vankilaan isää katsomaan??

Hmm..Miten tän nyt alottaisin..??!!Kaipaisin neuvoja ja olis kiva kuulla samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia siitä miten jaksaa, kun olen raskaana ja mies meni tekemään jotain todella typerää ja seurauksena siitä lähtee aika varmasti vankilaan joksikin aikaa :'(
Pelottaa ja hävettääkin :ashamed:
mutta rakastan silti paljon sitä ihmistä..tuntuu nyt vaan kamalalta ajatuskin esim.synnyttämisestä..ei oo isä näkemässä pikkusta jne. Taitaa olla aika sekavaa tekstiä, mut on niin tuore juttu ettei ajatus luista..
 
tikru -79
minulla on jo mies vankilassa, on tuonne 2006 kevääseen. itelläni on laskettu aika heinäkuulla, joten kahdenkeskistä aikaa lapsen kanssa kyllä tulee. Synnytykseenhän mies kyllä vankilasta pääsee ja perhetapaamiset kyllä luistavat. kyl se siitä, älä masennu!! :hug:
 
äitskäläinen
kyllä miehes pääsee synnytykseen mukaan vaikka onkin vankilassa, ellei se nyt todellakin ole joky ykkösluokan rikolinen. pikkurötöksistä kun on kyse niin todennäkösesti he päästävät miehesi lomalle ja synnytykseen.
 
tikru -79
minä oon jo ainakin vienyt vanhimpaa poikaa perhetapaamisiin. Mies on avovankilassa,joten paikka näyttää suurelta koulurakennukseslta ja itse tapaaminen ja yöpyminen isossa omakotitalossa vankila-alueen ulkopuolella. Ei se mikään hirvittivä paikka ole, missä joka paikassa kalterit ja ainakin 3 metrisiä vankeja kaikkialla.. =) =)
 
Mun mielestä vangeille ei kuuluis minkäänlaisia lomia!Ei minkäälaisia,miten ne muuten oppii et elää tätä elämää niin ettei tarvii tehdä jotain paskaa tälle yhteiskunnalle saati sitten omalle perheelle!!Kuoleman tuomiot kunniaa!!!!!!!!!!!!!!!! :LOL:
 
Onneksi kerkiin ennen synnytystä käydä ensin itse katsomassa miten siellä tavataan..voi sit päättää rauhassa voiko sinne lasta mukanaan viedä..Reilu viikon päästä pääsee jo ekan kerran..mutta kyllä sieltä varmaa aika pitkä tuomio on tulossa :'(
Kuinka usein niitä perhetapaamisia on?Ja vaikuttaako se, kun ei olla edes kihloissa eikä me asuttu yhdessä?
 
tikru79 harmaana
perhetapaamisia on noin kerta kuukaudes ja niitä varten tarvii olla yhes asumista 3kk(virallista) ennen tuomion alkamista tai sit naimisissa. Sitä en nyt sit tiiä,kuinka lapsen saaminen vaikuttaa, kannattaa ottaa selvää. Onko tuomion pituus jo selvää tai se,et mihin menee? Parin tunnin tapaamisiahan on aina viikonloppuisin ja niihin ei oo noita vaatimuksia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2005 klo 20:44 tikru79 harmaana kirjoitti:
perhetapaamisia on noin kerta kuukaudes ja niitä varten tarvii olla yhes asumista 3kk(virallista) ennen tuomion alkamista tai sit naimisissa. Sitä en nyt sit tiiä,kuinka lapsen saaminen vaikuttaa, kannattaa ottaa selvää. Onko tuomion pituus jo selvää tai se,et mihin menee? Parin tunnin tapaamisiahan on aina viikonloppuisin ja niihin ei oo noita vaatimuksia.
Me ollaa kyl aikasemmin asuttu yhdessä, mut erottiin tossa viime syksynä..huomioikohan ne sen?? Viel ei tiiä muuta, ku paikan mihin menee..eli tuomiota ei ole vielä tullut..tällä hetkellä tutkintavankeudessa..
Pää-asia, että näkee sit edes pari tuntia välillä jos ei päästä perhetapaamisiin :) Alkaa jo taas elämä vähän voittamaan!Kiitos :hug:
 

