Varhaisultra KU raskauden jälkeisessä raskaudessa

Minulla todettiin kohdun ulkoinen raskaus 10/2014. Nyt olen uudestaan raskaana ja la marraskuussa 2015. Soitin neuvolaan ja pyysin päästä varhaisultraan varmistamaan nykyisen raskauden sijainti. Neuvolan täti sanoi, ettei ole tuollaisesta kuullutkaan ja sanoi soittavansa takaisin kohta. No hän sitten soitti kun oli selvitellyt asiaa ja sanoi, että jos haluaa varhaisultraan on mentävä yksityiselle. Kohdun ulkoisen jälkeen riskiraskaudeksi luetaan vasta jos niitä on ollut 3 peräkkäin... Kuullostaa minusta aika kummalliselle, että hengenvaarallisella tilalla aletaan tuolleen leikkimään. Muutenkin ollut plussasta asti ihan paniikissa ja hätkähtänyt jokaista nippaisua ym. Pitäisiköhän soittaa vielä johonkin muualle ja varmistaa? Mihin?
 
No huhhuh, kyllä sun neuvolantäti on ulkona kuin lumiukko :O Käypähoitosuositus sanoo näin: "Ektooppisen (siis kohdunulkoisen) raskauden jälkeisen uuden raskauden oikea sijainti on varmistettava emättimen kautta tehtävällä kaikututkimuksella viimeistään raskausviikolla 7, koska uuden ektooppisen raskauden todennäköisyys on yli 10 %"

Mä soitin omassa tilanteessani suoraan äitipolille jossa ultrasivat. Ei muuta kuin soittoa polille ja vaatimus päästä ultraan.
 
Samaa mieltä kuin Kuusama. Ihan häränkakkaa tommonen et pitäis 3 olla ollut... pyh! Useassa lähteessä sanotaan hyvin selvästi että suurin riskitekijä KU:lle on aikaisemmin koettu KU! Ärsyttää sun puolesta! Itsellä oli KU kesällä 2013 ja TYKSissä hoidettiin pistoksella. Uudestaan raskauduttuani soitin myös suoraan tyksin naistentautien polille ja sieltä sain ajan.
 
Taitaa lisäksi tädillä mennä tosissaan asiat sekaisin. Tuo kolme toistuvaa on nimittäin silloin kun kyseessä on keskenmeno, ei kohdunulkoinen. Mulla ei olis kyllä varaa odotella kolmea peräkkäistä, se enimmäinen nimittäin vei mennessään toisen munajohtimen ja tämä raskaus siis lähti yhden munajohtimen voimin :D Toivottavasti soitit suoraan sairaalaan.
 
Kiitos vastauksistanne :)
Soitinkin sitten suoraan sinne naistentautien polille. Siellä ne olisivat vaatineet neuvolasta lähetettä ultraan mutta pitkin hampain ottivat minut sinne ilman. Tosin aika on vasta ensi viikolla ja silloin viikkoja on jo 8+1 menkoista laskettuna...eli jos tämäkin on ulkoinen niin voi poksahtaa jo ennen ultraa :/

Minkähänlaista toimintaa neuvolassa mahtaa olla jos alku on jo näin lupaava... se täti kuullosti kyllä ihan amatöörille kun ei tiennyt siitä ulkoisestakaan mitään vaan piti joltain toiselta kysyä ja jos se toinenkaan ei tiennyt mistä puhuu... iiik pelottaa :x
 

Yhteistyössä