Varhaisraskauden ultra

Itsellä on nyt ensiperjantaina aika Femedaan Bruno Cacciatorelle ja halusin kysellä muitten kokemuksia. Itsellä on sattuneista syistä täysin epäselvää että millä viikoilla mennään ja useita keskenmenoja takana, niin neuvolasta suosittelivat käymään kun Nkl:lle aika vasta 15pvä. Entä osaakohan joku hintaa kertoa? Kun soitin ja varasin ajan, niin sanoivat että se riippuu niin paljon lääkärintaksasta ja siitä onko oikeutettu korvauksiin yms. niin ei halunnut antaa harhaanjohtavaa tietoa, mutta olisihan se ihan mukava edes vähän tietää millaiseen summaan varautua.
 
Mä olen ensimmäisen raskauden alussa käynyt myös femedassa. Viikkoja oli silloin 7+ , mikä se suosituskin on, että saadaan syke varmuudella näkyviin. Mulla oli naislääkäri, enkä tykännyt yhtään. Kohtelu oli tylyä, silmiin ei katsonut kertaakaan, ei kertonut mitään vaikka kyselinkin kovasti. Kovakourainen ja kivulias toimenpide, vaikka ei sen kuuluisi sattua ollenkaan. Ottikin vielä papan kysymättä multa mitään, joten koko reissun hinnaksi tuli n. 200 e. Raskaus meni viikpn päästä kesken, vaikka syke näkyikin.. Turha reissu siis :) toivottavasti tuo bruno osaa asiansa, tunnettu lääkäri kuin on, tsemppiä ja onnea raskaudesta!
 
Kiitos Hannasi vastauksesta ja osaanotot keskenmenosta! Huh, onpas kalliin tuntuista puuhaa, mutta ei kai sitä lopulta voi mielenrauhalle laittaa hintaa. Ilmeisesti tää Bruno tosiaan niittänyt mainetta lääkärinä, aikaa varatessakin kysyi heti että haluanko Brunolle ajan, minä tyhmänä maallikona olin että "jaa, kenelle?" ja tuntui olevan huvittava kysymys respatädin mielestä. Valaisi sitten että on raskausasioissa heidän suosituin lääkäri. Itsellä tilanne se että jostain mystisestä syystä (on siis tutkittu muttei vikaa löydetty) jäi kuukautiset viime vuoden huhtikuussa pois keskenmenon jälkeen ja nyt pari viikkoa sitten tein positiivisen testin. Neuvolantäti sai viime ke jo hennon hentoisen sydänäänen kuuluviin, mutta viikoista ihan mahdoton sanoa. Yritti saada ensimmäistä ultraakin nopeutettua toistuvien keskenmenojen ja viikkojen varmistumisen takia mutta Nkl:llä ensimmäinen vapaa aika oli just 15.4. Tokihan se pari viikkoakin menisi varmasti nopeasti mutta se on pitkä aika pohtia ja kantaa huolta, ja itellä jotenkin sellainen olo että vasta sitten ultran jälkeen uskaltaa uskoa asian todellisuuden. :)
 
Minä kävin Femedassa Mandelinilla ja maksoi noin 140e korvauksen jälkeen (otti myös papan). Ultralle jäi hintaa noin 100e. Käsittääkseni Mandelin ei ole aivan kalleimmasta päästä. Ihana lääkäri kuitenkin.
 
Olen menossa myös Brunolle ja mulle kerrottiin varhaisultran hinta-arvioksi 140-160 €. Femedassa on myös halvempia ultraajia, jotka varmasti osaavat asiansa (esim. Fredrika Forsskåhlista paljon suosituksia), mutta Brunolla on maine ultraspesialistina. Katsotaan, koenko hintansa arvoiseksi :)
 
Boadiccea: kiitos, ja pahoittelut myös keskenmenojesi vuoksi, mitä olet joutunut kokemaan :( saitko ajan sitten kuinka pian? Toivottavasti saisit nopeasti mielenrauhan ja varmuuden asiasta, että tosiaan kannat pikkuista matkassa! :)
 
Minä kävin Femedassa Maija Tulppalalla reilu kuukausi sitten raskausviikolla 8. Oli todella miellyttävä lääkäri. Maksoi kelakorvauksen jälkeen 160€. Kaikki oli ultrassa(tehdään sisätutkimuksena)hyvin, hyvä syke löytyi ja saatiin kuvatkin mukaan. Nyt on menossa rv 12+6.
Cacciatorella kävin 4D ultrassa toissa jouluna ja ihan hyvä kokemus oli sekin. Hiukan tosin sellainen liukuhihna meininki kun tutkimus oli tosi nopea ja seuraava asiakas heti sisään kun minä lähdin. Mutta joo rahan arvoista ehdottomasti! Ja jos jotain epänormaalia olisi niin Bruno huomaa kyllä varmasti.
Suosittelen. :)
 
Kiitokset kaikille vastauksista! :) Eilen alkoi kivut ja illemmalla vuodot.. Tänään käynti kättärillä jossa todettiin että kohtu suurentunut mutta tyhjä, munanjohtimesta ei saanut kunnolla kuvaa ja pienen pieni epäilys kohdun ulkoisesta eli lauantaille aika osastolle. Epäili että viikkoja olisi ollut 8+ kasassa. Kyllä sitä kummasti lähtee aina alitajunnaisesti rakentamaan niitä pilvilinnoja vaikka kuin muka toppuuttelee itseään. Nooh, oppii ainakin olemaan entistä kiitollisempi tuosta yhdestä onnekkaasta ihmeestä ja rutistamaan vielä lujemmin.
 
Pahoitteluni boadiccea:(
Vastailen vielä kuitenkin kysymykseen, jos joku toinen miettii Femedaa ja hintoja. Itse olen käynyt Olavi Ylikorkalalla ja Fredirika F:llä, molemmat tosi mukavia. Olavi oli halvempi, vain 75 euroa jäi kelakorvauksen jälkeen hinnaksi (ultra+sisätutkimus) ja Fredrikan hinnaksi jäi reilut 90 e.
 

Yhteistyössä