Olen käynyt viikonloppuisin tapaamassa kaveria vankilassa
ja samassa tapaamishuoneessa on ollut
usein isäänsä tapaamaan tulleita pikkulapsia äitinsä kanssa,
voi sitä lasten ja varsinkin isän iloa nähdä omat rakkaansa!
Tietenkin sinun kannattaa ottaa vauvasi vankilatapaamisiin
mukaan, varmasti miehellesikin sitten odotetuin hetki
viikossa!

Aiemmin yhdessä asuminen ei välttämättä vaikuta mitenkään
vaan voi olla että saadaksenne perhetapaamiset teidän täytyy
mennä naimisiin.. Vauvan tulo voi kyllä vaikuttaa asiaan,
kannattaa kysellä vaikka vankilan sosiaalityöntekijältä.

Jaksamista!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2005 klo 18:58 nasu2 kirjoitti:
Onneksi kerkiin ennen synnytystä käydä ensin itse katsomassa miten siellä tavataan..voi sit päättää rauhassa voiko sinne lasta mukanaan viedä..Reilu viikon päästä pääsee jo ekan kerran..mutta kyllä sieltä varmaa aika pitkä tuomio on tulossa :'(
Kuinka usein niitä perhetapaamisia on?Ja vaikuttaako se, kun ei olla edes kihloissa eikä me asuttu yhdessä?
EI TODELLAKAAN TARVITSE ASUA YHDESSÄ EN MINÄKÄÄN ASU YHDESSÄ UKONKANS JOKA LUSIMAS PITKÄÄ KAKKUA EIKÄ TARVI KIHLOISSAKAAN OLLA TMS. PASKA PUHETTA JOS VÄITÄT MUUTA ETTÄ EI MUUTEN PERHETAPAAMISIA SAIS.
 
tikru79 harmaana
ei mun tietääkseni niitä kyllä samalla lailla saa, joskus aikoinaan kun seurustelin yhen pojan kanssa,joka lähti sit istuun, ni ei me ainakaan perhetapaamisia saatu. Ja ainakin noi jutut virallisissa ehdoissa on, kai tapauskohtaista..ei tarvi hermostua kuitenkaan. Saitteko te piankin esim. viikonlopun tapaamisia?
 
Hassua,mä just tänään mietin asiaa ennekuin näinkään tätä viestiä... Mun exä ja kahden lapsen isä meni kans tekemään jotain todella tyhmää ja saattaa olla että häkki heilahtaa. Meillä ei keskenämme ole enää mitään tunnesiteitä ollut aikoihin,joten nyt asiaa osaa jo katsoa realistiselta kannalta... Oon päättänyt että MINÄ en lasten kanssa vankilaan mene häntä katsomaan,itse on itsensä sinne hommannut niin kärsiköön tuomionsa ja oppikoon virheistään. Onhan se nyt noloa kun kahden lapsen isä,ja niinkin typerästä syystä,joutuu linnaan. Tosin,jos hän saa jonkun sukulaisensa viemään lapset häntä tapaamaan niin en pistä vastaan. Vaikka en kyllä tiedä miten sellaisen paikan näkeminen vaikuttaa lapsiin jotka jo jostain jotain tajuavat.
 
