Varojen ilmoittaminen kelalle

  • Viestiketjun aloittaja Kilpikonna
  • Ensimmäinen viesti
Kilpikonna
Saako verottaja jostain tietoon paljonko tilillä on rahaa? Olen miettinyt kannattaisiko minun jäädä kotiin hoitovapaalle hoitamaan lasta äitiysloman jälkeen, koska palkkani ei ole kummoinen. Eli aivan sama olenko töissä vai kotona. Hoitovapaalla tulot taas olisivat pienet ja sen perusteella saisin asumistukea yli 350?/kk vuokra-asuntoomme(minä+vauva). Ongelma tässä on se, että tililläni on melko paljon rahaa säästettynä. En haluaisi kertoa näitä säästöjä kelalle, koska sitten en saisi tukea tipan tippaa ja täällä pääkaupunkiseudulla varani ei riittäisi tuloillani asuntolainan hankkimiseen. Onko vain kärsittävä ja maksettava itse asumisensa 50000?:n säästöistä niin kauan kun ne on loppu?
 
Sinun pitää Kelalle tukihakemusta tehdessäsi ilmoitta kaikki säästösi ja tulosi. Mikäli niin et tee ja se tulee ilmi, olet pulassa. Petos tulisi kysymykseen tässä tapauksessa, koska on kyseessä todella suuri summa rahaa.

Kyseleisin sinuna asiaa suoraan Kelalta. Esim. paljonko saa säästöjä olla, että asumistukea vielä on mahdollista saada.? He tietävät parhaiten. Ainakin jonkin verran rahaa saa tilillä olla.

Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa asumisesi, vaikka olet töissäkäyvä ja varakas henkilö?
 
kuules nyt...miksi verovaroista (niistähän nuo asumistuetkin maksetaan) pitää kustantaa sellaisen ihmisen asuminen,jolla ilmiselvästi on varaa maksaa se itsekin?Osta säästöillä OMA asunto,niin ei tarvii vuokraa maksaa! Vai mihin niitä oikein jemmaat?!Vai halusitko vaan tulla meille kehuskelemaan???
 

Yhteistyössä