Varhaisen keskenmenon jälkeen heti uudelleen raskautuneet?

Heipä hei kaikille ja oikein hyvää joulun aikaa!

Koin itse elämäni kamalimman tilanteen viikko sitten. Kaksi viikkoa sitten tein Clearbuella raskaustestin, positiivisen tuloksen. Ollaan miehen kanssa reilu puoli vuotta nyt oltu ilman ehkäisyä ja tämä oli ensimmäinen plussatestini.
Olin tietysti onneni kukkuloilla.

Kunnes viikon päästä tästä alkoi vuoto. Ensin hiukan ja seuraavana päivänä hiukan enemmän. Menin päivystykseen, jossa lääkäri totesi että mitä luultavimmin varhainen keskenmeno kyseessä.
Olin tuolloin viidennellä ( + jotain ) viikolla. No parin päivän päästä kävin vielä lähetteellä gynekologisella polilla, jossa lääkäri tarkasti ettei kohdussa mitään ja kaikki näytti ihan tyhjältä ja sanoi, että uutta yritystä voi alkaa heti kun vuoto on loppunut.

Itkin kolme päivää ja sitten aloin elätellä toiveita, joskos olisi mahdollista raskautua heti vuodon loputtua uudelleen, kun sellaisiakin tapauksia kuuleman mukaan on :)

Nyt kysyisinkin Teiltä, että onko kuinka moni oikeasti tullut varhaisen keskenmenon jälkeen raskaaksi heti ensimmäisestä tai toisesta kierrosta ja kauanko ennen km:ää on ollut yritystä?

Ja vielä, että onko uusi raskaus edennyt hyvin loppuun asti?

Ei tässä muu auta kun yrittää piristyä ja alkaa elätellä toiveita uudesta ei keskenmenevästä raskaudesta.
Luulen, että paras lääke tähän kauheuteen olisi juuri uusi raskaus ja pikkuinen olisi niin toivottu tähän perheeseen.

Tulipa pitkä tarina, toivottavasti jollain olisi positiivisia kokemuksia km:n jälkeen uudelleen raskaaksitulosta :)
 
Mulla km vuonna 2001 vkolla 8+5, raskaaksi tulin heti ja poika syntyi vkolla 34. Syy tuskin lie tuo km ennenaikaisuuteen. Nyt marraskuussa tm vkolla 8+5 (kohtalon ivaa), tänään plussa eli raskaaksi tulin taas ekasta kierrosta. lääkärin mukaan ei estettä heti raskaaksi tuloon, tarvitsee vain ylimääräisiä ultria raskauden keston arviointiin.

Hyvää joulua ja onnea yritykseen!
 
Minulla on takana keskenmeno viime kesältä rv 8+5. Silloin oli heinäkuun alku. Uudelleen tulin raskaaksi jo heinäkuun lopulla, testi näytti plussaa heinäkuun viimeisinä päivinä. Meillä on neuvolassa ultrausmahdollisuus, joten sitä kautta pääsin myös kahteen kertaan varhaisultraan, joissa sitten määriteltiin laskettua aikaa. Lopullinen la tuli sitten np-ultrassa.

Nyt on menossa rv 26, ja kaikki on mennyt hyvin. Minä olen aina raskautunut helposti. Historiaa on kyllä. Nyt siis menossa 11. raskaus, joista olen saanut 6 elävää lasta, 3 keskenmenoa ja yhden enkeli-pojan (kohtukuolema rv 40+1). Toivottavasti tämä mahassa oleva pikkuinen syntyy elävänä maalis-huhtikuun vaihteessa.
 
