Varoittava sana täälläkin pyörivästä ohjeesta olla maksamatta yksityisiä parkkisakkoja

[QUOTE="vieras";27121758]No itse en veisi sitä oikeuteen vaan jättäisin maksamtta, menisi ulosottoon. :)[/QUOTE]

Me kaikki teemme ratkaisut ajatellen omaa etua. Ko. mies oli katsonut oikeusjutun hänen ratkaisukseen, sinä voit toimia omalla tavallas ja minä omallani. Jokainen sit toivottavasti on valmis kantamaan oman valintansa seuraukset.

Jos tuo 6000€ pysyy niin voi sanoo et on tullu aika kallis parkkeeraus - vaan 50€/ajan ylittävä minuutti tai 20€/pysäköity minuutti :D
 
"vieras"
Mulla ei onneks oo niin vahvat periaatteet, että jaksaisin alkaa taistella jotain pysäköintifirmaa vastaan, ja luottotiedotkin on tallella enkä tuollaisen takia niitä haluaisi menettää. Maksaisin kiltisti.
 
"vieras"
Me kaikki teemme ratkaisut ajatellen omaa etua. Ko. mies oli katsonut oikeusjutun hänen ratkaisukseen, sinä voit toimia omalla tavallas ja minä omallani. Jokainen sit toivottavasti on valmis kantamaan oman valintansa seuraukset.

Jos tuo 6000€ pysyy niin voi sanoo et on tullu aika kallis parkkeeraus - vaan 50€/ajan ylittävä minuutti tai 20€/pysäköity minuutti :D
Luojan kiitos jokainen saa tehdä miten itse haluaa. Tiedätkö muuten miksi tuo heppu vei tuon sinne oikeuteen asti? Olisko ollut esimerkki tapaus, mitä olet mieltä :D
 
[QUOTE="vieras";27121845]Luojan kiitos jokainen saa tehdä miten itse haluaa. Tiedätkö muuten miksi tuo heppu vei tuon sinne oikeuteen asti? Olisko ollut esimerkki tapaus, mitä olet mieltä :D[/QUOTE]

Periaatteen mies selkeesti, hän on ollu sitä mieltä et asia on pihvi.
Jos vaan jättäis maksamatta niin luottotiedothan siinä menee, joten ainoo keino on riitauttaa tuo maksu jos meinaa maksamatta olla (siis ilman seurauksia)
 
"vieras"
Periaatteen mies selkeesti, hän on ollu sitä mieltä et asia on pihvi.
Jos vaan jättäis maksamatta niin luottotiedothan siinä menee, joten ainoo keino on riitauttaa tuo maksu jos meinaa maksamatta olla (siis ilman seurauksia)
Mitäänhän ei ole lopullisesti vielä päätetty, kuten tiedät käräjillä ja hovissa on aika useasti päinvastaiset tuomiot. Nythän on kyse siitä voiko yksityinen henkilö olettaa itsensä valtion virkamieheksi omalla bisneksillään.
 
"vieras"
Vois ap perehtyä asiaan ennenkun alkaa vinkumaan. Toi tyyppi hävisi siksi, että myönsi parkkeeranneensa auton, ja taisteli yksityisen firman sakonanto-oikeutta vastaan. Siis täysin eri asia kun se, mistä ei tarvitse maksaa yksityisen firman sakkoja.
Maksaa ei edelleenkään kannata, eikä tarvitse jos ei tiedä kuka auton on pysäköinyt. Parkkifirmat eivät pysty todistamaan että auton on pysäköinyt juuri se, kenelle lasku tulee. Tämä asia ei ole muuttunut mihinkään.

Niin että kannattaisiko katsoa ne faktat ennenkun alkaa huudella totuuksiaan?
 
