Vapaamuurarisymboleita vai vain taidetta?

Laita lisää näitä. Mielenkiintoisia juttuja.
Pitää mennä nukkumaan. Mut laitan tämän, Jay-Z:n keikan seinällä oleva muurarimerkki on jo aika lailla selkeännäköinen.


Siis ei kaikki käsimerkit vlttämättä ole tarkoituksellisia. Jos joku korjaa rillejään niin ei se mun mielestä tee mitään okkulttista merkkiä.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Aika jännä juttu että näitä mietit. Mä nimittäin olen kristitty ja olen juuri muutaman päivän sisällä lukenut samoja juttuja. Eihän tällaisia haluaisi uskoa mutta kai se on uskottava. Maailmassa tapahtuu paljon pahaa, kulissienkin takana ja kyllä mä uskon että on olemassa eliittiporukka jotka kyseistä touhua harrastaa. Voi olla, että osa on joutunut tahtomattaankin mukaan.
Luin sellaista, että Michael Jackson olisi myös joutunut kyseisen porukan salaliiton uhriksi koska ei suostunut siihen mukaan...

Luultavasti Kennedy murhattiin myös, ehkä juuri sen takia. osa amerikan presidenteistähän on mukana myös tuossa liikkeessä.

Sairastahan tuo on, todella kuvottavan sairasta :(

Mietin sitäkin, että ei kai siitä kovin hirveän kauan ole, kun muotimaailman yhdeksi trendiksi muodostui juurikin pöllöaiheiset vaatteet.

En muutenkaan ymmärrä, miksi joku viitsii olla vapaamuurariudessa mukana? ja mitä siellä tehdään? Alatasolla olevat ei varmaankaan juuri mistään mitään vielä tiedä, onko niin että mitä ylemmäs menee niin annetaan lisää tietoa ja ikäänkuin vaikeampi päästä eroon porukasta enää koska tietää liian paljon salaisuuksia?

Pitäisi rukoilla erityisesti, että saisi henkienerottamisen lahjan. Ehkä silloin voisi "aistia" paremmin mikä mikäkin ihminen oikein on. Ehkä se auttaisi myös huomaamaan, jos joku laiton siirtolainen on pahat mielessä?
 
Ja mulla on pöllön muotoinen laukku, tein sen itse, joten tiedän ettei siihen liity 666 juttuja. Sinne mahtuu sisään puhelin, käsirasva, huulirasva, lompakko, pinnejä, meikkejä ja vaikka mitä.
Siinä on joustava hihna jonka tein niin pitkäksi, että mies voi sitä kantaa ettei minulla tule niska kipeäksi. Sillä on myös kolmivarpaiset pehmeät jalat jotka roikkuu rennosti mukana. Ne voi laittaa ristiin, jos pöllö haluaa rukoilla tai se voi myös näyttää keskisormea (kolmesta varpaasta keskimmäinen on järjestyksessä 2. Varvas) ja myös peace-merkin näyttö onnistuu. Halutessaan sillä voi näyttää myös Jeesus-merkin.

Kerran se pöllö myöhästytti minut ja kaverin junasta kun piti tulla Turusta Helsinkiin. Se oli jäänyt istumaan sohvalle ja jouduin sen hakemaan. Siellä se istui vaan, jalat leppoisasti siinä sohvalla pienet siiventyngät levällään. Kotiinpaluu myöhästyi 2 tuntia tämän takia eikä kaverikaan niin tyytyväiseltä näyttänyt. Olen silti senkin jälkeen saanut kutsuja mennä Turkuun kaverille.
 
Kattelin sattumalta lasten yhtä Aku Ankan taskukirjaa, Walt Disneyhän oli vapaamuurari. Se taskukirja on uudempia, mutta siinä on Hessu Hopo faaraona ja pikkuankkoja uhrataan alttarille, jossa on kuitenkin joku pomppuistuin.

Muistaako kukaan 80-luvulta elokuvaa Labyrintti, siinä oli David Bowie ja Jennifer Connelly? Se alkaa kun Jenniferin esittämä teinityttö on obeliskipuutarhassa, jossa lentelee pöllö. Labyrintti tietty on okkultistinen symboli itsessään, mutta ei ole mukava katella tuota vauvaa tuon örkkimönkiäisporukan kanssa:


Bowiehan on kabbalisti. Siis tuo leffa oli ihan mun suosikki, mut nyt katson sitä ihan uudella tavalla.

Sitten katsoin pitkästä aikaa kasarihittiä ja huomasin että siinäkin on symboliikkaa:yksisilmäisyys, demonin kanssa sekstaaminen.
Eli vanha lempparini Self Control, ja tuossa linkissä on vähän tulkintoja.

http://mcmolo.blogspot.fi/2014/09/laura-branigan-self-control.html

MISTÄ TIEDÄT, ETTÄ BOWIE ON KABBALISTI ? Onko hän sanonut niin jossain haastattelussa ? Olen bowie-fani, mutta en ole kuullut mistään tuollaisesta..
 
vierailija
Ja mulla on pöllön muotoinen laukku, tein sen itse, joten tiedän ettei siihen liity 666 juttuja. Sinne mahtuu sisään puhelin, käsirasva, huulirasva, lompakko, pinnejä, meikkejä ja vaikka mitä.
Siinä on joustava hihna jonka tein niin pitkäksi, että mies voi sitä kantaa ettei minulla tule niska kipeäksi. Sillä on myös kolmivarpaiset pehmeät jalat jotka roikkuu rennosti mukana. Ne voi laittaa ristiin, jos pöllö haluaa rukoilla tai se voi myös näyttää keskisormea (kolmesta varpaasta keskimmäinen on järjestyksessä 2. Varvas) ja myös peace-merkin näyttö onnistuu. Halutessaan sillä voi näyttää myös Jeesus-merkin.

