Vanhempien kohtuuttomat odotukset asunnosta :/

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ollaan ostamassa ensiasuntoa mieheni kanssa ja nyt kyrsii...Meillä ei ole mitkään huimat tulot ja ensimmäinen lapsikin on tulossa. Omien vanhempien ja sukulaisten, jopa tuttujen suunnalta tulee kauhea painostus, että "kai te muutatte nyt omakotitaloon". Juu ei olla sellaista ajateltu, kun ei ole välttämättä varaa. Seuraava kysymys onki sitten "kai teille tulee sauna". Juu ei tiedetä, kun ei kaikissa kerrostaloasunnoissa ole. "Kai siellä on kodinhoitohuone/takka jne, hyi muovilattiat, puuta pitää olla, iso piha ym ym".

Miten ihmiset on niin röyhkeitä että painostaa tolleen? Meidän kotihan siitä on tarkotus tulla eikä joku sukulaisten pätemisjuttu?? Jopa omat vanhemmat on tässä ihan mahdottomia, itse kuitenkin kasvattaneet omat lapset kolmiossa ja nyt meillä pitäisi olla heti joku 150 neliön talo? Ei tajuu...:/
 
Niinpä
Vaikea minunkin on käsittää, järkevästi teette jos ette ihan sairaita lainataakkoja ota. Itse ostin ensiasunnokseni pienen kaksion josta tuli hyvä pesämuna sitten oktalolle kun lapsia tuli..
 
Mie huomasin hiukan samanlaista, kun ensiasuntoa katselimme. Tulin siihen tulokseen, että nuo sukulaiset yrittävät meidän kautta elää omia toivoitaan ja haaveitaan. Siis ehdotetut vaatimukset oli sen tyylisiä, joita he varmasti omassa asunnossaan kaipasivat sillä hetkellä.

Tärkeintä on ostaa itseä miellyttävä asunto. Tuo saunakin on jännä juttu. Minä kun en saunomisesta erityisemmin välitä, niin en ymmärrä miksi omassa asunnossani se pitäisi olla. Turhia hukkaneliöitä vain...
 
hoh
No ette tietenkään muuta sellaseen, johon EI OLE VARAA. Käsittämätöntä. Kuule, antakaa muiden ihmisten painia velkavankeudessa lopun ikäänsä!! Tuo teidän politiikka on nimenomaan järkevää =) Siis ostatte pienemmän ensiasunnon ja pienellä hinnalla ja sitten joskus, JOS on varaa hankitte isomman ja omakotitalon (JOS EES HALUATTE SELLASTA!).

Ja suosittelen, ettette osta ihan just nyt sitä asuntoa, koska hinnoissa on vielä ilmaa. Ettei satu nokan eteen joku paniikkihinnalla myytävä. Hinnat on syksyllä jo taas ihan eri tasoa ku nyt...eli alemmalla tasolla.

Jos näille sukulaisille ja vanhemmille ei kelpaa teidän koti, niin ei tartte tulla kylään. eikös? Voit sanoa ihan suoraan sen mielipiteen, ei tartte hyssytellä.
 
vieras
no ehkä ne tietää, että jos ostaa jonku muovilattia-asunnon, niin a) se todennäköisesti on muutenkin epämääräisesti tehty ja b) et se jossain vaiheessa alkaa v*ttaa kuitenkin teitäkin itteänne, ja sit on rempat tai uuden osto edessä.
Periaatteessa oot kyllä oikeassa, ei se oo kenenkään asia, mut kannattaahan niitä kuunnella siltikin..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Mie huomasin hiukan samanlaista, kun ensiasuntoa katselimme. Tulin siihen tulokseen, että nuo sukulaiset yrittävät meidän kautta elää omia toivoitaan ja haaveitaan. Siis ehdotetut vaatimukset oli sen tyylisiä, joita he varmasti omassa asunnossaan kaipasivat sillä hetkellä.

Tärkeintä on ostaa itseä miellyttävä asunto. Tuo saunakin on jännä juttu. Minä kun en saunomisesta erityisemmin välitä, niin en ymmärrä miksi omassa asunnossani se pitäisi olla. Turhia hukkaneliöitä vain...