Hei! Täällä yksi heti km jälkeen raskautunut, 2v tytön äiti. Yritystä ennen km oli puolisen vuotta, ja heti km jälkeen ilman kuukautisia sitten tulin uudestaan raskaaksi. :) Raskaus oli ns. normaali raskaus, eli melkein kun kirjasta lukisi. Pahoinvoinnit alkuun, sitten ns hyvä ja iloinen kausi, sitten heitti pariin kertaan hemoglobiini, jonka vuoksi sain syödä ihanaa salmiakkia! Hermoheikkoilua, naurukohtauksia, samoin itkua ja naurua samaan aikaan. raskaus meni eteenpäin vatsa kasvoi ja tuli närästykset, turvotus, nukkumis ongelmat, vessasssa ravaus jne jne.. supistelujen myötä sairaalaan, pitkän 19 tunnin synnytyksen jälkeen napanuora kaulan ympärillä syntynyt tyttö, muuten täysin terve. :) Sairaalasta kotiuduttiin 3pv päästä ja aika vierähtää, ja minulla on nyt reilu 2 vuotias ihana prinsessa! :) Yritystä kehiin, kyllä se sielläkin nappaa!! :)
 
Scala, onnea sulle uudesta raskaudesta! Me oltiin samassa helmikuisissa odottajissa viime kesänä. Mä sain myös keskenmenon heinäkuussa 10:llä viikolla. Syyskuun alussa yksien menkkojen jälkeen tein uuden positiivisen raskaustestin ja näillä näkymin ensi toukokuussa syntyy vauva! Nyt 23. rv menossa :)
 
Minä tein lokakuisen keskenmenon jälkeen heti marraskuussa positiivisen testin. 30 pvää km:stä siis olin uudelleen raskaana. noh, kesken meni sekin vkolla 6... Mutta siis kyllä aika herkästi km:n jälkeen raskautuu :)
 
Neiti-81 Minulla oli kolme peräkkäistä keskenmenoa, ennen kuin nyt siiten ollaan päästy pidemmälle.

nepula Onnea myös sinulle! Nyt ollaan jo raskaudessa hyvällä mallilla, joten eiköhän mekin vauvat saada vielä syliin asti.
 
Heippa :)

Itselläni oli syyskuussa varhainen keskenmeno, ehdin olla reilut pari viikkoa raskaana.. Ja neljä viikkoa vuodon alkamisesta tein uuden plussan :) Vaikka lääkäri sanoi, että kierto voi venyä, mulla ei käynyt niin.

Vielä en tiedä, kuinka kaikki tulee menemään, mutta nyt alkaa 18. viikko ja tähän mennessä kaikki on mennyt hyvin. Niin ja raskautumiset tapahtuivat heti pillereiden lopettamisen jälkeen, yksiäkään menkkoja ei väliin ehtinyt tulla.

Plussatuulia!

Mayinga
 
Mulla varhainen km (tai kemiallinen) 12/10. Vuoto alkoi samana päivänä kuin plussasin. Ovulaation tikutin siitä kolmen viikon päästä. Tänään dpo 11. Testiin tuli haamu. Toisaalta myös aamulla oli kamalat vatsakrampit ja pientä vuotoa. Eli varmaankin sama homma taas. Pillerit jätetty pois 11/10 eli nämä olivat yk1 ja yk2.
 
Meiläl tärppäs kolmannesta yrityskierrosta, varhanen keskenmeno tuli siis 4+6. Eli viikon kerkes plussasta nauttimaan. :/

Sen jälkee ei siis menkkoja välissä vaan heti uus plussa ja hyvin meni raskaus loppuun asti, paitsi raskausmyrkytys vaivas ja synnytys käynnistettii sit viikolla 39+3. Mut et pääosin ihan jees. Ainii supistelut alko kylläki jo viikol 19+ mut ei onneks johtanu mihinkää liian aikasin. Olin viikolta 36 auki 1cm ja paikat pehmeet ja 2cm auki käynnistyspäivänä. :)
 
Moikka

Täällä kanssa raskauduttu heti ensimmäisestä kierrosta varhaisen keskenmenon jälkeen. Taustalla PCOn aiheuttamaa lapsettomuutta useampi vuosi ja varhainen km oli ensimmäinen plussa ikinä. Vuoto alkoi 4+ ja sain luvan aloittaa Clomifenit(ovulaatiota auttava hormonihoito) tästä keskenmenneen vuodosta. Ovulaatio siitä kolmen viikon kuluttua ja uusi plussa.

Raskaus on nyt kutakuinkin puoli välissä ja toistaiseksi on mennyt kaikki hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom

Yhteistyössä