Kerran se pöllö myöhästytti minut ja kaverin junasta kun piti tulla Turusta Helsinkiin. Se oli jäänyt istumaan sohvalle ja jouduin sen hakemaan. Siellä se istui vaan, jalat leppoisasti siinä sohvalla pienet siiventyngät levällään. Kotiinpaluu myöhästyi 2 tuntia tämän takia eikä kaverikaan niin tyytyväiseltä näyttänyt. Olen silti senkin jälkeen saanut kutsuja mennä Turkuun kaverille.
 
vierailijafffff
nii siis voisko joku vääntää rautiksesta mitä pahaa on pöllöissä? osa jutuista lienee katsojan silmässä. Olen kristitty enkä oo koskaan ees kuullut et niihin jotain symboliikka liittyy, pitänee guuklettaa. ..
 
En muutenkaan ymmärrä, miksi joku viitsii olla vapaamuurariudessa mukana? ja mitä siellä tehdään? Alatasolla olevat ei varmaankaan juuri mistään mitään vielä tiedä, onko niin että mitä ylemmäs menee niin annetaan lisää tietoa ja ikäänkuin vaikeampi päästä eroon porukasta enää koska tietää liian paljon salaisuuksia?
No ei se ainakaan mikään tavis-Lions-meininkiä ole, vaikka kuinka joku yrityspomo tykkäisi jostain hyväveli-bileistä niin kuka järkevä aikuinen nyt viittii juoda vuohen verta tms?

Tässä on yks, vähän kämänen video kun jotkut on salakuvanneet niitä kokoontumisia. Eka on strippari niissä bileissä, no se ei yllätä kun on miehet kyseessä, mut sit kun kuvataan liittymisseremoniaa niin ei kuulosta mukavalta kun uudelle jäsenelle sanotaan että "astut nyt pimeälle alueelle". Lopuksi on jotain suttukuvaa 33. asteen muurarien juhlista. Musiikki on taas näissä videoissa onnetonta...:D

 
En tiedä miksi just pöllö on valittu, ehkä siksi koska se on yöeläin. Siis se valinta johtaa juurensa muinaisen Minerva-jumalattaren palvonnasta, hänen symbolinsa oli pöllö. Minervan on ajateltu olevan myös Lilith, johon Raamattu viittaa nimellä "öinen syöjätär. " Hänen on sanottu olleen myös roomalaisten Pallas Athene, ja on mielenkiintoista että Athene edusti taiteita: olisiko tässä syy pop-artistien hämäriin kytköksiin?

Taiteet ja luova ilmaisu on varmasti Jumalasta, mutta onko ne musiikkiteollisuudessa kytketty vanhaan feminiinijumaluuteen?

Ja pöllö kuvaa viisautta, ehkä tässä mennään siihen perimmäiseen viisauden tavoitteluun johon gnostilaiset ja kabbalistitkin pyrkivät? Siis semmoinen salattu viisaus eli kaikkia ei kerrota aloittajalle heti, vaan sit kun on tarpeeksi valaistunut tms (vs. Raamatussa on kaikki tieto avoinna aloittelijallekin ja salaisuuksia ei ole.).

 
Viimeksi muokattu:
MISTÄ TIEDÄT, ETTÄ BOWIE ON KABBALISTI ? Onko hän sanonut niin jossain haastattelussa ? Olen bowie-fani, mutta en ole kuullut mistään tuollaisesta..
No juu, jos tarkkoja ollaan niin ainakin hän on ollut kovasti kiinnostunut kabbalismista, mutta en tiedä onko hän jäsen ollut, kuten esim. Madonna.

Parareligion sivulla käydään aihetta läpi, tässä on siteerattu Bowien omia sanoja:

On 25 November, 1995, he finally admitted that in 1976 "My overriding interest was in cabbala and Crowleyism. That whole dark and rather fearsome never–world of the wrong side of the brain. ... And more recently, [in 1995 he stated] I've been interested in the Gnostics".

Allaolevassa kuvassa Bowie on innostunut piirtelemään, piirtää kabbalistista Elämän puuta.

 
Ja mulla on pöllön muotoinen laukku, tein sen itse, joten tiedän ettei siihen liity 666 juttuja. Sinne mahtuu sisään puhelin, käsirasva, huulirasva, lompakko, pinnejä, meikkejä ja vaikka mitä.
Siinä on joustava hihna jonka tein niin pitkäksi, että mies voi sitä kantaa ettei minulla tule niska kipeäksi. Sillä on myös kolmivarpaiset pehmeät jalat jotka roikkuu rennosti mukana. Ne voi laittaa ristiin, jos pöllö haluaa rukoilla tai se voi myös näyttää keskisormea (kolmesta varpaasta keskimmäinen on järjestyksessä 2. Varvas) ja myös peace-merkin näyttö onnistuu. Halutessaan sillä voi näyttää myös Jeesus-merkin.

Kerran se pöllö myöhästytti minut ja kaverin junasta kun piti tulla Turusta Helsinkiin. Se oli jäänyt istumaan sohvalle ja jouduin sen hakemaan. Siellä se istui vaan, jalat leppoisasti siinä sohvalla pienet siiventyngät levällään. Kotiinpaluu myöhästyi 2 tuntia tämän takia eikä kaverikaan niin tyytyväiseltä näyttänyt. Olen silti senkin jälkeen saanut kutsuja mennä Turkuun kaverille.
No joo, mun veli tykkää tehdä mun lapsille tuota paavin pöllömerkkiä ja on antanut lapsille pöllötaulun, eikä kuitenkaan ole lapsia eksyttävä vapaamuurari. :D
 

Yhteistyössä