varataanko raskaudenkeskeytykseen itse aika vai miten homma menee?

jsl
Tuolla lapsettomuuspuolella olen jonkun verran kirjoitellut, koska lapsettomuushoidoissa ollaan. Marraskuussa tehtiin toinen inseminaatio ja tein positiivisen raskaustestin. Eilen kävin alkuraskauden ultraäänessä rv7+3 -> tuulimuna. Yksityisellä klinikalla olemme hoidoissa ja lääkäri teki lähetteen sairaalaan tyhjennyksiä varten. Lueskelin tuossa sairaalan sivuja ja siellä sanottiin raskaudenkeskeytyksen kohdalla että "varaa aika kun lääkäri on tehnyt lähetteen". Kuuluuko minun nyt itse varata aika sairaalasta vai tuleeko se kotiin? Muistan kun lääkäri sanoi, että 2 viikkoa menee ainakin ja ajan voi tarvittaessa perua mikäli vuoto alkaa itsekseen.
 
Viimeksi muokattu:
jsl
Mulla kirjoitettiin lähete ja lääkäri yksityisellä sanoi että voin mennä seuraavana päivänä aamusta ko. sairaalaan. Mutta olisko sairaala kohtaista?
ok. Olitko millä viikoilla tuolloin? Kun jäin käsitykseen, että tää raskaus menisi itsestään kesken, mutta aika-arviota lääkäri ei tietenkään pystynyt sanomaan. Täytynee maanantaina soittaa sairaalaan ja kysyä miten heillä toimitaan. Tältä päivältä soittoaika on jo mennyt.
 
Viikoilla 7+4 todettiin. Kovasti jaksamisia myös itsellesi!

Ja tosiaan mulla lääkäri oli heti sitä mieltä, että parempi saada mahd. pian pois, kun eihän sitä tiedä koska lähtee itsestään tulemaan vai lähteekö ollenkaan, joten laittoi seuraavalle päivälle lähetteen.

Helpompi oli itellekkin kun saatiin nopsasti hoidettua pois eikä tarvinnut odottaa että milloin alkaa vuotamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni todettiin keskiviikkona, ettei sikiön sydän enää sykkinyt. Käymme myöskin yksityisellä lapsettomuushoidoissa ja lääkäri kirjoitti jo valmiiksi lähetteen lääkkeeliseen tyhjennykseen, jollei vuoto ala itsestään parin pvä sisällä lääkityksen lopettamisesta. Yksityinen lääkäri ei voi tehdä lähetettä sähköisesti ainakaan täällä, joten lähete pitää itse toimittaa ko sairaalaan missä toimenpide tehdään.

Itse kävin eilen hakemmassa esilääkityksen (satuin saamaan ajan lääkärille saman tien kun vein lähetteen) ja maanantaina on sitten edessä itse operaatio. Toivottavasti tämä on pian ohi ja toivottavasti myös kaikki tulee pihalle samantein.
 
jsl
Ai jaa... mä en saanu mitään lähetettä itselleni. Ja tosiaan kun kysyin, että millon pääsisin niin lääkäri arveli että vähintään kaksi viikkoa menee. Mua kyllä vähän ihmetytti, mutten ymmärtänyt kyseenalaistaa. Meinaan yhdellä tutulla tehtiin vastaavassa tilanteessa kaavinta heti, mutta taitaa olla paikkakuntakohtaista eikä he ole lapsettomuushoidoissa. No maanantaiaamuna on netin mukaan soittoaika naistentautien pkl:lle hoitajille, joten soitan sinne ja kysyn asiaa. Täytyy sitten soittaa klinikalle, että mikä tän homman nimi on.
 
jsi: voihan olla että lääkärisi on itse lähettänyt lähetteen ko sairaalaan. Mutta silti tuo 2vko odotusaika tuntuu hurjan pitkältä. Itse halusin saada asian hoidettua mahd pian pois päiväjärjestyksestä. No mutta toivottavasti sinäkin saat ajan nopeasti ja homma hoituu.
 
jsl
Soitin tänään polille ja sain ajan huomiseksi. Lääkkeillä yritetään ensin tyhjentää. Terkkarilta hain jo sairaslomaa tämän päivän. Kirjotti sen vähän nihkeenä, mut mulla olis alkanut yövuorot tänään ja aamulla on aika, niin... onneksi kirjoitti. Siinä lähetteessä oli muuten kiireellisyys 8-30päivää... mut hoitaja jolle soitin sano et eihän edes heidän lääkäriltä kysy asiaa et voiko kiirehtiä, joulu tulossa ja kaikkea. Ihana hoitaja! Nyt on helpottunut olo ja kohta toivottavasti pääsee käsittelemään asian, kun saa homman päätökseen.
 
jsi: hieno juttu että sait ajan noin nopeesti. Eipä tämä joulunaika ole muutenkaan paras aika tälläiselle niin mitä nopeemmin sen parempi. Itse olin maanantain sairaalassa. Mitään suurempaa ei siellä lääkkeistä huolimatta tapahtunut. Vuoto alkoi itsestään jo vkloppuna niin silloin oli enin jo ilmeisesti tullut ulos. TOivottavasti nyt kaikki tulee pois mitä pitääkin, ettei tule mitään jälkiseuraamuksia. Olisi niin ihanaa vaan jättää koko asia menneeksi ja suunnata tulevaan. No ehkä jonain päivänä tämä ei enää itketä...

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille kohtalotovereille!
 
jsl
OnniNapero voi kun hienoa, että sulla alko vuoto jo itsekseen.
Mulla lääkkeistä huolimatta ei ole tapahtunut mitään. Eilen laitettiin cytotecit ja tänään uudet. Ei mitään, ei edes vatsakipuja. Huomenna aamulla sain luvan ilman ilmoitusta marssia polille ja sitten katsovat miten jatketaan. Alan jo itse toivoa sitä kaavintaa.
 
jsl
No niin nyt on homma takana ellei takapakkia tule. Kotiin äskettäin sairaalasta saavuin. Kolme päivää siis yritettiin lääkkein kohtua tyhjentää. Eilen otettiin osastolle ja kolmen tunnin välein lykkivät cytoteciä menemään, ilman mitään tulosta. Yöllä pääsin kaavintaan. Homma oli kolmessa minuutissa ohi. Nyt pitäisi kohdun olla tyhjä ja niin on kyllä olokin. Kuukauden kuluttua kontrolli hcg-verikoe. Kotiuttava gyne sitä mieltä ettei tarvi kuin yksi kierto pitää välissä että voi hoitoja jatkaa. Täytyy kysyä omalta lapsettomuuslääkäriltä onko hän samaa mieltä, mutta siihen on vielä aikaa. Yritän nyt ensin toipua tästä sekä fyysisesti että henkisesti. Hyvää joulua kaikille!
 

Yhteistyössä