"Vapaat" viikonloput

Meillä isä ei ota lapsia viikonlopuksi... Ei edes yhdeksi yöksi. Näkee lapsia n. kerran viikossa pari tuntia kerralla, yleensä ulkoilevat. Syytä tähän ei ole, tai kerran laukaisi, että äiti voi lähteä omille menoilleen, jos hän ottaa tytöt yöksi, ei kuulema ole lapsenvahti...

JOS ottaisi niin kävisin lenkilla, siivoaisin koko kämpän, kävisin kavereiden kanssa syömässä, ehkä joskus juomassa, lukisin rauhassa kirjoja, ym.

Kaipaan tosi paljon uutta kumppania,mutta eipä ole liiemmin aikaa "etsiä", varsinkaan kun en kamalasti kapakoissa käy. Olisi se vaan ihanaa käpertyä iltaisin oman kullan kainaloon.

Mulla tytöt 3 ja 4 vee. :heart:
 
Ehkä huilaisin, siivoaisin, olisin koirien kanssa paljon ulkona, nauttisin ja ikävöisin lastani. Tuskin jaksaisin bilettää, on kuitenkin sen verran raskasta arki.

Näin ei vain ole, koska isä ei hoida lasta. Eikä kukaan sukulainenkaan, koska asuvat liian kaukana...
 
Mulla lapset on isällään joka toinen viikonloppu sillon ku nse on suomessa.
Koskaan en tiedä ( tätä poikkeavaa hetkeä lukuunottamatta) millon isänsä on úuden perheensä luona ja millon suomessa. Yleensä on uuden perheensä luona n. kuukauden verran kerrallaan ja suunilleen joka toinen kuukausi. Vaan koskaan en voi tietää joten en voi mitään suunitella koskaan etukäteen.

Silloin kun pojat ovat isänsä luona teen ihan sitä samaa kuin silloin kun pojat ovat kotona tappelua lukuunottamatta. Eli siivoan, teen ulkohommia (puita,mullan-tai hiekan kärräystä,lumitöitä,nurmikon leikkuuta jne..)

Kumppania toki kaipaan tiettyihin asioihin,mutten voisi ajatella että joku majailisi nurkissani kun kerran edellisestä on eroon päästy.
 
Olis niin ihanaa jos lasten isä ottaisi joskus lapset viikonlopuksi ja saisin vapaan viikonlopun. Eipä sitä vapaata ole ollut yhdessä olo aikanakaan että en edes tiedä mitä tekisin jos saisin yhdenkin vapaan viikonlopun..

Ehkä nukkuisin kaikki univelat pois.. :)

Lasten isä käy joskus mun luona katsomassa lapsia, siinä sen lasten kanssa olemiset.
 
Aika paljon tuntuu olevan äitejä joilla ei ole ikinä vapaita viikonloppuja eikä edes vapaita päiviä. Niinkuin minäkin...
JOS olisi vapaa viikonloppu....uskomaton ajatus:) NUKKUISIN. Katsoisin leffoja,menisin salille/muuhun urheiluun.Istuisin kahviloissa. OLISIN vain omissa oloissani ja NAUTTISIN.Ja jos vapaita viikonloppuja suotaisiin useamminkin, kävisin viihteellä myös. Niin ja sellaisestakin haaveilen, että pääsisin kirppikselle myymään kamoja, että senkin tekisin.
Jos jostain taivaasta tippuisi vapaita viikonloppuja, voisin luvata etten IKINÄ valita MISTÄÄN:)
 
Mulla nämä "vapaat" ovat vasta juuri alkamassa, ollaan juuri eroamassa. Tosin isä on jo keksinyt "syitä" syksyyn saakka miksi ei voi ottaa lapsia toistaiseksi luokseen.
Mutta *JOS* minulla olisi vapaa viikonloppu, niin tekisin varmaan kaikkea mitä en ole ehtinyt tekemän --> kaikki pienet ompelutyöt, kunnon suursiivous ja turhan tavaran pois roudaus, kattelisin telkkaria lasten nukkumaanmenoaikaan ja menisin uimahalliin uimaan :)
Varmaan tekisin muutakin, mitä nyt en keksi, JOS.