Tuo on ihan hyvä pointti, että ajattelevat itseään vaikka kyse on meidän asunnosta...Jännä ettei ihmiset tällaisessakaan asiassa näe omaa nenäänsä pidemmälle :/ Tuntuu nimittäin melko kurjalta ajatus, että innoissaan kertoo ihmisille, kuinka on löytänyt ihanan asunnon, ja sitten tulee vaan hirveä arvosteluryöppy päälle :( Ja vielä asioista jotka ei ole itselle mitenkään edes tärkeitä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ehkä ne tietää, että jos ostaa jonku muovilattia-asunnon, niin a) se todennäköisesti on muutenkin epämääräisesti tehty ja b) et se jossain vaiheessa alkaa v*ttaa kuitenkin teitäkin itteänne, ja sit on rempat tai uuden osto edessä.
Periaatteessa oot kyllä oikeassa, ei se oo kenenkään asia, mut kannattaahan niitä kuunnella siltikin..

Mikä on muovilattia-asunto? Eikö ne muovilattiatkin ole nykyään ihan laadukkaita käsittääkseni? Mikä on vialla kun tuntuu ettei enää osteta koteja vaan jotain materiaaleja, jotka olisi mahdollisimman helppo myydä eteenpäin kun kyllästyy?

Me ainakin ollaan nyt ostamassa ennen kaikkea kotia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ollaan ostamassa ensiasuntoa mieheni kanssa ja nyt kyrsii...Meillä ei ole mitkään huimat tulot ja ensimmäinen lapsikin on tulossa. Omien vanhempien ja sukulaisten, jopa tuttujen suunnalta tulee kauhea painostus, että "kai te muutatte nyt omakotitaloon". Juu ei olla sellaista ajateltu, kun ei ole välttämättä varaa. Seuraava kysymys onki sitten "kai teille tulee sauna". Juu ei tiedetä, kun ei kaikissa kerrostaloasunnoissa ole. "Kai siellä on kodinhoitohuone/takka jne, hyi muovilattiat, puuta pitää olla, iso piha ym ym".

Miten ihmiset on niin röyhkeitä että painostaa tolleen? Meidän kotihan siitä on tarkotus tulla eikä joku sukulaisten pätemisjuttu?? Jopa omat vanhemmat on tässä ihan mahdottomia, itse kuitenkin kasvattaneet omat lapset kolmiossa ja nyt meillä pitäisi olla heti joku 150 neliön talo? Ei tajuu...:/
Teillä noinpäin. Meillä anoppi ei ollenkaan käsitä että me tarvittas isompi asunto ja tuon lahovan autovanhuksen sijaan uudempi ennenkun lattia katoaa kesken ajon. Rouva itse asuu omakotitalossa tilavasti ja ajaa uudenkarhealla farkulla, meille aina kauhea saarna tyyliin " ei mitään uutta autoa, tuo on hyvä auto ja tiedän koti kelpaa aivan hyvin eikä tarvi muuta..." Ok, ehkä hän tarkottaa hyvää ja koettaa sanoa että miettikää tarkkaan miten velkaa otatte,mutta se ainainen puuttuminen ja lyttääminen kun asioista tulee puhe. Meidän koti on meidän ja hän ei tässä asu eikä aja tuolla vanhuksella. Ei me tosiaankaan hätiköidä asioita eikä suinpäin ostella, mut miksi se suku puuttuu aina asioihin :headwall:
 
Mira
Sama juttu täällä! Asuvat itse samoin kuin miehen veli aivan hervottoman isoissa taloissa. Ei ne tajua ettei täällä PK-seudulla vaan voi sellaista ostaa, eikä me haluta mitään valtavaa asuntolainaakaan.

Ahdistaa jo valmiiksi kun mietin miten tulevat ekan kerran kylään ja miettivät taatusti elleivät suoraan sano että kylläpä on pikkuinen ja kallis asunto. Ja meillä siis eka lapsi tulossa ja etitään 4h+k -kämppää. Ja mulle riittäisi vaikka kolmiokin tällaisessa elämäntilanteessa!
 

Yhteistyössä