia potkuja, että ilmeisesti kantapäätä kuljetti tossa mun navan yläpuolella. Mieskin katto silmät pyöreenä, ku näytti niin alienilta. :LOL: Jotenki päin se ainakin on siirtyny, koska kyljet ei oo enää niin tukalan tuntuiset, ja nyt tuntuu jotain hipsuttelua tuolta häpyluunki suunnilta (siis parhaillaan. :D )... No, ainakin toivotaan niin. Tosi vaikeeta kyl arvioida yleensäki et miten päin hän on, aika akrobaatti taitaa meidän pieni olla. Äitiinsä tulossa pikku marakatti.

Laala ja Punkero rv31+2
 
Linea negra tuli itel muistaakseni puales välis raskaut ja on sen jälkee pidentyny ja tummentunu ja on nyt tissien alapualel ja tumma. Toosi nätti :xmas:

Mut iho on kyl tummentunu tosi pal. Miäs just yks päivä katto mun tissei ja sano et ne on iha mustat ku on nii pal tummentunu :xmas: kyl ne itteasis onki melkosen ruskeet ja naamas sama juttu.

Tänää olis sit hammaslääkäri ja neuvola perään. Toivottavast jaksaa vaa maata hammaslääkäril ku ois pitkä käynti.

JeJa 39+6
 
Inkaliina ja Sannatus, nimenomaan Brahen neukkulassa käyn. Tuo mun lääkäri tais olla torstaipäivänä, mutta ehkä siellä on sitten enemmänkin noita kovakouraisia yksilöitä... Oli kyllä epämiellyttävä käynti. Se Medisonarin herra oli ihan toista maata.

Hehee, mäkin oon miettinyt tota lapsivesien menoa jo kauan ennen kuin ees olin raskaana. :D En oikeestaan yhtään tiedä, mitä se käytännössä on, mutta jotenkin mä nään itseni ostoksilla jossain marketissa, kun yhtäkkiä jalkojen välistä alkaa lorista vettä ja sit kaikki kattoo, että mitä hittoo toi lorottelee. Oon varmaan kattonu liikaa leffoja tai jotain. ;) Joku tais kertoo olleensa uimassa lasketun ajan due datena.. Voiks lapsivesi mennä sinne uima-altaaseen ja huomaisko sitä edes, kun märkää on joka tapauksessa? Sori, mun kysymykset on välillä ehkä maailman hölmöimpiä ja lapsellisimpia. :D

Se nt-ultra on jo ens tiistaina! Mä en oo ikinä käynyt tuolla kaupunginsairaalalla, joten saa nähdä löytyykö sieltä oikeat paikat... Pitänee lähteä hyvissä ajoin samoilemaan. Niin ja tiistaina kerrotaan sitten molempien perheille vauvelista. Äiti on odotellu lapsenlapsiuutisia jo monta vuotta ja varmaan hyppää voltin ilosta, kun kuulee.. Ja mua itkettää ajatuskin kertoa sille!
 
Mun piti olla oikeen tehokas koululainen ja tehä yhtä verkkokurssia tänään... No: tarviin näemmä kirjan sitä varten, mutta kun kumpaakaan niistä opuksista ei ole MISSÄÄN Turun kirjastossa :headwall: Ja korkeakoulujen tietokannoissa näyttää olevan just sopivasti käyttökatko joka jatkunee huomennakin, jee...

Kyl sinne kutsuille saa ihan muuten vaankin tulla :D Se myyjä on tosi kiva, eikä ole todellakaan mikään sellanen "pakko ostaa" - meininki. Että jos sulla Ventti ei ole muuta tekemistä, niin tervetuloa vaan :wave:

Lapsivedestä mul on menny aina vasta kun on puhkastu kalvot ja viimeks kielsin, ettei saanu puhkasta kun ihan loppusenteillä kun sen jälkeen mulla tulee supparit ihan taukoomatta niin et toinen alkaa ennenkun edellinen loppuu.
Mut jos teil menee vedet kotona, niin muistakaa oikeesti putsata se lattia :attn: Se on meinaa sellasta liisteriä se lapsivesi, että se voi olla vaikee putsata jälkikäteen. Mutta ei se lattia nyt siitä holahduksesta pilalle mene, että älkää huoliko.
rosehip kyllä sen huomaa, vaik ois vedessäkin kun sitä lämmintä nestettä alkaa valumaan.

Linea negraa ei o näkyny vielä. Muistaakseni aiemmin tullu myöhemmässä vaiheessa vasta
 
rosehip, kiva et jollain muullakin on lapsivesiongelmia, en ole ainoa. :D Ja kiitos laala ja pinkeärouva järjen äänestä, yritän ajatella järjellä, se ei vaan aina ihan onnistu. :p Enhän mä edes tiedä ehditäänkö muuttaa sinne parkettien päälle ennen viuhdin tuloa, vaikka nyt ihan hyvältä näyttääkin.