Ja kyllä, kaipaan uutta kumppania vierelleni. Olen ollut ihan "yksin" kaikki nämä vuodet tässä nyt loppuvassa liitossa. Kaipaan sitä, että olisi järkevä henkisesti aikuinen kumppani jakamassa arkea.


 
Minullakin tämä ero vasta tuli viime viikolla.Ja nyt tytär meni isille.Eli olen näköjään TOSI ONNEKAS!Tällä hetkellä tulemme VIELÄ hyvin toimeen.Ja uskoisin jollei isukki ala ryyppäämään heti töistä päästyään,kun hänen vuoro ottaa tytär,niin uskon että hän kiltisti tyttärensä hakee.Hän on muutenkin ollut erinomainen isä.Paljon touhunnut tytön kanssa.Minullakin meni nilkka,kun tytär oli vauva,ja kävelin kepeillä.Silloin mies hoiti asiat 10 + arvoisesti.Huom.tämä EI ole torumista,vaan puhdas tiedustelu vain:Ettekö voisi lastenvalvojaan ottaa yhteyttä,jos siten isukit EDES hitusen enemmän lapsiaan hoitaisivat?Eikä isien lapsistaan kuulu erota,vain puolisosta.(Tuo oli toru isille).TSEMPPIÄ ja voimia kaikille! :flower: =) :heart:
 
No mun kohdalla isästä ei ole kuultu sen koomin kun poika oli 2 viikkoa. Minä en ota mihinkään yhteyttä enkä yritä järjestää yhtään mitään, olen silloin sanonut, että laittaisi elämänsä siihen uskoon että voisi nähdä poikaansa.Myöskään elatusmaksuja en saa kuin kunnalta, enkä ole saanut edes niitä ropoja,jotka lapsen isä on mulle velkaa.
Ei siinä lastenvalvojat paljoa auta, jos isä ei halua olla isä.Tai ei pysty olemaan. Isät voivat päättää,isät voivat kadota,muuttaa mieltään,tehdä uudet lapset toisen kanssa ja unohtaa entiset.
 
Vapaata viikonloppua ei ole ikinä ollut,mut en tunne tarvetta valittaa. Tytär täyttää ensi kuussa viisi. Isäänsä hän näkee joka toinen lauantai kahden tunnin ajan, mutta minun pitää olla mukana, yksin hän ei suostu tämän kanssa jäämään. Voin kuitenkin lukea kirjaa tms. siinä. Tyttö kuitenkin leikkii suurimman osan ajasta yksinään, joskus vaihtaa pari sanaa isänsä kanssa. Siinä se.
Onneksi tytöllä on olemassa mummu ja vaari sekä kaksi enoa. Olen saanut pari vapaata iltaa ja yötä. Siivosin, luin, kirjoitin kirjeitä (käytän edelleen etanapostia :D ) ja kävin leffassa kaverin kanssa. Toisinaan saan vapaapäivän ja silloin hoidan juoksevia asioita tai vain löhöilen kotona. :p
 
Mullla pojat,9v ja 13v on isällään (sillon ku se sattuu suomessa olemaan) aina kun haluavat.
Mä vietän viikonliput tai mitkä nyt sitte sattuu päivät olemaanki ni ihan samalla ailla ku kaikku muutki: Yksin kotona.siivoten,ulkohommia tehden yms.
En kaipaa uutta kumppania enää.
 
Hidas sytytys noiden jälkimmäisten kysymysten suhteen... :whistle:

Uutta parisuhdetta olen nyt vasta viime kuukausien aikana alkanut toivoa. Aikuista suoraselkäistä miestä, joka seisoo sanojensa takana, mutta osaa myös iltaisin ottaa minut kainaloon. :heart: Tätä en kuitenkaan hakemalla hae, vaan ajattelen, että hän sitten joskus tulee vastaan sopivassa tilanteessa, kun on tullakseen. Ressiä en ota, mut toisinaan iltaisin on yksinäinen olo...
 
voi ei, tosi kurjaa kuulla, ettei lastenne isät ole kiinnostuneita heistä. Meillä poika on joka viikko 1-2 yötä isällään. Näin on ollut jo 2 vuotta ja exä haluais joskus enemmänkin olla pojan kanssa... Mulla on siis mukavasi omaa aikaa... hoidan asioita, harrastan, siivoilen, näen kavereita tai usein vaan olen ja nautin rauhasta.
Voimia teille!
 
