Varovasti kyselen

Niin sellaista kyselen teiltä, jotka ette ovuloi luonnollisesti, että tiesittekö itse ovulaimattomuudestanne ennen testejä? Eli oliko teillä ovuloimattomuudesta huolimatta koskaan ovulaatio-oireita?

Minulla on ihan oikeaan aikaan paljonkin ovulaatio-oireita, mutta lämmöt eivät nouse, enkä tässä kierrossa limojakaan bongannut. Nyt olenkin alkanut murehtia, että jos munasolu ei jostain syystä irtoakkaan vaikka oireita on muille jakaa. Onko kellään ollut sama? Kuukautiset minulla kyllä tulee ihan normaalisti.

Kiitos jo etukäteen jos jaksatte vastasilla. Toivottelen mukavaa kesänalkua kaikille ja aurinkoisia päiviä.

 
Heips !

Itse jouduin käymään kaikki mahdolliset (ja mahdottomat) testit, ennenkuin selvisi etten ovuloi. Mutta muistaakseni en kyllä kokenut mitään "oireitakaan". Kaikki muu oli ihan normaalia, etten kyllä olis osannu edes aavistaa. Toisaalta ihan hyvä, että kävin. Tiedä kuinka kauan olisi yritetty ns. normaalilla tavalla saada sitä lasta.

Tsemppiä !
 
RouvaHuldaHuoleton
Mie en lähtis limoihin tuijottamaan, saati lämpöihin. Jos sulla toimii kuukautiset säännöllisesti niin ei ole todennäköisesti mitään syytä olettaa että et ovuloi. Lääkärini mukaan se lämmönnousukin voi olla niin pientä ja niin nopea piikki että ihan kotimittareilla siihenei pääse hännänpäästä kiinni. Ja ne limat on myös tosi yksilöllisiä, se eritys voi olla niinkin vähäistä että kun valuu emättimen seiniä pitkin alas, se määrä tuntuu vähäiseltä.

Kuukautisten toimivuus ja SÄÄNNÖLLISYYS (+/- muutama päivä) on paras merkki toimivasta ovulaatiosta. Ei tietty kaikilla, mutta yleensä vuoto tai kierto jotenkin oireilee, jos ovulaatio puuttuu. Mutta JOKAISESSA kierrossahan ei ymmärtääkseni kukaan nainen ovuloi, silloin tällöin jää välikiertojakin ja se on ihan normaalia.
 
Kiitos ihan mielettömästi teille molemmille vastauksista. Heti tuli parempi mieli.

Ei olla haluttu kenellekkään kertoa vauvahaaveista, joten joudun yksin näitä asioita pähkäilemään, kun ei mieskään niistä mitään ymmärrä. Onneksi tällä palstalla on avuliaita ja ystävällisiä ihmisiä. Kiitos tuhannesti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2006 klo 12:59 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
Kuukautisten toimivuus ja SÄÄNNÖLLISYYS (+/- muutama päivä) on paras merkki toimivasta ovulaatiosta. Ei tietty kaikilla, mutta yleensä vuoto tai kierto jotenkin oireilee, jos ovulaatio puuttuu. Mutta JOKAISESSA kierrossahan ei ymmärtääkseni kukaan nainen ovuloi, silloin tällöin jää välikiertojakin ja se on ihan normaalia.
Mulla on ollut ihan säännöllinen ja kaikin puolin normaali kuukautiskierto. Sen lisäksi sain vielä aina ovistesteilläkin bongattua positiivisen tuloksen eli tasapaksut viivat. Kun kävin ultrissa parissa kierrossa, niin siellä ei kuitenkaan ollut follikkelia eli munasolu ei kypsynyt. Nyt sitä sitten koitetaan avittaa Clomeilla... ens viikolla on tarkistusaika (ekaa kuukautta 2xClomi) ja hiukka jännittää.
 
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.06.2006 klo 09:34 miina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2006 klo 12:59 RouvaHuldaHuoleton kirjoitti:
Kuukautisten toimivuus ja SÄÄNNÖLLISYYS (+/- muutama päivä) on paras merkki toimivasta ovulaatiosta. Ei tietty kaikilla, mutta yleensä vuoto tai kierto jotenkin oireilee, jos ovulaatio puuttuu. Mutta JOKAISESSA kierrossahan ei ymmärtääkseni kukaan nainen ovuloi, silloin tällöin jää välikiertojakin ja se on ihan normaalia.
Mulla on ollut ihan säännöllinen ja kaikin puolin normaali kuukautiskierto. Sen lisäksi sain vielä aina ovistesteilläkin bongattua positiivisen tuloksen eli tasapaksut viivat. Kun kävin ultrissa parissa kierrossa, niin siellä ei kuitenkaan ollut follikkelia eli munasolu ei kypsynyt. Nyt sitä sitten koitetaan avittaa Clomeilla... ens viikolla on tarkistusaika (ekaa kuukautta 2xClomi) ja hiukka jännittää.
Tottakai kaikessa löytyy poikkeuksia, mie olen monessa asiassa poikkeus itsekin(mulla esim sekä pco että endometrioosi, ei kovin yleinen yhdistelmä). Mutta turhaan huoleen ei ole syytä jos päällisinpuolin kaikki näyttää hyvältä. Keskimääräinen raskautumisaika on n 6kk sellaisillakin pareilla joissa ei ole mitään vikaa vaan ovat hedelmällisiä. Raskaus kun on niin monesta asiasta kiinni.

Eli alkuperäiselle sanoisin että älä ala etukäteen murehtia, lisäät sillä vaan turhaa stressiä. Onnea yritykseen!
 

Yhteistyössä