Perhetapaamisen saa jos on yhteinen lapsi vaikka ei oiskaan asunut yhdessä tai vaikka ei edes seurustelisi enää, koska pitäähän lapsella olla oikeus tavata isäänsä eikä pieni lapsi voi yksin tapaamiselle lähteä.
 
tikru -79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 17:17 vierailija kirjoitti:
Hassua,mä just tänään mietin asiaa ennekuin näinkään tätä viestiä... Mun exä ja kahden lapsen isä meni kans tekemään jotain todella tyhmää ja saattaa olla että häkki heilahtaa. Meillä ei keskenämme ole enää mitään tunnesiteitä ollut aikoihin,joten nyt asiaa osaa jo katsoa realistiselta kannalta... Oon päättänyt että MINÄ en lasten kanssa vankilaan mene häntä katsomaan,itse on itsensä sinne hommannut niin kärsiköön tuomionsa ja oppikoon virheistään. Onhan se nyt noloa kun kahden lapsen isä,ja niinkin typerästä syystä,joutuu linnaan. Tosin,jos hän saa jonkun sukulaisensa viemään lapset häntä tapaamaan niin en pistä vastaan. Vaikka en kyllä tiedä miten sellaisen paikan näkeminen vaikuttaa lapsiin jotka jo jostain jotain tajuavat.
Siis lapset saa kuitenkin mennä isää katsoon,jos sun ei vaan tarvi mennä, vaikka lapsiin paikan näkeminen vaikutti.. =) hölmöä..ootko sit vankiloita paljon nähnyt, jos ne on nii traumatisoivia?
 
Mut ajatelkaa nyt LAPSIA!!!!!!Se että ne näkee pienestä pitäen "miten eletään" ni eiköhän ne itekkii oo siellä isompana,sano mun sanoneen.Mulla oli kerran ukko mitä kävin kerran kattoo vankilassa ja jätin sen.En yksinkertaisesti kestäny sitä häpeää kun vartiat katto jo sillä ilmeellä et on siinä tyhmä akka.Ei käy mulle!Kuoleman tuomiot kunniaan ja sillä selvä.Oppivathan kerralla jos tekee jotain helvetin viisasta!!!!!!!!!!!!!!!!!! :attn:
 
tikru -79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 14:32 minä kirjoitti:
Mut ajatelkaa nyt LAPSIA!!!!!!Se että ne näkee pienestä pitäen "miten eletään" ni eiköhän ne itekkii oo siellä isompana,sano mun sanoneen.Mulla oli kerran ukko mitä kävin kerran kattoo vankilassa ja jätin sen.En yksinkertaisesti kestäny sitä häpeää kun vartiat katto jo sillä ilmeellä et on siinä tyhmä akka.Ei käy mulle!Kuoleman tuomiot kunniaan ja sillä selvä.Oppivathan kerralla jos tekee jotain helvetin viisasta!!!!!!!!!!!!!!!!!! :attn:
jaa,mistäs tiiät mitä mun lapsi on nähnyt? tai mitä ajattelet sen nähneen?eikä mua vartijat ainakaan oo kummallisesti katsonut. Kyllä mä luulen,et toi kuolemantuomio vaikuttais huomattavasti enemmän lapseen, kun se et käydään vankilassa tapaamassa ja jota lapsi ei kyl ees miellä vankilaksi. Mutta voisko suomeen harkita myös mielipidevankeja, joita sit telotettais liian jyrkkien mielipiteiden vuoksi?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 14:32 minä kirjoitti:
Mut ajatelkaa nyt LAPSIA!!!!!!Se että ne näkee pienestä pitäen "miten eletään" ni eiköhän ne itekkii oo siellä isompana,sano mun sanoneen.Mulla oli kerran ukko mitä kävin kerran kattoo vankilassa ja jätin sen.En yksinkertaisesti kestäny sitä häpeää kun vartiat katto jo sillä ilmeellä et on siinä tyhmä akka.Ei käy mulle!Kuoleman tuomiot kunniaan ja sillä selvä.Oppivathan kerralla jos tekee jotain helvetin viisasta!!!!!!!!!!!!!!!!!! :attn:
En voi muuta sanoa, kun että älkää ihmiset puuttuko asiaan mistä ette tiedä mitään!!En sillä, että puolustelisin omaa miestäni..mut on niin paljon syitä miksi sinne saattaa joutua eikä kaikki ole mitään murhaajia/raiskareita tms. Siellähän sitä saa apua ja tulee varmasti miettineeksi tekosiaan..
 

Yhteistyössä