Mulla ei ole vapaata aikaa näin kesällä kuin silloin tällöin, kun saan (tai siis kehtaan) viedä lapseni kaverille. Sielläkin he ovat max. 12 tuntia ilman minua, kun ystävällä on omatkin lapset.

Isää ei ole näkynyt, vaikka kuinka sille monet tahot selvitti miten valvotut tapaamiset järjestetään. En valita kun mä nautin lasteni kanssa olemisesta.

Sitten kun sen vapaahetken saan, käyn tapaamassa ystäviäni esim. tupareissa tai yksityistilaisuuksissa. Se riittää minulle. En ole enää nykyään kovinkaan sosiaalinen, joten päivälläkin kun lapset ovat ulkona ystäviensä kanssa, minä lepäilen sohvalla.

Minä 33v ja pojat 13, 10 ja 9v. ja tyttö 8v.
 
Miehet tuntuu "vahtivan" entisiä puolisoitaan sillä , etteivät ota lasta yökylään tai viikonlopuiksi. Ei ne taida käsittää , että lapselle siitä haittaa on , tai isä-lapsisuhteelle.

Mullakin lasten isä teki sitä , ettei maksanut elatusmaksuja perjantaina ( vaikka se olisi ollut maksupäivä ) , jos lapset olivat menossa hänelle juuri sinä viikonloppuna. "Mun rahoilla et juhli , ne on tarkoitettu lapsille , saat ne sunnuntaina kun tuon lapset kotiin".

Ja jos hänellä oli joku meno , lasten isiviikonloppu peruuntui , lasten 2 viikon kesäloma isin kanssa loppui ensimmäiseen sadepäivään "kun ei päästä ulos , tuon lapset takas. Jatkan mun kahta viikkoa kun aurinko taas paistaa".

Ja jos joku lapsista ( kolme muksua meillä ) sattui sairastumaan isäviikonlopun aikana , niin isä vaati mua viemään lapsen lääkäriin , ei mennyt ikinä itse. Sillä nökötti auto pihassa , mutta mä sain lähteä liikkeelle julkisilla.

Eli vaikka mulla oli näennäisesti vapaata aikaa , niin en kuitenkaan ollut vapaalla.
Eikä lapset olleet isänsä kanssa oikeasti koskaan , isän äiti oli aina paikalla tekemässä kaiken päiväaikaan , yöt muksut oli isän vastuulla.

Tapaajia ja tapaamisia on moneen lähtöön , se on todella kurjaa jos tapaamiset ei toimi ollenkaan.
 
Eipä noita viikonloppuvapaita usein ole jaossa. Sentään kuitenkin joskus. Keväällä lapsi oli viikonlopun enollaan, kesällä pari päivää mummolassa ja nyt taas syksyllä menossa viikonlopuksi enolleen.

Riepoo tarinat "kun on niin vähän omaa aikaa, vain joka toinen viikonloppu ja lomalla..". Noh, eipä ole ex-puolisoa tosin menojanikaan vahtimassa. Lapsen olen aikoinaan Ihanaan perheeseen halunnut ja nyt sitten kannan vastuun, ilot ja surut yksin.

Eikö eronneilla ole sukulaisia tai ystäviä, että saisivat sen vapaaillan tai viikonlopun edes joskus? Kuulostaa aika oudolta tuo ei vapaita viikonloppuja/iltoja.
 
Muutan tammikuussa pois miehen luota lapsien kanssa. Me tehtiin kirjallinen soppari miehen kanssa että jokatoisen viikon minä pidän lapsia ja toisen mies. Joustetaan myös jos on tarvetta. Yhdessä hoidetaan kun on yhdessä ne tänne tehtykin!
 
Meillä samanlainen soppari kuin fosforilla.
Kaikki on mennnyt hyvin tähän asti ja omalla ajalla nautin vain itsestäni ja en oikeestaan tee mitään.
Välillä kaipaa jonkun kainaloa ja lämpöä vierelle, mutta onneksi on ihania ystäviä.
 

Yhteistyössä