Vanhuudesta

  • Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
harmaana
Tunnen itseni vanhemmaksi kuin koskaan! Täytän tänä vuonna 40 ja tunnen olevani ihan ikäloppu aina välillä. Ja näytänkin siltä vaikka olen hoikka ja suht siedettävän näköinen. Vanhuus kolkuttaa ovella niin lujaa, että olen ihan hämmentynyt. Miten tällaiseen osaisi oikein suhtautua?
Toisaalta haluaisin elää enemmän kuin koskaan.Kokeilla kaikkea, opiskelua, bailaamista, uutta miestä/miehiä, uusia harrastuksia jne. mitä vaan että aika ei menisi hukkaan.
Tuntuuko tutulta? Mitä teet?
 
No, mulla ikää kohta 37v. Omasta puolestani voin sanoa, että noi kokeilut mm. miesten suhteen, bailaamiset ja muut menemiset tuli koettua tuossa kolmissakymmenissä. Että olen kyllä elänyt - ja aion toki elää ja kokea vielä paljon jatkossakin! :kieh:
 
hRp-
Samoissa vuosissa mennään ja ei tunnu sitten tippaakaan samanlaiselta! En tunne itseäni sen vanhemmaksi kun vuos takaperin olin. Ei tee mieli pilettää eikä hillua. Koti on nyt tärkeä, on kiva esim. sisustella tai harrastella, matkustella ja touhuta perheen kanssa. Rahaa on pikkasen enemmän käytettävissä, kun lainoja ei enään ole, on kiva toteutella lastenkin toiveita. Semmoista tunnetta ei ole, että jotain on jäänyt kokematta ja vanheneminen ajatuksena ei tunnu pahalta. Olen ihan tyytyväinen tähän ikään ja tervetuloa vaan lisää:)
Harmi, ettei nykyään kunnioiteta korkeampaa ikää ja sen tuomaa viisautta ja kokemusta:(
 
No eihän se ole kiva tunne. Sitten vaan tekemään asian eteen jotain , jotta tilanteesi muuttuu. tee sitten sitä, mikä tekee sinut onnelliseksi eli kokeile niitä harrastuksia sun muuta. Yleensä vaan käy niin, että jos on elämäänsä tyytymätön(en tiedä sinusta) niin noi menemiset ei tuo kun hetkeksi lohtua. Koska ihmisen oikeata elämää on kuitenkin tämä arki, jossa ollaan kokoajan ja sen pyörittäminen. Sitten tietysti siinä työn sivussa joku itselle kiva harrastus tai tekeminen. Eli kun hurja meno loppuu niin alkaa taas se harmaa arki. Arjetsa hyvän tekeminen on tärkeintä.

Olen itse 37 ja tuntuu kuin olisin vieläkin vain se tytönhupakko 27 paitsi paljon kokeneempi ja viisaampi. Ravintola menot tuli mentyä 18-26 vuotiaana. Matkustellut olen ikäni ja teen sitä vieläkin. Harrastukset ovat pysyneet mukana muksuajoista lähtien ja uusiakin tullu. Ravintolat ovat jääneet tyystin ja tilalle tullut ihana perhe ja muita juttuja.Kirjat, runot, ulkoilu ja urheilu, taiteet sun muut tuovat iloa.Lasten kanssa esim. maalaaminen on kivaa kun ei tarvi kokoajan kupsuttaa rätti kädessä tai kattilan edessä seistä. Tuo sitä vaihtelua itsellekkin.

En oikein osaa kirjoittaa hienosti, mutta toivottavasti saat elämästä taas kivan.

 
Mulla oli tommoinen tunne silloin 29 v, iski kolmenkympin kriisi ja lujaa, mutta se kesti vain sen vuoden. Nyt häämöttää 39 v ensi kuussa ja vähän pelolla odottelen iskeekö neljänkympin kriisi. Tällä hetkellä olen sinut ikäni ja elämäni kanssa, elän elämäni parasta aikaa.
 
