"Vanhempi" lapsi sijaislapseksi (n.10v)?

Hei!
Löytyykö linjoilta ketään joka olisi saanut sijaislapseksi n. 10 v. lapsen?
En mistään löydä keskusteluja tästä ja meille ehkä tällanen 10 v. poika olisi tulossa. Kyseessa miehen siskon muksu.
Lähinnä mietityttää miten saa suhteen luotua vanhempaan lapseen. Toisaalta tuntuu ettei ongelmaa tulisi, mutta toisaalta pelottaa hirveesti että mitä jos laps ei koskaan alkaisikaan tuntua ns.omalta. Ja tiedän jo valmiiksi että jos sijaisperheeksi hälle ryhdytään niin tää muksu tulis meillä olee niin kauan että muuttaa sitten joskus omilleen.
 
No, eihän sen sijaislapsen pidäkään tuntua " omalta " tavallaan.. Toki on hyvä että sijaislapseen suhtautuu kuin omaansa, eikä kohtele kuin vierasta..
Minut on aikoinaan sijoitettu sijaisperheeseen 12-vuotiaana, enkä itse pitänyt sitä ongelmana, myös minua vanhempia sijoitettiin sinne.
Sinun tilanteessasi tietysti etu ( tai haitta ) on vielä se, että lapsi on ennestään tuttu, eikä vaan joku 10-vuotias.
 
Just se että haluan että periaatteessa tuntuu omalta. KOska haluan että omilla ja vierailla on samat oikeudet ja säännöt sun muut. Juurikin se etä tää muksu ei ois vieras, vaan meidän perheen jäsen. Pää niin täynnä ajatuksia että tuntuu ettei mitään järjellistä pysty kirjottaa.
Hirmunen auttamisen halu kyllä on.
 
Mullehan tuli kesällä hyvinkin yllättäen veljen tenavat, 10-vuotias tyttö ja 8-vuotias poika. Aina oltu hyvin tiiviisti tekemisissä niin oli itsestään selvää et tännehän ne tulee. Omia lapsia mulla ei ole eikä varmaan tulekaan, mutta missään nimessä ei tulis mieleenkään että nuo minun olisivat. Ja todennäköisesti kyllä pysyvät siihen saakka, että omilleen joskus muuttavat.
 
Vaikea selittää mitä tarkotan tolla "omalla". tiedän todellakin että lapsella on oma äiti jne. mutta no joo.. en siis todella osaa selittää mitä tarkoitan. joka tapauksessa haluan että lapsesta tulee täysivaltainen perheen jäsen.
Kyllä tätä on nyt käännetty niin kauan että varmastikin koitetaan josko poika saatas, siispä pojan äidille soittelemaan. Niin rakas hän meille on, että en usko että tulee mitään ongelmia.
 

Yhteistyössä