Vanhemmat kotona työttömänä, lapset hoidossa

Eli vanhemmat on kotona, eivät tee mitään eivätkä halua tehdä ikinä töitä. Ikää vanhemmilla on 25-35 vuotta. Ei ammattia, ei opiskelupaikkaa, ei työkokemusta. Lapset käyvät hoidossa 5 kertaa viikossa, kerralla sen 6 h päivässä että vanhemmat saavat omaa aikaa.


Mitä mieltä olette?
 
paremminvointiyhteiskunta
Eli vanhemmat on kotona, eivät tee mitään eivätkä halua tehdä ikinä töitä. Ikää vanhemmilla on 25-35 vuotta. Ei ammattia, ei opiskelupaikkaa, ei työkokemusta. Lapset käyvät hoidossa 5 kertaa viikossa, kerralla sen 6 h päivässä että vanhemmat saavat omaa aikaa.


Mitä mieltä olette?
Tähän yhteiskunta kannustaa ihmisiä, eli kai tämä on sitten sitä paremminvointiyhteiskuntaa.
 
No,
juu,tiedän yhden perheen. Lapsi laitettiin pk:hon alle 3v. ja 5 x 7h. /vko,lomaa lapsella max. 5 viikkoa vuodessa. Kipeänäkin tuodaan hoitoon ja vähintään toinen vanhenpi kotona.
 
hmph
Puhutkohan mieheni veljen perheestä?


Molemmat lapset alle 1,5v 'sijoitettu' päiväkotiin täyspäiväisiksi että saavat edes ruoan ja jotain virikettä olemiseensa. Vanhimman kohdalla tämä tarkoitti siis ihan kävelemään/liikkumaan opettelua, makuuttivat sitteriin sidottuna ja vaunuissa SELÄLLÄÄN MAATEN vielä reippaasti yli 1v ikäisenä. Nuorempi kai pantiinkin jo alle 1v sinne päikkyyn ettei kävis samoin.

Ja mä en suoraan sanottuna ymmärrä en, eikö olis lapsille ollut parempi päästä sijaisperheeseen tmv kasvamaan ja kehittymään? Viikonloput ovat joka tapauksessa aina hoidossa jossain että vanhemmat pääsee viihteelle ja rentoutumaan. Mutta tukitoimia tukitoimien perään, kalliksihan ne huostaanotot tietty tulee..
 
nooh
minä olen yks perkele näiden mammojen mukaan kun hoidan itse omat muksuni työttömänä, koska huijaan heidän mukaansa liiton rahat. en huijaisi jos veisin lapset hoitoon. herttilei, paljon helpommallahan mä pääsisin kun veisin hoitoon, saisin olla ja lekotella vaan päivät pitkät. *haaveilee*
 
"vieras"
Lasten parhaaksi, voi olla lastensuojelun tukitoimi. Toivottavasti lapset saavat viikonloppuisin ruokaa.
Hohhoi..
Meillä sossut painostivat laittamaan lapsen päiväkotiin lastensuojelun tukitoimena äidin(hoidossa olevan)masennuksen vuoksi.
Olemme ihan normaali perhe,lapsesta huolehditaan kuten kuuluukin.
Aina on puhtaat vaatteet päällä ja ruokaa silloinkun kuuluu, illat pelailemme ja touhuamme yhdessä.
Huolehditaan kodista ja lapsella on virikkeitä,leluja ja harrastuksia.
Emme ole lastensuojelun asiakkaitakaan enää.
Lapsi on pk.ssa koska sos.työntekijä oli huolissaan mahdollisesta jaksamisestani jos lapsi kotona ja koska mielestänsä lapsi niin iso että tarvitsee kavereiden seuraa päivisin(mikä toki tottakin).
 
nojoo
Mua ärsyttää tuollaiset ihmiset ihan suoraan sanottuna. Me maksamme heidän kotona makaamisensa. Mutta tietysti lapsille hyvä, että heillä on päivän mittaan kunnon ruokaa ja huolenpitoa.
 

Yhteistyössä