Voi mulla tulee kans tänävuonna 40 täyteen ja eilen tein plussa testin enkä tunne itteeni nyt yhtään vanhaksi (tai ehkä vähän) mut onnen kukkuloilla kunhan kaikki menee hyvin meillä on kohta viisikko kasassa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 09:01 Emmi kirjoitti:
Voi mulla tulee kans tänävuonna 40 täyteen ja eilen tein plussa testin enkä tunne itteeni nyt yhtään vanhaksi (tai ehkä vähän) mut onnen kukkuloilla kunhan kaikki menee hyvin meillä on kohta viisikko kasassa!
Onnea plussasta :flower:
 
Kyllä tunnen itseni väsyneeksi ja vanhaksi tällä hetkellä.Nuorimmainen on valvottanut pari viimeistä yötä.. :/
Kuinkahan väsynyt olisinkaan jos vielä pitäis bailata..huh,pelkkä ajatuskin on mahdoton,ikää 38..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 09:01 Emmi kirjoitti:
Voi mulla tulee kans tänävuonna 40 täyteen ja eilen tein plussa testin enkä tunne itteeni nyt yhtään vanhaksi (tai ehkä vähän) mut onnen kukkuloilla kunhan kaikki menee hyvin meillä on kohta viisikko kasassa!
Onnea ja kaikkea hyvää odotusajalle :hug:
 
punapää
Värjää hiukset!Niin mä tein.
Ei vaan vakavasti.Kai noita kriisejä tulee ja menee vähän niinkuin lapsilla uhmaikiä.vai muuttuukohan jatkuva uhma jatkuvaksi kriisiksi jossain vaiheessa. :)
Ihmisen kasvu (mieluummin tässä vaiheessa henkinen) sisältää kaiketi hiukka kipuakin.
Mullakin ollut tässä 40 v. kieppeillä vanhenemisen ja jopa kuoleman pelkoa,oman lisäksi esim.vanhempieni.Mutta annan ajan kulua ja toivon,että taas olen entistä viisaampi ja jalompi. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 09:01 Emmi kirjoitti:
Voi mulla tulee kans tänävuonna 40 täyteen ja eilen tein plussa testin enkä tunne itteeni nyt yhtään vanhaksi (tai ehkä vähän) mut onnen kukkuloilla kunhan kaikki menee hyvin meillä on kohta viisikko kasassa!
Samassa veneessä ollaan, neljäkymppiä tänävuonna, plussasin 2 vko sitten ja myös viides tulossa.Eikä vanhuudesta tietoakaan. :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
 
harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 13:28 punapää kirjoitti:
Värjää hiukset!Niin mä tein.
Ei vaan vakavasti.Kai noita kriisejä tulee ja menee vähän niinkuin lapsilla uhmaikiä.vai muuttuukohan jatkuva uhma jatkuvaksi kriisiksi jossain vaiheessa. :)
Ihmisen kasvu (mieluummin tässä vaiheessa henkinen) sisältää kaiketi hiukka kipuakin.
Mullakin ollut tässä 40 v. kieppeillä vanhenemisen ja jopa kuoleman pelkoa,oman lisäksi esim.vanhempieni.Mutta annan ajan kulua ja toivon,että taas olen entistä viisaampi ja jalompi. ;)
Toinen mun vanhemmista on jo kuollut. Ja toisellakin alkaa olla pikkuisen sairauksia. On tämä vanheneminen ja kuolema ollut niin pinnalla mun elämässäni viime vuosina, niin ehkä johtuu siitäkin.
Haluaisin tosiaan bailata iän unohduksiin vaikka! :D
 
punapää
Hei Harmaa,ei kun bailaamaan.Kuka muu sitä elämää elää kuin itse.Kannattaa tietty ottaa perhekin huomioon.Tässä iässä alkaa olla ehkä hankalaa löytää esim.sopivaa seuraa yms.Ja ehkä ei mies ihan hyvällä katso kovin hurjaa menoa.Mutta joskushan voi ottaa lapsiakin mukaan ja piknikille viineineen tms.
Tarkoitan,että eihän elämä voi olla pelkkiä velvollisuuksia,vanhenemista ja kuoleman odottelemista.Saakin yrittää unohtaa joskus! :p
 
37 V äiti
Juu ei taida olla enää hyvää menoa tarjolla 40:selle. Johtunee siittäkin, että nuorena ollaan huolettomia ja avoimia ja on aina hauskaa. Mutta kyllä "vanhana" sitten arvot ja asenteet muuttuu niin ettei se meno yleensä enää voi olla samanlaista kuinmitä oli nuorena. Mutta voi sitä toki bailata vanhempanakin jos sitä vielä kaipaa. Kyllä minä tuntisin itseni orvoksi nuorten keskellä ravintolassa. 40:nen sielä tiskillä notkumassa. Mutta tämä vain minun mielipide eikä sen enempää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 20:02 37 V äiti kirjoitti:
Juu ei taida olla enää hyvää menoa tarjolla 40:selle. Johtunee siittäkin, että nuorena ollaan huolettomia ja avoimia ja on aina hauskaa. Mutta kyllä "vanhana" sitten arvot ja asenteet muuttuu niin ettei se meno yleensä enää voi olla samanlaista kuinmitä oli nuorena. Mutta voi sitä toki bailata vanhempanakin jos sitä vielä kaipaa. Kyllä minä tuntisin itseni orvoksi nuorten keskellä ravintolassa. 40:nen sielä tiskillä notkumassa. Mutta tämä vain minun mielipide eikä sen enempää.
Miehet notkuu yli 40 niissä nuortenkin paikoissa...
 