Rosehip, mä käskin meidän äitin istua alas ensin... se on kans jo kauan kysellyt, niin piti varmistaa ettei se kupsahda kumoon. Sanoi sit vaan, että VIHDOINKIN! Ja nyt se soittelee suunnilleen joka toinen päivä, katsotaas kuinka usein se soittaa tossa muutaman viikon kuluttua kun h-hetki lähenee :eek:.

Niin, ja sinne kaupunginsairaalalle ei sit ainakaan autoa kauheen helpolla aina saa, et kannattaa varata hiukan aikaa. Me oltiin viimetipassa, ja meinattiin myöhästyä. Aika sekava paikka se on mun mielestä, mutta sieltä luolavuorentien puolelta kun menee ihan sinne mäen päälle (varo liukkautta!) 'pääovesta' niin se on ihan siinä, ja neuvontakin löytyy oven vierestä, sitä me kysyttiin kun oltiin ihan pihalla. no joo, suuntavaistottoman tien neuvomista ei kyl kannata välttämättä kuunnella... :ashamed: :saint:

(.) ihan alavatsa alkaa olla kovilla kävellessä, taitaa maha painaa jo sen verran + se on aika alhaalla. Eilen olin asioilla ja kävelin tuolla keskustan tienoilla ja oli kyl aivan täyttä tuskaa, köpöttelin sit vaan rauhassa, niin selvisin sentään. Ei kyl kivaa. Milläköhän keinolla pääsen ma-aamuna bussille ajoissa, kun ei viittis varmuuden vuoks lähteä vielä puol kuudelta kävelemään? :(

Jaa niin juu, linea negraa ei näy laisinkaan. Sen sijaan mulla kasvaa turkki, semmosta nukkaa on kasvanut varsinkin mahaan, mutta myös muualle. Ihan vaaleaa, lyhyttä ja pehmeää. Talviturkki. :)

ventti + viuhti 33+3
 
Ventti niin et välttämättä ehdi edes sinne parketeille... Itelle tuli jotenki APUA TÄÄ ON TOTTA -fiilis, kun eka tuolta meidän huhtikuisten pinosta syntyi... :eek: Sillähän oli LA melkeen viikko mun jälkeen...
 
Ninniliina, toi sun viestis ei ollenkaan näkynyt mulla päivällä! Outoa... :eek: Mitä kirjoja tarttisit? Laita tänne vaan nimiä, ties vaikka löytyis hyllystä tai töistä... Täytyy ens viikolla vielä kattella sitä kutsuasiaa, ei mulla mitään suunnitelmia ole, mutta täytyy nyt varmistaa ukoltakin, jos viittin. Mulla on mennyt niin pahasti käämit sen kans viime päivinä. Ymmärrän kyl, et hän on väsynyt ja kaikkee kun tekee päivätyön lisäks raksahommia, mutta kyl saakeli sentään vois hiukan miettiä mitä ja miten puhuu toiselle, eikä tarttis mulle vaan kiukutella ja purkaa. Kaikkee muuta se kerkee tekemään, mutta mun kans jutteleminen on sit aina liikaa, ei o kivaa kun itte on tääl yksinään kotona ensin päivän ja olis kiva sitäkin joskus nähdä. Sit mun tarttis vaan arvata hänen ajatuksensa, ja jos en arvaa, niin sit se kiukuttelee. Ja senhän arvaa mikä on hormonimyrskyisen raskaana olevan naisen reaktio suunnilleen kaikkeen: :'( Enkä aina jaksa olla selittämässä mikä nyt tuli, kyl hiukan vois koittaa ittekki päätellä...

Huh, ja sit loppui pahin purkaus. Pahoittelen. :) Menenpä laittamaan herralle sapuskan valmiiks saataville jo nyt, on yks asia vähemmän mistä voi valittaa, vaikkei se vielä pariin tuntiin ainakaan kyl kotiin tule.

Laala, sama vika, kyl alkaa tajuamaan, ettei tässä tosiaan mene enää ku yks hujaus niin on huhtikuu, puhumattakaan jos jo maaliskuulla tulee asukeilla kiire ulos! Täällä kämpässä meillä oliskin hyperlaadukkaat ;) muovimatot, siihen vois hyvin lorauttaa vedet. :D

ventti + viuhti yhä 33+3
 
Ventti, tuo on just parisuhteessa "parasta", että oletetaan että toinen pystyy ajatuksetkin lukemaan... meillä se olen valitettavasti minä joka sitä vaatii. No, kyllä sen joskus muistaa, että se on kohtuutonta :/ :headwall: Raskaus ja rakentaminen on kyllä varmaan hurjimpia yhdistelmiä, mutta molemmat taatusti ihmeen palkitsevia!! =)