[QUOTE="vieras";27121958]Vois ap perehtyä asiaan ennenkun alkaa vinkumaan. Toi tyyppi hävisi siksi, että myönsi parkkeeranneensa auton, ja taisteli yksityisen firman sakonanto-oikeutta vastaan. Siis täysin eri asia kun se, mistä ei tarvitse maksaa yksityisen firman sakkoja.
Maksaa ei edelleenkään kannata, eikä tarvitse jos ei tiedä kuka auton on pysäköinyt. Parkkifirmat eivät pysty todistamaan että auton on pysäköinyt juuri se, kenelle lasku tulee. Tämä asia ei ole muuttunut mihinkään.

Niin että kannattaisiko katsoa ne faktat ennenkun alkaa huudella totuuksiaan?[/QUOTE]

Missähän minä vingun? :D Kunhan kyseenalaistan juurikin nämä neuvot, varsinkin kun useassa pysäköintihallissa on kameravalvonta...

En mä niitä sun maksujas tule maksamaan joten ihan lepo vaan.
 
[QUOTE="vieras";27121886]Mitäänhän ei ole lopullisesti vielä päätetty, kuten tiedät käräjillä ja hovissa on aika useasti päinvastaiset tuomiot. Nythän on kyse siitä voiko yksityinen henkilö olettaa itsensä valtion virkamieheksi omalla bisneksillään.[/QUOTE]

Mun mielestäni tuossa on enemmän kyse sopimuksen syntymisen perusteista ja hiljaisen sopimuksen rikkomisesta aiheutuneesta sopimussakosta, mut minähän en lakimies ole.
 
[QUOTE="vieras";27122010]itehän sä yhdistit kaksi täysin eri asiaa ja luulit että ne liittyvät jotenkin toisiinsa. turha ivata, ite mokasit. että oikeen varottava sana :LOL:[/QUOTE]

Mitkähän kaksi asiaa olen yhdistänyt?
Sinä toit esille eri näkökulman jonka perusteella voi jättää maksamatta ja minä siihen näkökulmaan kommentoin.
 
"vieras"
Mitkähän kaksi asiaa olen yhdistänyt?
Sinä toit esille eri näkökulman jonka perusteella voi jättää maksamatta ja minä siihen näkökulmaan kommentoin.
sun ap viesti vähän viittais että olet tutustunut tuohon täälläkin pyörineeseen neuvoon olla maksamatta. ja päätit yhdistää sen jotain kumman aasinsiltaa pitkin tähän täysin toisesta asiasta käytyyn oikeusistuntoon.
 
Vieras2
Mites kun itse sain sakot securitakselta ison omenan parkkihallissa espoossa jossa on kamerat ja auto ei ole oma vaan lainassa.. eli tuonkin voi sit jättää maksamatta vai
 
[QUOTE="vieras";27122069]sun ap viesti vähän viittais että olet tutustunut tuohon täälläkin pyörineeseen neuvoon olla maksamatta. ja päätit yhdistää sen jotain kumman aasinsiltaa pitkin tähän täysin toisesta asiasta käytyyn oikeusistuntoon.[/QUOTE]

Siinä kyseisessä ketjussa oli yksi näkökulma juurikin tuo viranomaisseikka. Toisena oli tämä ajajan todentaminen - jos toisen seikan perustelut oli tässä casessa mukana niin mikä aasinsilta se oli?
 
Mites kun itse sain sakot securitakselta ison omenan parkkihallissa espoossa jossa on kamerat ja auto ei ole oma vaan lainassa.. eli tuonkin voi sit jättää maksamatta vai
Näissä on nyt kuitenkin se ero poliisin tai kaupungin sakkoihin, että näillä yksityisillä ompi se todistustaakka autoa kuljettaneesta henkilöstä.
Kameravalvonta taitaa kertoa karua kieltään kuljettajasta...

Ei ole mahdollista siis sakottaa auton omistajaa, jos kuljettaja on eri.

Näissä on vielä vähän asioita kesken, ymmärtääkseni.
Tämä onkin hyvä aihe, :D josta olisi vielä selvitettävää, niin että saataisiin tietoa ja ohjeita ihmisille. Sitä oikeaa tietoa, mitä kannattaa /ei kannata tehdä.
 

Yhteistyössä