hohhoijaa taas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 22:59 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 20:02 37 V äiti kirjoitti:
Juu ei taida olla enää hyvää menoa tarjolla 40:selle. Johtunee siittäkin, että nuorena ollaan huolettomia ja avoimia ja on aina hauskaa. Mutta kyllä "vanhana" sitten arvot ja asenteet muuttuu niin ettei se meno yleensä enää voi olla samanlaista kuinmitä oli nuorena. Mutta voi sitä toki bailata vanhempanakin jos sitä vielä kaipaa. Kyllä minä tuntisin itseni orvoksi nuorten keskellä ravintolassa. 40:nen sielä tiskillä notkumassa. Mutta tämä vain minun mielipide eikä sen enempää.
Miehet notkuu yli 40 niissä nuortenkin paikoissa...


NO se että ne on miehiä niin koskee minusta samat ajatustavat kuin naisiakin. Jotta käyminen on ok mut notkuminen säälittävää...
 
harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 13:33 mamuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 09:01 Emmi kirjoitti:
Voi mulla tulee kans tänävuonna 40 täyteen ja eilen tein plussa testin enkä tunne itteeni nyt yhtään vanhaksi (tai ehkä vähän) mut onnen kukkuloilla kunhan kaikki menee hyvin meillä on kohta viisikko kasassa!
Samassa veneessä ollaan, neljäkymppiä tänävuonna, plussasin 2 vko sitten ja myös viides tulossa.Eikä vanhuudesta tietoakaan. :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
:flower: Onnea teille molemmille. Itsellä 40 tulee kesällä ja kovasti vauvaa halutaan, eka nyt 2v. Hyvin menee eikä ikä paina ollenkaan :kieh: Elämä on ihanaa. Pitäkää meille plussa-peukkuja :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2006 klo 07:54 harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2006 klo 13:33 mamuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 09:01 Emmi kirjoitti:
Voi mulla tulee kans tänävuonna 40 täyteen ja eilen tein plussa testin enkä tunne itteeni nyt yhtään vanhaksi (tai ehkä vähän) mut onnen kukkuloilla kunhan kaikki menee hyvin meillä on kohta viisikko kasassa!
Samassa veneessä ollaan, neljäkymppiä tänävuonna, plussasin 2 vko sitten ja myös viides tulossa.Eikä vanhuudesta tietoakaan. :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
:flower: Onnea teille molemmille. Itsellä 40 tulee kesällä ja kovasti vauvaa halutaan, eka nyt 2v. Hyvin menee eikä ikä paina ollenkaan :kieh: Elämä on ihanaa. Pitäkää meille plussa-peukkuja :wave:
Peukut on pystyssä! Plussatuuliakin puhallettu. :wave: :wave: :wave:
 
alkup
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.01.2006 klo 15:29 punapää kirjoitti:
Hei Harmaa,ei kun bailaamaan.Kuka muu sitä elämää elää kuin itse.Kannattaa tietty ottaa perhekin huomioon.Tässä iässä alkaa olla ehkä hankalaa löytää esim.sopivaa seuraa yms.Ja ehkä ei mies ihan hyvällä katso kovin hurjaa menoa.Mutta joskushan voi ottaa lapsiakin mukaan ja piknikille viineineen tms.
Tarkoitan,että eihän elämä voi olla pelkkiä velvollisuuksia,vanhenemista ja kuoleman odottelemista.Saakin yrittää unohtaa joskus! :p
Joo kyllä jotakin kivaa pitää olla, eihän tässä muuten ole mitään mieltä. Jospas saisi rahoja säästymään, että pääsisi kesällä vaikka matkalle. Tällai talven kylmyydessä ja pimeydessä rupeaa helposti tuntumaan liian ankealta kaikki.
 

Yhteistyössä