"Varmat" päivät + spermisidit kokemuksia?

Alkaa tuntua siltä, etten aijo enää pitkään hormooneja itseeni pumpata vaan luomuna vedellen koko lopun elämää ellei piuhoja jossain vaiheessa katkaista.
Migreenin takia ei käy yhdistelmähormonit. Minipillereistä taas pahat sivuvaikutukset ja olo on muutenkin kuin perseeseen ammutulla karhulla. Kierukat testattu, kumpikaan ei käy. Kumia ei viitsisi käyttää kun ei tunnu hyvältä ja pitkässä parisuhteessa kuitenkin elellään.

Nuo spermisidit on aika uus tuttavuus mulle ja netistä lueskellut mm. allergiaoireista, kutinasta, polttelusta... Oisko jollain jakaa kokemuksia?
Ja entäs varmojen päivien laskeskelu?
Hyviä ja huonoja kokemuksia kiitos?
 
Olen käyttänyt varmat päivät - menetelmää hyvällä menestyksellä jo useamman vuoden ajan. Tosin söin minipillereitä tässä väliaikana (kun joku gynekologi sanoi että minipillerit saattavat ehkäistä myoomien kasvua kohdussa), mutta lopetin ne n. puolen vuoden jälkeen painon nousun vuoksi, kun kerran pärjäämme ilmankin ihan hyvin.

Kannattaa perehtyä hyvin siihen, miten tämä menetelmä toimii, eli ottaa selville milloin yhdyntää ei tarvitse keskeyttää. Omalla kohdallani olemme toimineet niin, että heti menkkojen jälkeen voidaan n. viikon ajan jatkaa rakastelua loppuun saakka. Sen viikon jälkeen onkin sitten oltava varovainen koko loppu kuukauden ajan. Miehelle ehkä vähän vaivalloista ja ei niin mukavaa, mutta naiselle paljon paljon miellyttävämpää
:)
 
Me mennään tällä hetkellä just varmat päivät + Pantentex oval -menetelmällä, samoin ennen esikoista mentiin näin. Raskaaksi tulin vasta, kun aloitettiin yritys. Vauvaa on taas parin kuukauden päästä tarkoitus alkaa yrittämään, joten mikään katastrofi raskaaksi tulo nytkään ei olisi.

Mutta olen tosi tyytyväinen tähän menetelmään. Oma olo on paljon parempi, en ole kertaakaan luullut olevani raskaana (mitä epäilin kierukankin kanssa jatkuvasti, kun oli oireita jos jonkinlaisia...). Tuntuu, että kun ei ole mitään "ylimääräisiä" hormoneja sotkemassa, osaan paljon paremmin tulkita omaa kroppaani.

Toki jos vauva ei saisi kohta tulla, niin en tiedä olisinko ihan yhtä luottavainen :p
 

Yhteistyössä