Vanhanajan poikaviiva..

Lueskelin tuossa juuri keskustelua siitä miten se syke nyt kertoikaan sukupuolen. Meidän pojalla on ollu korkea syke koko raskauden siinä140-150, joten tyttö pitäisi siis sen perusteella olla tulossa, mutta ei, kyllä se on poika. Mutta neuvolassa otin esille pigmenttiviivan joka ulottuu minulla melkein rintojen korkeudelle. Täti siellä kertoi, että se on vanhan kansan poikaviiva. Siihen ennustukseen olisi siis luottamista. Kyselin kuitenkin muutamilta ystäviltä asiasta ja todellakin, ne joiden viiva ylettyi navan yläpuolelle olivat saaneet pojan ja alapuolelle ulottuva viiva oli taas ollut tyttöä odotellessa. Itse olen viikoilla 35+5 ja pigmenttiviiva on näkynyt melkein alusta saakka. Onko kukaan muu kuullut tästä ennustusviivasta?
 
Kuultu on täälläkin juuri näin.
Linea negrahan tuo kai on oikealta nimeltään.

Mulla myös ollut loppuraskauden ajan näkyvissä ja reippaasti menee yli navan. Poika on tulossa (toivottavasti pian). :p

Rhea rv 39+3
 
Olen kuullut poikaviivaksi sita kutsuttavan. Sen ilmestymiseen kylla taitaa vaikuttaa pigmentin maara ja se onko odottava aiti saanut aurinkoa. mulla on kaksi poikaa ja kummaltakaan ei sitten minkaanlaista viivaa vaikken kovin vaalea olekaan. Sykkeista sen verran etta niissa on todistettu olevan jotain peraa muttei niin paljon etta sen perusteella voi mitaan paatella. Esikoiselta oli jatkuvasti sykkeet 160 ja kakkoselta 145. Nyt on menossa kolmosen kanssa rv 20 ja sykkeet 160 eika taaskaan viivaa. En kylla tieda kumpi on tulossa tallakertaa.
 
Minulla oli viime raskaudessa Linea Negra yli navan -> tyttö.
Nyt menossa viiko 27 eikä ainakaan vielä ole Linea Negraa ilmestynyt ja poikaa 99% varmuudella odotellaan. =)
Sykkeet kyllä oli tytöstä korkeammat ainakin tähän mennessä.. ;)
 
Mulla löytyy mahasta linea negra joka ulottuu melkein rintoihin saakka. Aikaisemmissa ultrissa masukkia on pojaksi sanottu, mutta rakenneultran mukaan tyttö olisi tulossa :)
Sykkeet on olleet +150 kokoajan.

Adrian ja Kuuno 21+0
 
minulla ensimmäistä odottaessa viiva jäi navan alapuolelle ja poika oli. Toiselta viiva jäi myös navan alapuolelle ja tyttö tuli ( ja tuo viiva siksi koska raskauduin kuukaus pojan menetyksen jälkeen, jolloin viiva ei ehtiny lähteä pois. Eli siis sama viiva oli ilmeisesti kyseessä ). Nyt odotan kolmatta eikä viivaa ole ja tyttö tulossa
 
Mulla on kolmessa edellisessä odotuksessa ollut tuo "kuuluisa" viiva, linea negra. Viiva tuli vaikka odotin tyttöä tai poikaa. Itse en usko viivan tarkoittavan poikaa (ainakaan mun kohdalla), vaan uskon, että tässä neljännessäkin odotuksessa tuo viiva ilmestyy jossain vaiheessa, oli sitten tyttö tai poika!
 
Mulla ei koko viivaa näkynyt edes vielä viikoilla 25 ja nyt on sitten tullut ja menee kyllä navan ylikin. Ja kahteen kertaan on ultrattu, viimeksi keskiviikkona ja tyttö pitäisi suurella varmuudella olla tulossa. Kovin olivat lääkärit ainakin tästä vakuuttuneet.

katrinainen ja kirppunen 30+3
 
Perussyketaso koko raskauden 125-135 paikkeilla ja tumma viiva ihan alhaalta rintoihin asti ja tyttö se kuitenkin syntyi eli eipä ainakaan aina nämä pidä paikkansa.

Kaikki muutkin kuulemani sukupuoleen liittyvät uskomukset ennustivat meille kovin poikaa, samoin lähes kaikki ketkä sukupuolta ylipäänsä veikkasivat ja näiden kaikkien yhteissummana aloin itsekin vähitellen uskoa, että poika olisi tulossa. Ainoastaan aina ultrien jälkeen tuli hetkeksi tyttöolo, en tiedä miksi.

Jollain synnytysosastollahan olivat tehneet ihan vain omasta mielenkiinnosta tutkimusta siitä miten vanhankansan erilaiset uskomukset oikeasti pätivät ja ainoastaan tuo linea negra oli sellainen, jossa oli jotain perää. Se, että viiva ulottuu rintoihin asti ei kuitenkaan tehnyt poikaa yhtään todennäköisemmäksi, mutta mikäli viiva teki navan kohdalla jonkinlaisen mutkan niin tuolloin syntyvä vauva oli todennäköisemmin poika kuin tyttö.
 
Hmm... mulla on tuo viiva näkynyt mahassa ihan lapsesta saakka, ja pientä kiusoittelua olen siitä vanhemmilta naisilta saanut... joko olen ollut syntymästä saakka piiloraskaana, tai sitten täytyy olla puppua...
 
Mulla linea negra oli rintoihin saakka ja tyttö syntyi. Sykkeet oli koko raskauden ajan korkeat 150-165 eli ne piti paikkansa. Sanotaan että kun närästää paljon niin vauvalla on tukka päässä ja niin oli meilläkin =) närästys muuten loppui kun seinään kun supparit oli n.5 minsan välein.
Väittävät että poika maha on edessä ja tyttö masu näkyy takaapäinkin, mulla ei näkynyt takaa että oisin edes raskaana eli ei pitänyt paikkansa......
 

Yhteistyössä