Minähän se olin joka uiskenteli laskettuna päivänäkin vielä, ja ei kyllä tosiaan mielessäkään käynyt että ne vedet olisi voineet sinne altaaseen hulahtaa. Ihmeen huolettomana sitä onkin elänyt... Tuo mitä Ninniliina sanoit niistä kalvojen puhkaisuista oli mielenkiintoista, koska mulla kävi samalla tavoin - supistukset meni ihan tolkuttomiksi, ja tajuan sen vasta nyt oikeastaan, että niillä asioillahan oli selvä yhteys. Mutta mitä jos niitä kalvoja ei olisi ollenkaan puhkaistu, kun mulla kesti se touhu hyvän aikaa muutenkin? Täytyy kysellä asiasta. Neuvolan täti ei vaan ole kätilö, se ei ehkä tiedäkään tai ei ole kokemusta. Se "oikea" täti olisi, tämä on viransijainen. Ihan ok, mutta jotenkin luotin siihen Kätilöön suuresti.

Rupesin tuossa miettimään, että koskahan sitä lääkäriin pääsee. Milloin teillä on ollut? Mulla on kohta 19 viikkoa täynnä eikä ole vielä vihjattukaan siihen suuntaan. Toki oli np-ultra ja siinä käytiin syvissäkin sopukoissa... ja ensi tiistaina rakenneultra jeeeee!!
 
pinkeärouva mul on lääkärikäyntei ollu vaa tasan kaks kertaa. Iha alus ja iha lopus. Uudelleensynnyttäjil ei kuulemma ainakaa tääl oo enempää mut enssynnyttäjil on se 3krt.

Eile oli sit neuvola taas ja kaik oli ok. Turvoksis oon ja paino vaa lisääntyy :D
Jos ei kuulemma oo syntyny 6.3 mennes ni siihe päivään saa sit TYKSist ajan eli 2 viikon pääst. Sais ny aikasemmi tulla ettei tartte käynnistellä.

Tänää olis sit SE päivä ja yhtää supistust ei oo tullu koko raskausaikana(no ehkä kerran) |O se alkaa sit varmaa kerral ja kovi.

JeJa 40+0! :heart:
 
Meillä oli ihana kakkosultra tänään, taas kaikki pisteet Kaarinan terkkarin ultraajalle!! Muksu oli voimissaan ja sukupuolikin löytyi:)

Onks teillä muilla odottajilla luomet lisääntyneet raskauden aikana? Miusta tuntuu, että varsinkin kaulan alueelle on tullut paljon pikkuisia luomia- samoin on leukaan tullut ihmeellisia valkoisia "partahaivenia":) Hormoonit sekoilee vissiin:)

t.Iiris ja pikkuinen 21+2
 
Ootteko käyny Myllyssä? Siellä se Bobo lopettaa joten huomisen on enää auki, kaikki loput on -70%... Me käytiin hakemassa pari ihanuutta Punkerolle. :D Hintaa ostoksille olis normaalitilassa tullu 70? mut nyt ostokset makso vaan 21?. Harmi vaan, Bobo oli mun yks suosikkiliike, ihan noin siskon tyttöjäkin ajatellen... :/

).) Tänään uitu taas 600m ja Punkero villikoi Ulpukan saunassa. :LOL:

Laala ja Punkero rv31+3
 
LUOMIEN LISÄÄNTYMIST en oo huamannu mut "maksaläiskii" tai jotain tummii fläkei on tullu naamaan ja rintoihin iha muutaman päivän sisäl ja tuntuu vaa leviivän. Nehän toivottavast lähtee sit tai haalenee ainaki ku raskaus on ohi.
Maha on täynnä haituvaa et sinne ainaki karvotus on lisääntyny. Sitä tuntee ittes nii nätiks kaikkien läiskien ja karvojen kaa :D

Tarttee tänää taas lähtee Saloon hakee mukuloi takas himaan ja ei se vauva sit syntyny sinä aikana ku muksut oli pois, hitto ku ois ollu hyvä sauma.

JeJa 40+1
 
Nostellaas hiukan pinkkaa...

Eilen oltiin 80-vuotispäivillä, oli ihan kivaa olla koko päivä samassa paikassa miehen kans todella pitkästä aikaa. :D Takas ajaessa oli ihan kamala lumipyry, hyvä kun tien näki, mutta päästiin turvallisesti kotiin asti. Nyt tässä yritän saada kämppää taas hiukan siistittyä ja väännän hiukan töitä huomiseks, ens viikolla sit vika täys työviikko edessä ja taas työpaikalla ravaamista edessä.

Leitör!

ventti + viuhti 33+6
...huomenna sit jo 34 viikkoa täys, jaiks.
 
:wave:

Käynnistys yritys tiistaina epäonnistui ja palasin kotiin ilman lopputulosta.
Kuitenkin sain lupauksen että kun kohdunsuun tilanne on kypsä niin kalvot puhkaistaan. Huomena menen neuvolaan ja uusi lähete Tyksiin ja katotaan joko tilanne ois sellainen että kalvot vois puhkaista.

Sinituuli 40+2
 

Yhteistyössä